Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bitcoin 1 - Mai 2017 til Juni 2021

Det er veldig enkelt å kjøpe med gearing på plattformer som Robin Hood, så det er nok en del som har hatt rå avkastning som til slutt ble tvangssolgt ut av f.eks bitcoin. Men disse har vært med å løfte kursen også, derfor tror jeg det vil gå litt tregere nå en stund.

Man kan nærmest geare over alt nå. Både via exchanger og via defi-låneplattformer. Men det er farlige produkter. Kollapser verdeien på ditt depositum så har du ikke så veldig lang tid på deg for å overføre mer før man er likvidert.
Men fryktelig morro når det går veien da :grin::rocket:

Har vært problemer nå i ettermiddag/kveld med innlogging ja.

Sjekket litt hva som har vært de største korreksjonene i dette bullmarkedet

5 Likes

Han hater vel stort sett alt som stiger fort i verdi?
Det er kun renter og obligasjoner som han liker…

“Predicted the financial crises”
Når man spår krise hvert år så må man jo nesten treffe en eller annen gang.

1 Like

han har nok rett i dette som en “valuta”,som svingerf ALT for mye :sweat_smile:

kjøpe ny bil i butikken “ok…vent litt,-sånn nå er den til halv pris” :rofl: :sweat_smile:

Det er nok dette som er effekten av å handle med oppdiktet “penger”…

:man_shrugging: :man_facepalming:

Jeg nå leste jeg ikke igjennom alt. Dersom det er som en valuta, og da som skal ta over for usd så er jeg helt enig.

Jeg tviler på de som investerer i krypto, investerer pga de ønsker å kjøpe melk, brød, betale strømregningen med krypto osv. Jeg gjør det som en hedge mot all pengetrykkingen. Altså for å tjene penger. Ikke for å kjøpe brød eller ta opp lån i btc for å kjøpe et hus :sweat_smile::sweat_smile::see_no_evil:

4 Likes

krise kommer og kriser går…

slik har det vært i tusener av år…det er dette folk ikke får med seg,da de ikke leser historikken til det finansielle systemet vi har idag,-Mike Maloney er god på å forklare dette :wink:

1 Like

joda,-til og med Christine Lagarde har nylig uttrykt at det på sikt vil kunne komme en form for digital valuta…

Jo, men blir det en ny type valuta eller veksler man bare inn dagens penger mot digitale?

Det enorme gjeldsberget vil jo aldri kunne betales tilbake, med mindre man devaluerer dagens fiat kraftig.

1 Like

ok,dette svaret har ikke engang sentralbankene/øvre ledere,så det er liksom “nyone’s guess” om dette :sweat_smile:

idag er det nær 2000 forskjellige digitale kryptovaluta der enkelte har noen meget kreative(dumme) navn :laughing:…så vi sitter alle spent på hva utfallet blir,-og hva det heter…

1 Like

Hehe. At det er mange av dagens kryptovalutaer som blir helt totalt verdiløse i fremtiden er det ingent tvil om. Men at mcap på de med best teknologi og med flest bruksområder blir veldig stor er jeg også ganske sikker på :wink:

2 Likes

Nå sies det at Facebooks Libra kommer på markedet i slutten av januar.

Jeg tror det vil gjøre det myyye lettere for folk å komme seg inn i markedet og være en trigger for videre oppgang. Før det tror jeg BTC skal ned i 12-13k, men ved Libra-lanseringen kanskje rundt ATH.
Ren synsing basert på noen magre år i markedet.

Hva tror du konsekvensen av Libra blir for kryptomarkedet?

Libra blir backed av USD. Dette etter sikkert et enormt press fra myndighetene. Kan også styrke USD som verdens «reservevaluta».
Så hva vil det ha å si for Bitcoin? Sannsynligvis ingenting.

Om det blir Bitcoin eller gull som vil bli foretrukket som hedge mot den kommende inflasjonen er ikke godt å si. Best å ha noen lodd i begge leire.

Svingningene vil bli mye større enn i et regulert marked. Hvis man spoler tilbake i tid, så var aksjemarkedene også mye mer volatile, men det var før store markedskrefter og myndigheter la sin klamme hånd over det.

Jeg vet ikke hva som er sunnest av et regulert marked og et fritt, tenker begge deler har sine fordeler og ulemper.

Men at et marked er veldig volatilt(og alt det innebærer) er ikke nødvendigvis en ulempe i seg selv.

Liker utviklingen nå. Kan det snu opp igjen nå etter å ha bunnet på 16000 tallet allerede mon tro? Det hadde vært fiiint :slight_smile:

det er dette jeg mener…folk som investerer i bitcoin forstår bare ikke det finansielle systemet og begynner å sammenligne HELT andre aktiva i andre markeder…

:man_shrugging:

Jeg har er helt annet inntrykk.
Folk som investerer i Bitcoin kan fiat-systemet nærmest ut og inn. Mens andre vet knapt hva fiat er en gang eller hvordan penger er skapt…

5 Likes

En dag vil noen få opplyst om hvem som faktisk styrer her i verden…

Enda har ikke dommedagsprofetene fått rett der de sitter å tygger på boksmat i kjelleren :grimacing::sweat_smile: