https://weisscryptocurrencyratings.com/ratings/the-weiss-cryptocurrency-ratings-explained-15
Fyll ut mailen nederst. Man kan også betale for å få mer info, men det gjør ikke jeg.
https://weisscryptocurrencyratings.com/ratings/the-weiss-cryptocurrency-ratings-explained-15
Fyll ut mailen nederst. Man kan også betale for å få mer info, men det gjør ikke jeg.
Spenstig av Ethereum for tiden.
Bitcoin under 10 000 og 3% ned
Ethereum over 1100 og opp 2%
Ethereum presterer råbra. Usikker på om dette betyr moonshot etter denne konsolideringsfasen er over eller ikke. Den har vært vært best nå den siste tiden. Men ser man prestasjon fra Mai av når den peaket på 3-400 har den jo vært elendig. Så jeg begynte å tenke på investere selv da jeg la merke til den hadde vært så lenge stille sittendes. I fjor sommer ville jeg ikke investere da den nylig hadde gått tusenvis av prosent på rappen.
Uten Ethereum hadde totalmarket cap vært knust, men den holder seg svært bra oppe.
Ja virker som om Ethereum holder på å “koble seg fra” bitcoin. Altså at den etter hvert kan leve sitt eget liv mer uavhengig av bevegelsene i bitcoin.
I den senere tid er det jo faktisk Ethereum som er “crypto gold” i forhold til bitcoin.
Jepp.
Merkelig artikkel.
Ekspertene tar sammenhengen med at mer tether blir trykket etter et fall i bitcoin, som bevis for at tether trykkingen “stopper” nedgangen.
Jeg ser det heller på som at når bitcoin kræsjer så selger for bitcoin/krypto mot Tether. Den blir da mer verdifull, deretter må Tether trykke mer ut for å stabilisere verdien på valutaen? Er ikke dette stablecoins 101?
Jeg tenker akkurat det samme… men hva skjer om etterspørselen synker? brenner de tether da?
MCAP har jo vertfall gått ned mange ganger md likevel stabil pris. Så virker slik ja.
Om jeg har skjønt ting riktig er dette FUD og fake news. Tether er til salgs for dollar i ratioen 1:1. Når kursen faller er det naturlig at folk ser en mulighet til å kjøpe seg inn i Bitcoin via Tether. Da må det printes Tether til alle disse personene som har betalt i dollar.
I tillegg ser jeg at de skriver at forholdet til revisjonsselskapet er brutt uten å nevne grunnen til dette som jeg har nevnt lenger oppe. Sigh
Har du tenkt på hvor all Tether som printes for å stabilisere kursen blir av? Dette er jo ikke logisk slik jeg ser det. Folk ville merket om de fikk mer Tether på konto. Om Tether/Bitfinex utsteder Tether til seg selv er det svindel.
What?
Er jo millioner av mennesker som holder desse tetherne. De solgte sine krypto for å få de.
Når bitcoin mooner selger folk btc sin for tether for å sikre profitt. Da blir det knapphet på tether å verdien stiger. Printinger balanserer dette.
Når bitcoin kræsjer selger enda flere btc for tether og det samme gjentar seg. Derfor kan en ikke si prisen stiger som følge av tether. Selvsagt om de beholdt de selv å manipulerte slik. Men husk hvor vanvittig stort markedet er. Tether er ikke så stort. Alle de store exchangene bruker tether, dermed blir det selvsagt stort.
Jeg klarte å kjøpe btc nesten på ath. Er ned ca 50%. Jeg tenkte å kjøpe meg litt mer snart, da jeg synes prisen begynner å bli ganske fin. Men, jeg kjøpte også eth på samme tiden og har ca 20% i pluss. Jeg synes vel egentlig eth ser mer fristende ut, men samtidig kan kjøpe btc til “halv pris”.
Hadde dere kjøpt mer btc eller eth?
Bitcoin har ingen nytteområder Ethereum ikke har, men Ethereum har flere nytteområder Bitcoin ikke har. Tolk det som du vil, jeg tror folk er i ferd med å våkne.
Tether kontroversen er jo gammelt nytt… litt rart at dette plutselig skal få så mye tyngde, men denne rapporten konkretiserte det jo endel.
Ellers så har jo krypto generelt fått seg en solid knekk siste halvannen måned. Dette bør alle spm vurderer videre investeringer ta seriøst inn over seg!
Ville ligget unna bitcoin på kort sikt, flere som har target nede under 8 000usd mot 4.500
Dette skjer hvert år. Kinesisk nyttår er en måned forsinka (sånn ca.), og i tillegg får vi vår daglige dose med negativ presse.
Ser disse grafene blir litt desperat brukt av Bitcoin fans som er livredde for at festen er over…
Jeg mener den ikke er sammenlikbar. Fallene tidligere år har vært mindre og av andre årsaker. Det har helt tydelig vært et trendskifte med tanke på hype, presse, utbredelse, handelsvolum etc.
Jeg mener det er annerledes nå. Festen, især for Bitcoin, er definitivt over.
Vi fikk jo litt bonuser med Kina/Korea fud, Japan hack, tether fud osv attpåtil. Har ikke undersøkt nøye hva som har vært i nyhetene de tidligere årene.
Har tatt en ETH/BTC-posisjon som jeg kommer til å holde til jeg eventuelt ser endring i mønster.
For øyeblikket ser det ut for meg som om ETH vil komme best ut uavhengig av BTCs retning:
Grafene er market cap på CMC, altså ikke bare Bitcoin. Disse trendskiftene du snakker om har vi hatt mange ganger, og man må gjerne rope ulv denne gangen også, men jeg sitter til skuta synker. (ikke i Bitcoin da…)