10 500 er et viktig nivå i chartet
Er vel alt etter øyet som ser. Jeg mener den fint kan gå ned til 10 000 uten at det er fare på ferde
Jeg følger mest med på weekly så weekly candle som stenger under 10500 ville jeg ikke likt, men en dipp ned dit kan gå bra.
Veldig enig i å bruke weekly aktivt, og at 10500 ut i fra det er veldig sentralt!
På margintradene mine har jeg lagt likvidering rett under 10.000 pga 10500 nivået.
10500 er nok et sentralt nivå på weekly ja. Men synes generelt formasjonen ser veldig bra ut på middels og langsikt. På kort sikt tror jeg den skal videre ned og jeg er like rolig om den så skal helt ned til 10 000. Close under der så er det klart det ser litt mer skummelt ut.
Gapfil er ved ca 9500, og forrige støttepunkt i ukes frame er ved 9000. Tror likvidering rett under 10000 er et dumt sted å sette stoploss. Ville kanskje heller ha brukt dagchartet og solgt om trenden endres fra bull til bear, i og med at det vil gi deg gode tegn på en kommende konsolidering og en bedre salgspris?
En trader jeg følger har også nevnt et mulig 2mnd EQ. Tenkte ikke så mye på det selv, men er absolutt en mulighet å tighte inn om kursen avvises fra 13868. Dette ville bare ha vært sundt og dannet et bedre grunnlag for en eksplosjon utover 2021. Absolutt ikke sikkert at det skjer men:-)
Ja, det er et meningløst sted å sette stoploss, jeg vil jo helst ikke se posisjonene mine bli blanket.
Stoplossen på margintradene ligger ikke så veldig langt under nivået vi er på nå.
Begynner den å trade jevnt under 11200 stopper jeg dem nok.
Skal ikke si at det ikke er lurt å bruke stoploss, men krypto har jo en tendens til å ta et dypdykk før rekylen kommer. Så det er jo kjedelig å bli kastet av på perrongen før toget kjører videre.
Hovedbiten (80% ++ ) av bitcoinen min hodles på egen wallet, der bare akkumulerer jeg.
Denne 9800 nivået jeg snakker om er der jeg havner med 3x giring, slik at posisjonene ikke blir meningsløst små.
Noen av de enkleste chartene å forholde seg til er egentlig Coinstats appen.
Er først nå når den brøt under 1500 igjen jeg føler chartet ble veldig bearish, jeg hadde troen på den skulle komme seg over det lengste glidende snittet på weekly chartet i løpet av helgen.
Ser an hva som skjer når amerikanerne våkner fra budweiserfylla, viser den ikke styrke så avvikler jeg nok marginen.
Weekly:
Resten:
En jeg følger bruker cyclical patterns for å time markedet. Sier ikke så mye om nøyaktige motstand og støtte, men sier litt om trender. Alle markeder har jo en rytme over seg. Han var bearish på BTC til rundt midten av september, bullish frem til slutten av oktober, og så bearish ut året.
Samme fyr hadde et liknende set up på S&P, men da forskjøvet noe, siden S&P alt er ved ATH. Blir spennende å se om det er noe i det, jeg har i allfall begynt å vektlegge “time” i større grad nå enn bare “price” som de fleste ser på
Veldig bulltrap-aktig handel i kveld, kursen går litt opp, men absolutt null volum.
Sikker på det?
En test av $10500 nivået ville vært Nice for oss som er sene på grøten
Jeg er også usikker på om det er bulltrap vi ser. Absolutt null volum er vel et begrep man sjeldent kan bruke når det gjelder btc?
Hvorfor charter du bitstamp?
Ganske grindy up movement, ned skal vi
Hadde chartet bitfinex dag til dag, bitstamp når du skal ha med hele historien, og coinbase når det er retail fomo