Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bitcoin 1 - Mai 2017 til Juni 2021

Skjønner ikke helt hvordan de har fått denne grafen, ser ikke noe brudd selv…? Noen som vet?

Er du i logaritmisk?

Både og, sjekket flere børser både logaritmisk og ikke.

Okei, ser den nå, måtte bytte over til line, og ikke candlesticks… Om man bruker candlesticks, er det fortsatt litt å gå på, hva skal man tro på? Utelukker ikke at vi skal lenger ned, men Hegnar-redaksjonen har hatt tendenser til å være antikrypto, og da faller det vel dem naturlig å benytte den styggeste grafen. De har vel forøvrig alltid benyttet denne grafen i TA, så det er vel forståelig.

Bitcoin har vært i en fallende trend en stund og man bør ikke ta noen long posisjon her før man etablerer seg over 10800-11500 for sure etter min mening. Men det åpnes opp for trading muligheter her for de som klarer det.

Selv har jeg begynt min kryptoinntreden med å utelukkende innvestere i ICOs. Satser på markedet er på vei opp igjen når de lanseres.

1 Like

Jeg ser ikke hvordan de har fått disse nivåene på glidende snitt. Det er langt ned til 200 MA i mitt diagram.
Nvm, det er selvfølgelig WMA siden den passer så fint!

Gjennomsnittlig volum for de siste 200 dagene er på 51.134 hos Bitfinex. 51.134*200 = 10.226.800 Bitcoins som har byttet hender kun på denne børsen.
Gjennomsnittlig kjøpspris (VWMA) for de siste 200 dagene er $8.496. Hvis man da ser bort ifra hodl-ere så er det da ikke mye gevinst igjen å sikre. Årslaveste rundt 9k kan da være en solid inngang og faller Bitcoin til MA200 (7800) så tror jeg det skal godt gjøres å tape penger med en inngang her om ikke da alle vil selge med tap.

1 Like

Godt resonnert. Enig med deg. Jeg tror likevel det er mer oppside å hente med ICOs og Altcoins, selv om BTC nok er safere på lengre sikt.

1 Like

Hva sier du til dette sitatet :slight_smile: Ikke at jeg tror du gjør noe feil. Det var bare litt interessant tankegang:

"It will be interesting to see how the next round of ICO launches go. There’s so much hype behind some coins…will it translate to demand side buyers? Or will holders simply buy more of their own token to fulfill the prophecy?

This will determine a LOT about 2018 trends imo."

Nøyaktig det jeg nevnte her tidligere i januar :slight_smile: Godt vi er enige :wink:

Jeg tror de fleste alts er døgnfluer - spesielt i ICO fasen, men så har du prosjekter som Arcblock med over 100k på whitelist og 60k i telegramgruppen deres. Med en hardcap på 12.5m ETH så er det ikke mange som får. Får jeg ikke noe i denne så kjøper jeg day 1 på exchange. Tror mange tenker slik, spesielt med de det er hype rundt. Man må bare skjønne når man bør komme seg ut :wink:

Det er jo dette som er så vankelig :slight_smile: Jeg skulle gjerne solgt alt 21. desember i BTC, og kjøpt meg inn igjen nå - men sånn er det her livet :slight_smile: Jeg venter uansett ut året før jeg tar nye grep med kryptoen.

May the forks be with you

2 Likes

Ser på coinmarketcap at det er omsatt hele 29 922 826 BTC eller for $390 638 801 408 i Bitcoin de siste 30 dagene. Nesten dobbelt så mange Bitcoin som finnes i sirkulasjon. Snittprisen blir da $13 054. Tok meg et nytt lodd nå nettopp og setter en tight stop-loss slik at den forhåpentligvis ikke løper fra meg :slight_smile:

1 Like

Er jo en del forks som kommer i BTC i år så en kan tjene litt ekstra ved å hodle BTC også… :wink:

1 Like

Altcoin regel 1: aldri kjøp dag 1. I 90% av tilfellene er småsparerne ute etter å dumpe det de fikk tak i under ICO, og er du uheldig treffer du en topp som tar flere uker/måneder å nå igjen. Samme hvor sterkt prosjektet er, dette skjer nesten hver gang.

Ja, har hørt det - men vet ikke om det stemmer om prosjektet er bra / har mye hype. Se på Wanchain. Tror du den kommer til å dumpe? ICO pris var typ 35 cent. Så nedsiden er jo i høyeste grad begrenset om den først mooner 10x. Tviler på du får den til ICO pris igjen liksom :wink:

Merk: “90%” :wink:

Epost fra Weiss. Egentlig kult de viser til at man kan tjene voldsomt mye på å bare holde ut, samt at der er normalt med kræsj, men også normalt med voldsom oppgang :smiley:

"Bitcoin Crash!? Again?
by Martin D. Weiss, PhD and Juan M. Villaverde

Dear Investor,

Thank you again for subscribing to Weiss Crypto Alert!

For regular updates, be sure to check your inbox every Monday, Wednesday and Friday.

That’s when you can expect news from us about our Weiss Cryptocurrency Ratings and what’s happening in the crypto market.

Your timing for getting our
alerts couldn’t be better.
Last week, we caused global outrage with our C+ rating for Bitcoin. We were cursed, ridiculed and laughed at. One group even tried to mount a cyberattack against our Weiss Ratings website.

But yesterday, the price of Bitcoin plunged from $10,908 to $9,723. Nearly 11% in just 13 hours.

If that happened in the U.S. stock market, it would be a 2,846-point collapse in the Dow Jones Industrials.

On the Dow chart of the last two months, it would look like this:

You’d see the shock and awe in this morning’s news headlines:

“LOOK OUT BELOW!” …

“WORSE THAN 1929!” or …

“WALL STREET DUMPS ON TRUMP!”

But in the crypto world, even with 10% crashes, most folks barely bat an eyelash.

Crashes of 10% or more in a single day are not uncommon. They happen pretty frequently, actually. So do ten-percent surges. Also common: 10x gains like Bitcoin investors saw in 2017.

That’s why most bitcoin lovers are
long-term buy-and-hodlers.
No, that’s no a typo. It’s crypto-slang for the old-timers in the market since the early 2010s, many of which became millionaires and billionaires simply by sticking with it through thick and thin.

What about last year’s horrible Christmas Crash that saw Bitcoin plunge from an intraday peak of about $20,000 to less than $10,000 in two weeks flat?

“Bah! We don’t care,” say Bitcoin veterans. “And if Bitcoin made you millions or billions of dollars like it did for us, you wouldn’t care either. We’ve seen the same thing happen before, or worse. After the last big crash, Bitcoin surged more than 20-fold. We love Bitcoin. That’s why we’re hodlers and always will be.”

So you can imagine their outrage last Wednesday, when we announced the first-ever crypto ratings and had the audacity to peg Bitcoin at a lowly C+ (“fair”).

For more background on how we rate cryptocurrencies, read this article.

If you are a subscriber to our Weiss Cryptocurrency Ratings, be sure to log in and check the latest. They can change frequently.

If you’re not a subscriber, you can learn more about our service here.

Best wishes,
Martin and Juan"

3 Likes

Har du link til hvor man kan signe seg opp på dette?

@RedEnergy

Haha, merket meg ikke det - da er jeg med :slight_smile: