Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bitcoin 1 - Mai 2017 til Juni 2021

Ikke umulig, men her snakker jeg om en bounce. Får vi eksempelvis et volumklimaks med brudd på $7000 ser jeg på det som sannsynlig at vi bouncer et sted mellom $800 og $2000, setter en lower high, og deretter vil veien videre avgjøres av hva som brytes først av toppen av bouncen og bunnen.

1 Like

Fint om du poster når du ser volum-klimakset, så joiner jeg på en trade med 8k euro.

Det skal jeg gjøre så lenge jeg er på da.

1 Like

Hehe, ja, tenkte jeg òg må jo være på :smile:
Mulig jeg bare legger inn en limit order - hva ser du som target? $6900?

Spørs hvordan utviklingen er opp mot det og hvor lav RSI-en er på kortere timeframes. Akkurat nå holdes RSI-en i sjakk med disse små minibouncene hele veien ned. For å en tydelig motreaksjon må det mønsteret brytes og 5 og 15 min må bli veldig oversolgt(10-20).

Så lenge prisen forsetter nedover rolig og kontrollert som dette er det beste man kan håpe på en rolig og kontrollert snuoperasjon etter min mening, men det ser jeg på som lite sannsynlig utover kanskje en tur til omkring $8000, før den går ned igjen.

Satser på en bounce på SMA 200 dager, 6000 usd pr bitcoin

Støtten fjernet? Vi snakker ikke om noen fysisk vegg her, vi snakker vel om chartet (som er det eneste som kan si noe). Om kursen er 7800 eller 7660 har fint lite å si. Men det momentet jeg snakker om er psykisk/teknisk og forventnisk :call_me_hand: Og så må du tenke litt på at det sitter en annen person en annen plass og tror det motsatte av deg når du selger/kjøper. Hvorfor? Akkumulering på bunntrakter er et meget sterkt signal på at noen (hvaler) har mer tro på at dette skal opp igjen - noe jeg for så vidt også tror. Ja, det er kjipt å se at det synker 5-10% hver dag, men i det lange løp gjelder det å HODLE, og ikke minst følge sin egen strategi. Jeg selger ikke her nede.

7500 brutt, men er ikke overbevist om at det kommer noen særlig bounce ennå. Tror vi skal under 7K.

1 Like

Skal følge med på denne i kveld / natt!

$7000 er brutt og vi fikk en liten flush og en bounce på 5% på 15 min, men er langt fra overbevist om at bunnen er nådd.

Lite som tar i mot nå… om d er lov å si!

Forstår jeg godt, ikke pokker om jeg hadde handlet med fiat for øyeblikket :stuck_out_tongue: litt trist å se - 50% på porteføljen siste 7 dager da, og da var den allerede ganske rød…
Men, jeg solgte halvparten så jeg kun sitter med gevinst - 2 dager før nedturen startet.

Starter å scale inn i en posisjon her.

Ikke lett å treffe under slike forhold! Svært mange som kapitulerer nå.

Ser ut som vi er nær en bounce nå.

Hvorfor?

Ned nøyaktig 2/3 fra topp?

Ser for meg ut som et siste push. 15 min RSI 21, 1 times RSI 20, 4 timers 21. RSI på kortere timeframes har ikke vært særlig under 30 i det hele tatt under nedturen. Vi har hatt små bouncer hele veien ned, det har ikke kommet nå på $4-500.

1 Like

Eg vurderer sterkt å handle denne på torsdag om den havner ned på $5300. Må bare skrape sammen noen kroner :stuck_out_tongue_closed_eyes:

Here we go.

1 Like