Kryptovaluta har vel enda til gode å vise noen omvendt korrelasjon med aksjemarkedene?
Det vil ikke være riktig å påstå det enda.
Men det var jo en stund i vår bitcoin og nasdaq var ekstremt korellert, bitcoin var bare enda et risk on asset virket det som.
denne steinharde korelleringen er brutt på høsten, og bitcoin har performet sykt mye bedre både siste året, og siste 5 år.
Hva skjer med XBT? Null kjøp og salg registrert i Nordnet hos meg.
Stengt børs i Sverige i dag.
Takk, tenkte ikke på å sjekke det😀
Jeg er enig angående manglende omvendt korrelasjon foreløpig. Forskjellen denne gangen ift. f.eks. fallet i mars er at bitcoin nå har meget sterkt momementum og er på radaren hos mange flere. Det har kommet inn flere store aktører som Square, Microstrategy og Skybridge.
Bitcoin har m.a.o. fått mer legitimitet, mye større dekning i finansmedia og det er lettere å kjøpe. Jeg kjøpte for første gang via MiraiEx. Jeg snakket med en kompis som kjøpte for noen år siden. Da måtte han overføre flere mindre beløp til en bank i Luxenbourg.
Skjønner ikke hvorfor Microstrategy er så veldig interessant egentlig. Er det ikke slik at Saylor selv sitter på 70% av aksjene? Deres forretning har lite med krypto å gjøre, og fremfor å bygge opp selskapet ved videre investering, gi tilbake til aksjonærer via utbytte eller tilbakekjøp så plasserer man cash i BTC.
Saylor er vel også tidligere dømt i en SEC-sak hvor selskapet trikset med tallene for å få overskuddet til å se større ut?
Enig i det, Microstrategy er aller mest en kuriositet.
Massmutual er VELDIG mye mer interessant.
Saylor har vært mye i media og fremsnakket bitcoin de siste månedene. Folk blir mindre skeptiske når de ikke bare er “basement-dwellers” som snakker om bitcoin. Han skaper tillit hos andre institusjonelle investorer som nå kanskje velger å gjøre det samme (omgjøre en liten del av kassa fra cash til bitcoin).
Jeg kjøpte en liten post i Microstrategy for å få en eksponering mot bitcoin. Det er på sett og vis bedre en det svenske bitcoin fondet som skal ha 2,5 prosent i året. Jeg vet jeg ikke er den eneste som har gjort det samme. I dag kjøpte jeg også bitcoin for første gang direkte. Slapper bedre av nå. Det tok fem dager å få overført penger fra Nordnet, via dnb, til MiraiEx.
Det gikk på en virkedag i 2017 til Coinbase, og nå får jeg det på under en time via Revolut og til Coinbase.
Krypto, og BTC spesielt, er et sykt og spekulativt spill som veldig mange har, og enda flere kommer til å brenne seg stygt på… hverken mer eller mindre.
Jeg gjør klar midler til å begynne short-gambling på BitMex igjen i disse dager.
Dagens ekstreme asset-boble er nødt til å sprekke før eller siden. Da kommer også krypto til å bli rammet, ja ekstra hardt til og med. Stikk motsatt av hva mange kryptoforkjempere går og innbiller seg.
Skal folk sette pengene i banken da hvor de taper verdi hvert sekund? Tviler på det.
Du timet det ganske bra i 17-18. Kanskje du treffer igjen?
Nei, du kan jo bruke de og ev. investere i produktive assets.
Problemet er at gjennomsnittelig PE for børsene i USA er nær ATH. Tror ikke penger kommer til å strømme den veien. Heller motsatt.
Ingen i hele verden som har kjøpt BTC og ikke solgt med tap underveis har solid gevinst nå. Hvor mange assets kan du si det om?
Åssen gikk det med NEL som alle stakkars retailsene skulle gå av seg skoa på?
alt som er ATH kan man vel si det om?
Hahah! Der var han tilbake ja. Som et urverk
Hvorfor er det 0 omsetning her i dag på Tracker ?