Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bitcoin 1 - Mai 2017 til Juni 2021

Ja det er jo def greit å vite!

Får sånn Mt. Gox vibes av alt av exchanger igrunnen, føler jeg ikke kan få det offline fort nokk, men så er det nokså steinalder med paper wallet også hehe :stuck_out_tongue: , men ser her at folk bruker Mirai og det virker jo veldig enkelt og greit mtp innlogging via bank/mobil id samt direkte overføring med samtlige banker viss de har fått implementert det enda.

16750 :slight_smile:
Utrolig å tenke på nå at jeg gikk inn 7. september :slight_smile: For en flaks!

5 Likes

Relativt god timing…:grinning:

1 Like

https://twitter.com/nlw/status/1327712428583432192?s=20 :smiling_face_with_three_hearts:

1 Like

2 Likes

Det begynner å bli relativt sannsynlig at vi ser 20.000 om ikke lenge.

Deilig å sitte på den når aksjemarkedet er mer usikkert.

3 Likes

Samtidig kan det være greit å følge med på at Tether nå har 17 mrd. USD. Tror fortsatt at Tether er en eneste stor scam som en dag kommer til å spenne bein på store deler av cryptomarkedet.

2 Likes

Husker det var mye Tether Fud i 2017-2018 også, er ganske mye dokumentasjon på at det som trigget det første BTC runnet (før retail flokket til), nettopp var printing av Tether som ble brukt til å kjøpe BTC. Foreløpig har jo Tether “scamen” ikke materialisert seg…?

Den har vel ikke like stor market cap som NASDAQ? Bitcoin er jo mindre enn Amazon, om jeg ikke husker feil. Amazon er jo notert på NASDAQ børsen.

Tether:
Market cap of $17,951,856,074 USD

Nasdaq:
Market cap: $1.72 trillion (2020)

Haha, bedre eksempel på Tether fud finner man ikke. Man skal absolutt følge med på det, men bitcoin er nå blitt så viktig og verdifullt at i skrivende stund er Tether slett ikke noen eksistensiell trussel.

September:

Edit:
Viktig rettelse i posten over her.

Hva er den beste måten å investere i Bitcoin for newbies? Funker en tracker som Bitcoin XBT som feks handles på Nordnet?

Det funker, men du kommer deg ikke like kjapt ut, og heller ikke på kveld eller helg.

1 Like

Ok. Noen andre ulemper? Tenker å gå long, uten planer om å selge de neste 5 til 10 årene.

Du har vel alltids market maker risk som i alle andre derivater vil jeg tro? :thinking:

Da hadde jeg kjøpt originalt og hatt på en wallet istedenfor.

Xbt er mer sånn som man bruker for å skaffe seg long eksponering en periode. Den funker veldig bra til det, virker dønn solid

Skal du hodle er det bedre å kjøpe selv

Jeg kjøpte for noen måneder siden på e-Toro, likte at jeg får de opp i Wallet og som e-torro har. Er det noe ulemper med de / noen som har erfaringer ?

Grayscale har en ETF du kan handle, samme med The Bitcoinf Fund (etf) og Bitcoin xbt om du ønsker eksponering via nordnet

Og da passerte den 17.500.

2 Likes