Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bitcoin 1 - Mai 2017 til Juni 2021

2 Likes

Man trenger ikke å automatisere sparing overraskende nok. :wink:

Det er mulig å sette opp automatisert sparing på Coinbase, men mistenker at de tar høye gebyrer, kontra å kjøpe over børs på Coinbase Pro.

10 år siden det ble kjøpt meget dyr pizza, dersom man regner om verdien til dagens :sweat_smile::see_no_evil:

FB_IMG_1590136754558

6 Likes

Gratulerer med pizzadagen alle sammen! :money_mouth_face: :partying_face:

2 Likes

3 Likes

Bitcoin har en tendens til å følge fibonacci bra, spesielt er nivåene for 38,2% retracement og 61,8% viktige.

Det er også interessant at siste bunn like under 4000 akkurat kom innom fib-extension 1.618 fra bunnen i oktober. Tilsvarende gjelder for andre bunner, extensions virker som treffer ganske bra.

Så jeg vil anbefale folk å være oppmerksom på fibnivåene, spesielt på ukescharts!

1 Like

Tenker du “lower high”?

Lower high i trendkanalen som går tilbake til i fjor sommer er jo det store spørsmålet.

I utgangspunktet er jo det forventede bildet at man skal få en sell the news etter halving, typisk ned mot 4000-6000.

Men tror ikke det er så mange som tør å være skråsikre på det, i det siste har det blitt dratt ganske mye bitcoin ut fra exchanges, tolket som at folk heller vil hodle enn å trade.

3 Likes

Golden-cross hjalp oss ikke så mye i ferbuar slik det gjorde i 2019. Så blir spennende å se om dette krysset har effekt nå :slight_smile:

1 Like

Jeg er veldig usikker, for situasjonen i samfunnet er en god mulighet til å pushe opp - nesten perfekt for Bitcoin det her. Men ja jeg tenker (håper) dette er en lower high.

Når det er sagt er det etablert brudd på den bratteste kanalen i chartet, som testes nå. Dette er rett og slett veldig viktige tider for Bitcoin. Jeg tipper det er en del som innser det i disse dager, og at noen “krefter” vil sørge for at prisen pushes mer ned før brudd opp den lengre linjen fra ATH.

Jeg tror vi minst kommer ned til fib 62, men satser på ned til fib 78 der det er veldig klar støtte i chartet, både price action og MA200.

Hva tenker du?

Edit: det ser for meg ut som at BTC henger ganske med aksjemarkedet fortsatt, så om aksjer stuper går nok BTC også ned et stykke.

1 Like

Hovedscenario for min del er at vi først får se en større bevegelse / neste bølge i 2021

2 Likes

Fint om du vil skrive litt om hvorfor, når du får tid!

Det er bare å se på den store triangelformasjonen, usannsynlig med brudd opp fra den her allerede tror jeg. Den mellomlange trenden er også fallende.

Fundamentalt tror jeg også at det vil drøye med oppgang frem til støvet legger seg etter bear markedet som jeg også tror vil vare ut året. Krypto er fortsatt en “risk on” aktiva klasse.

3 Likes

Så all denne pengetrykkingen vil gjøre at folk selger sine assets og “kjøper” fiat?

Ja, kan fort bli til at en del søker seg til “trygge” valutaer som dollar og yen nå i første omgang ut året, men om de skal kjøpe noe annet enn fiat tror jeg mer på gull og sølv enn bct og eth som jeg tror vil ta av først i 2021. Strengt tatt er jo bitcoin også fiat bare med litt mindre inflasjon.

2 Likes

Ja, det blir å kjøpe det man tror gir best avkastning.
Ser man på gullprisen fra 1980-2000 så var det ikke mye avkastning, så kom det en ok periode etter det.
Ser man på Btc fra opprinnelsen så er jo avkastningen av en helt annen verden.
Men hva som blir best fremover fra nå gjenstår å se :slight_smile:

2 Likes

S

vart er SP500, blå er Bitcoin. Som vi ser er det noen steder vi ser en invers korrelasjon mellom disse, andre steder går de samme retning. Interessant at Bitcoin stupte godt før detverste fallet i indeks.

4 Likes

Du mener altså s&p nå følger etter Bitcoin? :wink:

1 Like

Ja, jeg vil anbefale å gå all-in i bullderivater på SP500 når BTC når neste bunn! Endelig fant vi en edge vi kan trade på :joy:

Hehe - neida - jeg konstaterer at Bitcoin og SP500 ikke er direkte korrelerte. Hvem vet, kanskje BTC vil lede an en evt reversering i neste runde også?

1 Like