Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bitcoin 1 - Mai 2017 til Juni 2021

Jeg ser at du sitter og skriver masse ord her, men det gir ingen mening opp i mot hva en faktisk har sett skje rundt Kryptovalutaer de siste par-tre årene.

Hvis Bitcoin og Ethereum blir dyttet nedover denne rangstigen, så kommer det til å være fordi aktørene i markedet har blitt enige om at de har et bedre alternativ, ikke fordi en stat kommer og prøver å påtvinge det.

Hele poenget med Bitcoin er jo nettopp at ikke en sentralbank kan fucke opp valutaen med noen tastetrykk.

3 Likes

Nasjoner vil ta kontroll også på online valuta, slik de har gjort på alle andre områder.

Man overlater ikke den internasjonale pengestrømmen til et Scheme hvor det ikke finnes hverken innsyn, gjennomsiktighet eller kontroll!

Det er ikke noe å lure på.

1 Like

2 Likes

Ikke enig i alt det du sier, men enig at det er regulering på trappene i bakgrunnen om dagen spesielt fra SEC i USA mot kryptovaluta som favoriserer Anonymitet.

SEC har gått hardt ut mot ZCash, Monero og Dash, antar at de ikke tør å gjøre det samme med BTC med det første. Sammelignet er jo Dash veldig lik BTC med tanke på anonymitet.

https://unchainedpodcast.com/everything-you-need-to-know-about-the-looming-battle-over-privacy-in-crypto/

Ok. Jeg gir meg.

Om noen hevder at Trump er enig med meg,
så må jeg nødvendigvis ta feil!

Selvfølgelig er det slik.

1 Like

Selvfølgelig er det regulerimger på trappene.

Det tar nok tid, men til slutt vil alle behov som i dag dekkes av kryptovaluta, dekkes gjennom offisielle kanaler.

Og hva koster en Bitcoin da?

Og hvorfor skal du betale For den?

1 Like

Max Keiser
Den som har truffet best på pris de siste årene, er ute med sin «Price Forecast» for 2021.
220.000$ ble det

1 Like

Er det sånn at Bitcoin driver og tegner opp en spekulativ hode/skulder som kan gi oss korreksjonen som trengs for å komme videre?

Eller skal vi bare sprenge opp sånn helt uten noe mer tull i det hele tatt?

1 Like

Mange som kommer med ekstreme tall for 2021 spådommene sine i hvert fall!! Har han som tippet en million innen 2020 var over spist penisen eller? :crazy_face:

1 Like

The 10% community.

Eller var det 100%

Eller 100 000 000 000%

Community?

Jeg er stort sett uenig med deg, men du har noen veldig gode poenger.

Akkurat pga det du skriver over her fikk Rohan Grey til å flytte fra Australia til USA. Han mener det er helt essensielt at digitale penger i framtiden blir styrt av stater. Men det er ikke ensbetydende med at andre private valutaer ikke kan eksistere i tillegg.
https://www.realvision.com/shows/the-interview-crypto/videos/stable-act-an-advisors-view-of-the-controversy?source_collection=3c97f854117f4d3ea62350df2291bc62

https://hiddenforces.io/podcasts/rohan-grey-stable-act-cryptocurrency/

Men i motsetning til deg mener Grey at anonymitet er viktig i samfunnet, men for at anonymiteten skal vedvare må man overbevise myndighetene om at dette er for fellesskapets beste,

Helt enig!

Nesten oppe og snuste på 36.000 der

2 Likes

Spennende dette. Det store spørsmålet er hvor høyt vi skal og om vi skal langt ned på et tidsspunkt.

Sånn som den fyker, så er sånne 20-30% intradag rykninger noe man må regne med ihvertfall.

2 Likes

Bare å fylle på da! :smiley:

Selv er jeg ikke eksponert i BTC så tenker ikke så mye på det :sweat_smile:

Men at det er et pyramidespill skeptisk, men at det er pump and dump mentalitet absolutt. Selv ser jeg ikke helt verdien i BTC, med tanke på antall transaksjoner sammenlignet med andre plattformer som Solana eller Polkadot.

Men har trua på krypto generellt, er jo bare tidspørsmål før feks. vanlige aksjer trades som kryptovaluta der man selv kan flytte dem fra en exchange til en annen uten at man må gå gjennom mellommenn. Finnes plattformer som blant annet Morpher som prøver seg på dette. Så det at man ønsker regulering er vel bare bra :+1:

1 Like

Nasdaq ligger an til å falle mye i dag. Vil ikke det trekke bitcoin kursen ned? Frykt osv.?

Mulig børsen vil falle i frykt for økt selskapsskatt i US. Berører ikke Bitcoin.
Hvis demokratene skulle få senatet vil frykt for flere og større stimuli drive Bitcoin og gull opp.
En annen faktor som vil drive «safe assets» er nettopp om folk skulle trekke noen penger ut av børs…hvor skal de ta veien?

1 Like

Jeg er enig. Tror folk ser toppen i aksjemarkedet og flytter pengene bla. til bitcoin.