Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bitcoin 1 - Mai 2017 til Juni 2021

Ikke ta den 5% som fakta. Undersøkelsen var vel ikke så god?
Samme med artikkelen som drog slutningen ar vi har krypto for 7 mrd ettersom gjennomsnittlig Nordnet kunde har 35k og de tror vi har 200 k krypto holdere. Jeg trur de som er medlem på Nordnet har hakket mer penger investere enn random folk som har kjøpt noe Doge eller annet småtterier. Men selvsagt er der også noen som har vanvittig mye å dermed drar opp snittet. Men det var ikke med i beregningen. Fleste folk har veldig lite i krypto, de begynte nå nylig og derfor har ikke de små summene blitt så store.
Er ikke så veldig mange som har vært med tidlig å klart hodlet opp enorme summer.
Selv mennesker som Sturle mistet jo vanvittig mye av coinsene i Mtgox. Så de som var med i 2009-2013 osv mistet ofte svært mye av coinsene. Og fikk beholdningen veldig redusert. Tror ikke så mange responderte med å legge hele formuen i Bitcoin for å akkumulere flere. Etter Mtgox mistet enormt mange folk fullstendig tillit.

Her er den artikkelen om den norske undersøkelsen:https://www.dn.no/nyheter/2018/02/01/0512/Teknologi/undersokelse-naermere-200000-nordmenn-eier-bitcoin

Morsomt nok fikk en amerikansk undersøkelse samme resultat; 5%: https://news.bitcoin.com/survey-60-of-americans-have-heard-of-bitcoin-5-own/
Legg også merke til instillingen deres: “…(41% of Bitcoin owners) see Bitcoin as a bubble poised to pop this year.”

Og hva skjer om man hadde spurt om hvor mange som var investert i krypto, ikke kun Bitcoin? Dette høres ut som en boble. Teknologien er uferdig, og når alle investerer samtidig, blir det lite rom for korreksjoner helt til markedet er mettet (som jeg tror en nå ved 5%).

"Til sammen er et landsdekkende utvalg av 1.010 personer spurt. Det understrekes at tallene bygger på egenrapportering og at folk både kan overrapportere og underrapportere eierskap og bruk."
Har ikke troen på det er så mange.
Antall betyr heller ikke at det er en boble.
Etter mer folk som er med etter bedre er det jo for krypto. Da er de jo nærmere reel adopsjon blant befolkningen og mainstream spredning.
Kryptomarkedet er en ny klasse investeringer.
Alt som kan spekuleres i er til en viss grad en boble. Aksjer, eiendom osv er også bobler. Men jeg tror Krypto skal langt mer opp. Mens aksjer og eiendom er allerede nær toppen.
Man vet aldri slikt sikkert før det smeller. De tradisjonelle er litt enklere å si noe om. Krypto er veldig nytt fortsatt så man kan ikke være så bastant her.

Teknologien er uferdig og derfor ikke gyldig betalingsmetode i butikker enda, kun et fåtall. Krypto er derfor et rent investeringsobjekt og har ingen funksjoner i dagliglivet vårt. Da finnes det en begrenset mengde mennesker med både kapital tilgjengelig, tid/interesse til å informere seg på emnet, og som er risikovillige. Da er 5% mye, jeg går ut i fra at dette stemmer.

24-timers volum nede i 6,68B, ser ut til å bli årslaveste i dag. Krakker skikkelig nå, får nok en ny test av 8k / MA200.

Regnet med det skulle skje søndagskveld.
Hadde bare håpt vi var høyere oppe når det startet. Planla trade, men var allerede lavt nede i dag tidlig så var ikke vits forsøke.
Gler meg til bounce fra 8 og nytt bullrun fra imorgen av (forhåpentligvis).

Hvilket volum referer du til? Både BTC på Bitfinex og Gdax har høyt volum.

Men ja, ser ikke lyst ut for de som ønsker oppgang nå. Ryker 4 timers higher low - 8200(Bitfinex) tror jeg sjansen er stor for at vi ser ny bunn på 6000/lav 7000. I så fall gode nyheter for @Nocturne :wink:

1 Like

Refererer til det globale dollarvolumet. Med et så svakt volum tror jeg støtten fort ryker, men kommer til å se an ordreboken når det nærmer seg.

