Det er ikke slik det henger sammen. Ikke i det hele tatt.
Tether har også utstedt langt flere USDT (proposjonalt) sammenlignet med antall USD utstedt i år.
Det er ikke slik det henger sammen. Ikke i det hele tatt.
Tether har også utstedt langt flere USDT (proposjonalt) sammenlignet med antall USD utstedt i år.
Ja?
Hvordan vil du de skal holde seg 1:1 mot Dollaren da?
Eller rettere sagt hva er ditt poeng? Regner ikke med folk investerer i Tether.
Hvordan vil du de skal holde seg 1:1 mot Dollaren da?
I teorien skal dette holde seg fordi Tether Limited (selskapet bak Tether) skal ha tilsvarende beløp som marketcap i assets. I starten skulle dette være US$ på en bankkonto, men etterhvert har de endret dette og det er uvisst hva som egentlig ligger bak USDT da de ikke er villige til å oppgi dokumentasjon på dette.
De er for tiden i en sak med NYAG som har pågått siden 2018, hvor de nå har en frist til å levere dokumentasjon på hvilke verdier som backer USDT den 15. januar.
Regner ikke med folk investerer i Tether.
Nei, men størsteparten av BTC-volum kommer fra Tether-par, og fiat-volum fra exchanger som har bankforbindelser er bare en brøkdel av volumet fra Tether.
Poenget er at Tether er fishy, og blir mest sannsynlig brukt til å manipulere kryptomarkedene ved å sprøyte inn falsk likviditet.
Jo men noen må jo kjøpe Tether som de utsteder?
Det er jo ikke noe de gir bort til tilfeldige. Så de som har fått tak i tether har jo kjøpt det med et eller annet? Så da burde det jo være backet av det da.
Økt mcap er jo også fornuftig når markedet stiger. En assetklasse som nærmer seg 1 trillion usd, så nytter det ikke akkurat å ha en stablecoin som det finnes 10 millioner stk av som er backet med 10 millioner usd. Da vil den kursen bevege seg så mye når markedet svinger at det blir ihvertfall ikke noe stablecoin.
Jeg trenger et tips:
Jeg har 28 stk Bit XBT, bør jeg selge de i morgen og vente på bedre inngang, med påfølgende utløsning av skatt, eller bør jeg bare sitte stille.
Edit rt ca $ 34000!
Jeg solgte på 28500 og angrer. Sett de på kontoen til barna dine sammen med Scatec og hold i 10 år
Sikker på at du vil få bedre inngang?
Takk for innspill!!! Jeg skal jaggu vurdere å selge Axactor og kjøpe bitcoin!!!
Kommer garantert et tildels dypt fall på et tidspunkt, men jeg tror en hundrelapp fort blir til 5-10 hundrelapper ila de neste 2-5 årene!
Aner ikke, jeg forstår meg ikke på dette!
Jeg har vært i Bit XBT 3-4 år eller noe, gikk vel inn med ca 15-20000 da, car vel ned noe som 60-80% på det laveste.
Hva som nå skjer???
Men jeg la jo inn en emoji😊.
Men den ga meg jo et svært godt innspill fra @morti selv om jeg la ut posten mest som spøk…
Jeg har vurdert å selge fra 22-23-24, før nyttår på 26-27…
Snu litt på flisa: anbefaler du å kjøpe på 30-35.000?
Jeg tenker ja på lang sikt. Men den er jo veldig overkjøpt nå. Kan sikkert være overkjøpt en uke til eller tre.
Hvis den detter ned mot 30 igjen kommer jeg til å fylle på tror jeg. Jeg har for øyeblikket lite tro på at det kommer et stort fall i den nærmeste fremtid, men er ikke noen ekspert!
Jeg sitter med ethereum xbt og litecoin xbt. Når det har gått mye og jeg kjenner på høydeskrekk, så har jeg solgt alt fra 20-40% av beholdningen for så å kjøpe tilbake på en dipp. En kan gjøre greie trader på den volatiliteten som er, men det som er litt vanskelig med xbt er at en ikke kan handle når børsen er stengt.
Så en kan fort time feil og misse på traden på grunn av stengetiden.
Er jeg veldig usikker så har jeg ofte solgt noe før helgen.
En kan sikkert holde hvis en er langsiktig, men en må ha mage hvis det plutselig faller 30-60%.
Ikke noe råd dette, bare egne erfaringer.
Som jeg skrev: kun en lottopott, mest for moro, men drømmer om en familieferie.
Det som varmer hjertet til en hobbyinnvestor er når sønnen på 18 har opprettet ASK og satt inn småbeløop i aksjefond! Det er kult.
Krysser fingrene for at han fortsetter.
Viste han en sparekalkulator:
1000 kr hver måned i 40 år med 20% avkastning (som feks DnB teknologi har hatt siste ti år) ender opp med 97 millioner kroner.
Det gir 200 gangeren. Ikke realItisk med snittavkastking på 20% i 40 år, men greit om en kun sitter igjen med 30-40 mill etter 0,5 mill innskutt kapital.
Fed må jo bare fortsette å trykke penger nå
Inflasjonen beveger seg jo ikke og alt som blir påvirket av pengetrykking blir jo ikke medregnet når man regner inflasjon
Ganske sjukt hvordan det etterspørres, og ikke minst besvares om det er lurt å kjøpe nå. Hvor huleste var dere når btc stod i 4-5k?
DET ER INGEN REFERANSE. uncharted territory. hopp på og hold fast, opp eller ned, om det frister.
djises
Hvordan vil finansmarkedene reagere på bare tanken på at sentralbankene vil bremse denne prisstigningen?
Ingen liker og kjøpe bitcoin (eller aksjer) billig når i ingen andre vil ha de…MEN når de endelig har blitt dyre , veldig dyre da skal alle inn. (Men som pyramide spill så er det viktig og høste litt underveis. Jeg solgte 5% i dag som reduserte innskuddet med 12% (jeg har aldrig tatt ut av e-Toro så måtte prøve med ett mindre beløp i tilfelle bitcoin tar virkelig av . sitter igjen ned 0.63 BTC . Hadde vært gøy og solgt 0.13 og fått all inskudtt verdi tilbakers (men da må de til 75-80k )
Problemet med Bitcoin er jo at de ikke har noen verdi om ingen vil kjøpe dem, derfor er det ikke urimelig at flere vil ha dem jo dyrere de blir. Det er jo ikke en aksje hvor de har en underliggende verdi. Verdien ligger i nettverkeffekten.