Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bitcoin 1 - Mai 2017 til Juni 2021

Litt støtte på 7800ish ja, men dette er på samme nivå som MA200. Da blir det dobbelt så gæli!:rofl:
Edit: Bryter i så fall ned gjennom støtten i den fallende trenden jeg har tegnet også, trippelt så gæli! God natt!

Fant en flaggformasjon i ukesdiagrammet.

Åh nei… :neutral_face:

• Jeg fant 7 til (markert i gult) :slight_smile:
• Jeg fant også laveste RSI siden okt 2016… Just sayin’.

2 Likes

Gulp… :tired_face:

Det er en formasjon som indikerer fortsettelse av trenden opp. Brudd opp indikerer ny oppgang tilsvarende “flaggstangen”. I tillegghar vi de to andre støttene. Kritisk nivå dette synes jeg.

I know, håper på videre fall jeg :smile:

Noe ting som taler i mot formasjonen:

• Formasjonen er en continuation: hvis det er bullflagg skal vi videre opp, men den tidligere trenden her er ned, ikke opp (kommer an på perspektivet, er klar over det).

• Candles sier videre ned, du har to røde weekly candles, den siste med enormt mye volum.

• For å få confirmation i ditt chart må den bryte gjennom 13k-ish? Det er veldig langt opp ditt. Weekly handler vi også under samtlige glidende snitt med unntak av 200?

• Brudd på nedsiden av trendkanalen tilsier fall videre ned mot 5000. Jeg - i likhet med markedet - er avventende og er ikke overbevist enda.

Også var det denne grafen her da…

1 Like

Sov meg heldigvis forbi dippen. Ser lysere ut nå, må bryte 9200 på Bitfinex. Gikk ut med 50% nå på 8950 på 15 min overkjørt.

EDIT: Inne igjen på 8730.

3 Likes

Jeg bruker også å selge på “OVERKJØRT” :wink: Da er det som regel “flatt” hav…

Et teknisk signal som er altfor lite brukt. Tror det kommer til å blomstre i 2018 :thinking:

1 Like

50K i 2018.

3 Likes

Ut med 75% på 9400.

Edit: Ut med de siste 25% på 9270.

1 Like

Tror du det var en dead-cat? Skal vi videre ned?

Jeg tror bunnen er nådd nå, men det tar nok tid før vi ser nye ATH i markedet.

2 Likes

Holder seg ovenfor 9,1 det er bra. Men skal litt til å bryte 9,5.
Får vi litt moment kan vi nå over 10 og raskt 10,8. Men deretter er det knalltøft. Ser ikke for meg vi gjør det kjap. Tenker søndag gir oss en knekkm forhåpentligvis fortsatt ovenfor 10k. Men håper på ny giv i neste uke med ner volum igjen slik vi kan bryte 11. Redd den blir vanskelig. Men absolutt gjennomførbart etter litt tid. Tror dette var bunnen.
Kan selvsagt teste 8 igjen. Men tviler på vi bryter den om vi ikke får noe sinnsyk FUD. Foreløpig er vel de meste allerede oppbrukt :joy:
Blir godt å legge dette bak seg om en uke eller to. Ble verre enn jeg hadde trodd. Så mye fud gjentatte ganger er svært merkelig. Føles ut som et koordinert angrep. Ny fud har komt hver gang vi har vær i innhentingsfasen å ting begynte å bli bra. Men vi var fremdeles i en sårbar posisjon.
Snart snur nok MSM og propper på med FOMO nyheter. Først må de rike få kjøpe seg inn billig. Deretter kan de kalle på sauene :joy:

3 Likes

Nei, tror ikke det med mindre det kommer et nytt short-angrep. Men 1 times RSI er høy og vi har gått fra 8200 uten noen higher low på 4-timers chartet, så jeg tror sjansen er stor for konsolidering. Sier meg derfor fornøyd for denne gang.

Ser på den globale markedsverdien at grafen har endret seg. Det finnes ikke lenger en HS-formasjon da bunnen på den første skulderen har plutselig blitt mye høyere.

Vet du en forklaring på det? Trodde dette var et statisk diagram.

Da har de nok gjort endringer på hvilke exchanges som er med igjen. Dette viser jo et gjennomsnitt av de ulike exchangene over tid. For noen uker siden sluttet de å ta korreanske børser med i beregningen som ga store endringer på tallene.

1 Like

Morsomt hvordan denne bunnen endret seg totalt. Det er ikke andre store endringer i diagrammet ellers.
Uansett ser ikke diagrammet særlig bra ut. Market cap falt lavere enn de to siste store bunnene. Og når 5% av alle nordmenn over 18 år eier Bitcoin, synes jeg ikke det er rart med en ganske stor korreksjon. Er dette representativt for hele den vestlige verden, så tenker jeg at korreksjonen vil vare en stund til.