Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bitcoin 1 - Mai 2017 til Juni 2021

Den tok i mot på trendlinjen, dvs - virker foreløpig som det bare var en fake-out. Bulls virker enda sultne, men herre… - det svinger jo med $3-4000 dollar nå. Har man bare LITT leverage på dette greiene så kan man tjene en formue på minutter, eller tape hele alt. Interessant å følge med fra sidelinjen… :slight_smile:

3 Likes

Hvor mye står Coinbase volum for ca om dagen? Det som er vanskelig med krypto, mange steder å følge med der alle kan utløse bevegelser ved pump eller dump på en exchange…

Tok en post på 36.8 og solgte på 38.2 :+1:t2:

200 dollar I pluss👍🏻

1 Like

Jeg vet ikke for å være ærlig, har ikke rørt krypto siden 2018, bare følger med sporadisk av ren nyskjerrighet. Fristet å hive inn noen slanter for å shorte når den bikka 30k, men hadde sikkert vært REKT nå, i allefall siden jeg også var fristet til å shorte 40k - og sånn går nu dag’an.

BTC trading med leverage er det bare 1 aktør som tjener på, etter min mening, og det er exchangene som byr på leveraged trading. The house always wins.

Case in point; 10x long her ville vært REKT

Og like etterpå - 10x short og man er nesten like REKT :sweat_smile:

2 Likes

Prøvde meg på dette ett par ganger i 2017 tror jeg. Forferdelig dyr lærepenge :stuck_out_tongue: . Ga meg etter det med alt som er av leverage på så volatile greier som btc.

3 Likes

Skal nokk teste støtten igjen

Edit
Uaktuelt med noe annet en å gå long, den dundrer som ett tog for tiden og kommer sannsynlig til å fortsette i tilbake der den slapp i morgen (selv om all fornuft burde tilsi annet)

1 Like

Jeg har en stabil beholdning som kun reduseres hver 100% opp. Og så en liten trading post.
Denne kom godt med i dag…

På BTC er det rundt 1/3 av av Binance. Sistnenvte har kun Tether.

1 Like

Da klatrestativ det opp over igjen mot 40k

2 Likes

Bye dip

1 Like

dette er seriøst det rareste jeg hatt vært med på noen gang. kjøpte btc i sommer for å slippe en irriterende kløe, og hva gikk best min del i fjor - BTC.

Hater det som pesten og bryr meg flatt lite om krypto, men moro er det jo.

5 Likes

På 39000 igjen nå…
image

5 Likes

I 2017 tok det vel rundt 6-7 måneder fra ath var brutt til kursen nådde toppen. Selvsagt med noen lengre rolige perioder innimellom. Ser ikke noen grunn til at dette ikke skal gjenta seg og at dette bare er starten.
Som ekstra triggere denne gang har vi paypal og evt andre aktører som snart vil tilby handel med btc såvidt jeg har skjønt fra andre innlegg her inne.
I tillegg kommer det snart noen hundre millioner amerikanere med corona-sjekker på 2000 dollar hver. Er vel ikke utenkelig at noen av disse havner rett i kryptoinvesteringer :wink:

Rent hypotetisk selvfølgelig (samme forhold i stigning mellom de to forrige ATH). Men tror også vi har en del mer å gå på.

5 Likes

Dette stemmer jo ganske godt med en del analyser som har kommet ut i det siste…

Får litt sånn følelse “skal det virkelig være så enkelt?”

5 Likes

Ja, enig. Bør jo ikke være så enkelt. Men på den annen side så har jo historien også lett for å gjenta seg. Tiden vil vise. Man bør være forsiktig i alle fall :slight_smile:

40K, Take#2
Litt mer standhaftig denne gangen, forrige forsøk holdt bare i 5 minutter. Nå er vi på 10 min+ and counting…

Blir en spennende helg :slight_smile:

image

2 Likes

Forstår hvordan Bitcoin får sin verdi av som en store of value, men nettopp prinsippet til et godt store of value er jo å kunne overleve katastrofe-situasjoner og dommedager osv.

Gull forsvinner ikke, mens infrastrukturen til Bitcoin er hypotetisk ganske sårbar. Et par atombomber her og der, og Bitcoin blir ubrukelig. Russiske/Kinesiske ubåter som en dag bestemmer seg for å kutte atlanterhavskablene? Så er det risikoen for å miste Bitcoins i omløp (som ja, burde øke verdien - men igjen, kan redusere likviditeten, og dernest den praktiske transaksjonsevnen til valutaen) - dette kan skje ved at bitcoins blir lagret på gamle harddisker og minnepenner som blir ødelagt (skjedd flere gjennom årene allerede), Bitcoins eiere dør plutselig (f.eks. i en ovennevnt krise), eller at servere blir utsatt for angrep som hindrer transaksjonsevnen. Så er det mindre dramatiske aspekt, som juridiske restriksjoner osv.

Det er jo i bunn og grunn et luftslott den dag i dag fortsatt?

2 Likes

Atombomber du en del noder vil vel internett bli tregere, ikke forsvinne?

Men ja, ha litt gull og sølv også til atomkrigen kommer. :wink:

1 Like