Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bitcoin 1 - Mai 2017 til Juni 2021

Tok for en gangs skyld en Bitmex-posisjon med x10-gearing da jeg følte meg ganske trygg på en solid bounce og muligens bunn. Forventet en flush gjennom $8000 på Bitfinex som bunnen, og det traff bra, hadde ordre inne nedover, kom inn på snitt på 7719.

En veldig solid bounce, 1 dags oversolgt og short-reduksjon på 12500 BTC siste 24 timer gjør at jeg forventer at bunnen er inne, i alle fall for en periode. Har ikke bestemt meg for varighet på denne, vil se an den tekniske utviklingen. Trenger higher lows og higher highs på lengre timeframes nå.

5 Likes

Det volumet er jo gull!! :slight_smile:

2 Likes

Får håpe den har nådd bunn nå, hadde vert fint om denne bouncen setter i gang ett nytt bullrun mot ATH.

Hva tenker folket, overbevist?

3 Likes

Jeg er sjelden overbevist, men har alltid troa :wink:

Chartet får bare leve sitt liv nå og så ser vi det an om 2 dager. Her kan det godt være vi traff bunnen. Jeg har nevnt 7800 flere ganger (pga motstand fra tidlig novembernivå), og tror godt dette kan være en god inngang. Min posisjon står urørt uansett :slight_smile:

3 Likes

Meget pent. Jeg fikk 16%, hadde jeg bare gått 10x :sob: Har aldri rørt leverage. Men skulle jeg brukt det, ville jeg nettopp brukt det på et slikt tidspunkt; oversolgt og nær støtte på MA200.

1 Like

Target $10-20B, 96,3% ned. :joy:

1 Like

Bare noen B ifra:smiley:

1 Like

Hei! Jeg er ikke så god på TA, men kunne du forklart et par ting?
Bounce: jeg antar at det er her den snur opp, men hvordan kan du føle deg trygg på at den kommer? Ser du om RSI er lav, type under 30?
“1 dags oversolgt og short-reduksjon på 12500 BTC siste 24 timer” Hva betyr dette på norsk? :smile:
Og kan du forklare hva du mener med higher lows og higher highs?

1 Like

Begynn her du :slight_smile: https://trendtech.no/Analyseskolen.pdf

3 Likes

Trygg er relativt, man kan aldri vite. Men med så lav RSI som det var på bunn - 1 times og 4 timers rundt 20, 1 dags under 30 og ikke fundamentalt ødeleggende nyheter kommer det en bounce,da er det bare et spørsmål om tid.

I tillegg var det volumklimaks på alle tidsrammer, noe som indikerer trendskifte.

Det har de siste dagene blitt satt ekstreme mengder shorts på Bitcoin(veddemål på prisnedgang). Disse begynte og lukkes for litt over et døgn siden, som har vært et signal jeg har ventet på nær bunn.

Higher highs og higher lows vil rett og slett si høyere topper og høyere bunner som indikerer opptrend, mens det motsatte indikerer nedtrend.

3 Likes

Lukker halvparten her og vil vurdere og åpne igjen om jeg tror en 1 times higher low formes.

Hvor følger du short posisjoner? :crazy_face:

2 Likes

Her er en deilig side som jeg bruker :slight_smile:

Ikke mange som tør å kjøre short på disse nivåene.

4 Likes

Jeg følger det her: https://www.tradingview.com/chart/qViPzD9O/

Hvis du ikke får opp riktig chart søker du på BTCUSDSHORTS på TradingView.

1 Like

Inne igjen på 8440.

1 Like

Ikke helt overbevisende volum? Støttelinjen jeg har tegnet ser også litt ut som en halslinje nå :stuck_out_tongue:

1 Like

Dead Cat

Enig, ikke overbevisende. Får se hvor den tar veien fra her. Jeg er ut om 8500 brytes på Bitfinex.

Viktig å zoome litt ut av og til. Skulle trodd dette var grafen til et børsselskap for de siste 15 årene, men neida. Dette er 1 år i cryptoland!

Ryker MA200 er er langt ned neste støtte…

3 Likes

Du har vel noe støtte i 7500ish der? Men ja, ser ut som HS i forrige chart. Får se om halslinjen holder i helgen. Ingen setter vel long posisjon enda…