Men på Bitcoin eller markedet generelt?

Bitcoin :slight_smile: Har alltid oppe coinmarketcap i en fane for å følge med på litt statistikken i det større bildet.

1 Like

Volumdiagrammet i Bitfinex er så jevnt at det sier meg ingenting, synes ikke du? Ser du på volumet hos gdax for BTC/EUR eller BTC/USD så får du derimot et helt annet bilde. Bitfinex er vel mer styrt av roboter/proffe?

Dagens volum på BTC på Bitfinex er 35000, og dagen er ikke over, på “normale” dager, hvis man har noe sånt i kryptoverden, ligger volum mellom 25K og 80K. Fredag, når vi nådde 7900, var volum 120K.

Jeg føler Coinmcap er ganske delayed ifht. live kurser? Med mindre man går inn på hver enkelt asset og sjekker kursene pr. exchange? På hovedsiden er det vel 24 timers volumet man ser…

Da var jeg inne igjen, så får vi se :cowboy_hat_face:
Og ut igjen, dette var svake greier.

Jeg liker at det går an å være pos / neg til BTC / ETH etc. her inne uten å bli kalt baisser. Liker også at folk spiller med åpne kort. Jeg er inne i LTC med en pott kjøpt tidligere i dag men er usikker på om jeg skal holde denne over natten eller ta tap på 2-3%…

2 Likes

I ferd med å rive ned en vegg på rundt 50 bitcoin nå (BTC/EUR). Kan i så fall bli et bra fall:

*Da var omtrent hele veggen borte.

1 Like

Ja, både gdax og bitfinex har volum langt unna årslaveste. Når coinmarketcap viser årslaveste for i år så må vel det bety at volumet har falt drastisk i resten av verden.

Har aldri skjønt det der med baising… Jeg har jo intellekt nok til å skjønne når noen gjør det, men det er tilsvarende mengde intellekt på plass til å gi en lang f*** også :wink: Hvis man blir usikker på sine egne investeringer fordi en eller annen fjomp skriver noe på et forum på internett, ja; så tror jeg man enten er for tungt investert eller ikke har peiling på hva man besitter.

BTW @Nocturne: jeg er inne i Nano «the sleeper» igjen med snitt på ca 77 :wink::+1: Tenker denne får stå (som ho sa…) en god stund nå. Bare med 6.2% av portis, men det holder om den går APE-SHIT, og er ikke krise om den synker :ok_hand:

Enig med deg. Samtidig er det jo følelser involvert i innvesteringer og man kan jo oppleve å bli oppriktig frustrert om noen kommer og sprer fake news eller kommer med ting som er ren synsing med den hensikt å spre tvil / frykt osv.

Jeg mener så lenge man saklig kan begrunne hvorfor man tror det ene eller andre så burde man kunne opptre noenlunde sivilisert. Desverre er det jo nå slik at så lenge alle er anonyme online så tror noen at det legitimerer en type oppførsel som passer bedre i en barnehage. Nå har jeg til gode å oppleve det i stor grad på dette forumet, og derfor oppholder jeg meg her store deler av dagen fremfor andre nettforum.

Jeg tror også det er lurt å spille med så åpne kort som mulig. Jeg legger ikke skjul på at jeg ønsker nedgang i Bitcoin, men det er jo fordi jeg ønsker å kjøpe altcoins billigere (selv om de er ganske billige nå ifht. historiske kurser). Men jeg tror ikke at mine meninger eller “håp” påvirker de som har HODLet BTC lenge (som deg) til å selge, i hvertfall bør de da som du sier se litt nærmere på hvorfor de innvesterte in the first place :slight_smile:

Flott med Nano - det er en sleeper ja, og med snittet ditt er jo nedsiden ganske begrenset ifht. oppsiden på lang sikt vil jeg påstå :wink:

1 Like

Full krig mellom Bear og Bulls. Klarer ikke bestemme meg :scream:

1 Like