Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bitcoin 1 - Mai 2017 til Juni 2021

Normalt bør man jo gjøre det motsatte av det Cramer sier,
i allefall om man leser på diverse amerikanske forum :sweat_smile:

Aksjeanalyser.com om bitcoin:

https://www.nettavisen.no/okonomi/bitcoin-har-et-ekstremt-potensial-na/3424019749.html

Tja. Det er en viss grad av elitisme i det der, hvis man hører på podcasten hans og klarer å se forbi klovnestilen, så er det helt ok investeringsråd han kommer med for folk flest.

Så du kan være helt trygg på at han har en veldig stor following, hvis ikke hadde han jo ikke fått fornyet kontrakten på tv hvert år.

Det er ikke mer elitistisk enn at saueflokken får infoen sist, så hvis man ser det på TV så kan man være sikker på at man mer eller mindre er kommet sent til festen? Dette uavhengig av Kramer, kan likesågodt være som når Qfuel ble omtalt i DN og Økonominyhetene på TV2 (kursen var da rundt 75).

Høres ikke ut som du ser programmet/podcasten så ofte.

Jeg tror Paul Tudor Jones, Microstrategy, Cramer, bare er fortroppen av en helt vill newsflow det neste året på at Bitcoin blir mainstream på en måte man bare kunne drømme om under 2017 maniaen.

Supply Crash incoming

2 Likes

Sier ikke at det ikke er noe i det, advarselen om å lytte til offentlige bjellesauer var på generelt grunnlag. Det finnes selvfølgelig alltid unntak fra regelen… :blush:

1 Like

Tja, tror ikke de som har fulgt rådet hans om å investere i FAANG de siste årene griner, tvert imot.

Det store poenget jeg kicker på med cramer er at jeg er overbevist om at han tilhører en enorm kohort av risikovillige og erfarne investorer som til sammen sitter på enorme midler, som enda har valgt å ikke konsentrere seg om bitcoin fordi de ikke kunne vite om det bare vare en hype eller ikke.

Nå har Bitcoin en gang overlevd en full boom/bust syklus og utallige angrep (Alle oppturer fra før 2017 var på så lav market cap at de ikke hadde stort å si), og vil kunne bli tatt seriøst på en helt annen måte.

Slå dette sammen med money printing run amuk og inflation hedge narrativet kommer bare til å få mer og mer styrke.

Cramer er ikke en bjellesau som er late to the party. Han er TIDLIG UTE

1 Like

Det virker egentlig som Nocturne er skeptisk til det aller meste bortsett fra bear-posisjoner.
Er kursen lav i potensielle raketter så skal det sannsynligvis enda lavere. Er den høy så er man for sen til festen…

Hentet fra

ARK sin analytiker har twittertråd her

Det er rett og slettet an asymmetrisk avkastning mulighet. :slight_smile:

Kommer bitcoin seg opp 300 spenn nå, så er den over 50 dagers snittet igjen

Macd har krysset bullish

1 Like

Ut fra bildet så ser det ut som mellom 14-16 fra dagens nivåer. Misforstå meg rett her, men man kan jo få samme type avkastning i enkeltaksjer, uten den samme risikoen?

Hvorfor uten sammen risiko? Btc har slått både Nasdaq og S&p så langt i år. Også dersom vi sammenligner med en 5-års og 10-års periode. Bare enda råere.

Klart man kan finne enkeltaksjer som gjør det bedre i perioder, men zoomer man ut så er det ikke mange som kan sammenligne seg med btc.

2 Likes

Hei. Har begynt og se på litt alternative investering etter en bedre børs investering og må begynne og spre litt risiko. I 2007 gjorde keg det samme og ente opp med 5 unce gull. Nå har jeg ca 100k og tenkte og investere langsiktig i bitcoin. Bør jeg spre kjøp , følge tekniske abalyser osv? Noe tips (har lest meg opp og forstått alt rundt hvordan ting virker) det er mer timingen.

Bra spørsmål! Det er vel ingen som har fasiten der.
Uansett å spre kjøp er aldri dumt uansett hvordan man ser på det. Det kan jo seff skje at du kjøper dyrere for hver gang du kjøper, men du kan også sitte klar med cash til kjøp dersom det skulle komme et krakk. :grin:

Have er billigst transaksjon og leverandør? Jeg lastet ned etoro og betalte med paypal og kjøpte 0.28 coin. Er det bedre alternativer (mindre gebyr osv)

Jeg har brukt Coinbase til BTC. Overfør FIAT via SEPA. Litt hassle i begynnelsen med verifisering men dette trenger du heldigvis bare å gjøre 1 gang, så fungerer det som hvilken som helst annen nettmegler. Pro-tip: overfør fiaten din til Coinbase Pro og få enda billigere transaksjonskostnader.

Har brukt Binance det siste året. Det vært en periode nå med 0,-kr i gebyr for å kjøpe krypto med fiat. Men er vel over nå. Uansett ganske lave gebyrer der.

2 Likes

Government debt rose at a 59% pace in Q2 amid effort to halt virus

Bitcoin i Pengepodden

2 Likes