Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bitcoin 1 - Mai 2017 til Juni 2021

Hvordan ser du da på det feks SpaceX osv driver med? Det er energitap av dimensjoner, spesielt om man skal begynne med skytteltrafikk…

Feks er det verdt det å finne en annen planet å leve på, fremfor å ta vare på den vi selv lever på?

Hmm… :thinking:

Ja, og sånn sett så blir Bitcoin, enter en liker det eller ikke, veldig likt om ikke et pyramidespill så i hvert fall et null sum spill. Da det etter hvert ikke vil skape noe mere verdier annet enn folk som trader med hverandre.

For når omtrent alle Bitcoins er minet, og Bitcoin ikke brukes til noe annet et spekulasjon, vil antall spekulantene etter hvert falle i fra, antallet transaksjoner falle og falle og ja, da er vel ingenting igjen?

Edit: Alle forsøk på å snu trenden med pumper ser ut til på bli brutalt solgt ned igjen nå

1 Like

Blir spennende å se hva som skjer nå. Fort veldig kjipt å ha kjøpt på topp fremover! Mulig en får en stor selloff nå og så en lengre ørkenvandring igjen slik som i -18? Fool me once, shame on you, fool me twice osv. Prates i 2023?

Ser veldig likt ut i hvert fall!

1 Like

Du kan ikke mene det? Likt hvordan da? I 2017/18 gikk det jo i en mye lengre periode med flere dips? Nå har vi hatt en ellevill oppgang på en kort tid og dette er jo første gang det kommer en korreksjon?

Poeng det.

Mye forskning, menneskelig nysgjerrighet og entusiasme påfører kloden vår skade rasjonelt (og reduksjonistisk) sett. Hvorfor kjøre rundt for å spille fotballkamper med barna sine etc. kan egentlig bruke en slik tankegang på det meste i verden. Hvorfor er vi de “utvalgte” til å forvalte (drive politikk) alt og alle, og hvordan skal vi gjøre det?

Men da ender vi vel i menneskeforrakt til slutt kanskje? Mennesker som lever med mye menneskeforrakt må vel som et resultat også ende opp med selvforakt som en selvfølge?

Den meningstomheten neglisjerer jo det meste til slutt. Myten som Sisyfos rett rundt hjørnet, og selvmord er vel det eneste absurde utfall om man skal leve sin egen filosofi?

Elon Musk er veldig engasjert og nysgjerrig, så tror det er mye “egoisme” bak prosjektet i grunn. Bare se talene hans i forbindelse med prosjektet, tydelig beveget.

Om vi legger det dødt så kan vi prøve med samtale om verdier og hva som er verdt hva.

Litt off topic dette. Men virket som du ville snakke litt bredt siden du sammenlignet energibehovet til et valutasystem opp mot forskning av nye transportmidler.

2 Likes

Det er jo selvfølgelig et aksellerert hendelsesforløp da liknende har skjedd før. Og i 2022 eller 2023 vil det gå enda raskere :wink:

You have that right!

Ikke bare chartet som ligner, når man blar igjennom denne tråden fra våren 2017 og utover er det noe annet som ligner og.

Absolutt - ja det er ikke feil tid å diskutere verdier - og feks hva vi alle skal leve av i fremtiden.

Jeg tror nok mange føler arbeidet de gjør kanskje ikke egentlig er så spesielt givende, at problemene man har personlig kanskje ikke egentlig er så drøye om man sammenligner med andre.

Alle kan jo ikke leve av å trade kryptovaluta, eller finne nye måter å transporteres til Månen og Mars, men jo mer automatisering vi får i verden jo mindre jobb trenger folk flest - i utgangspunktet - å gjøre…! Roboter osv kommer til å ta mer og mer plass. Og det er greit, så lenge det ikke går på ren bekostning av folk flest.

Men ja energikrevende er det, likevel, på sikt ser jeg for meg at det blir mindre ille, ikke mer, fordi teknologien utvikles.

Det skal sies Coinbase klarer ikke kjøret i dag. Ikke enkelt å være dip buyer på direkten da.

1 Like

Da kjøpte jeg bitcoin igjen :slight_smile: Flaks denne korreksjonen kom!

3 Likes

Jeg fikk ikke kjøpt hverken på coinbase eller bitstamp, men på binance gikk det.

Si fra hvis noen vil ha referral med max comission. :wink:

Kommer stadig nye lows etter ATH nå. Synes det ser veldig skummelt ut å kjøpe.

Whales kjøper fortsatt nå selv om kursen går ned og det tekniske ser dårlig ut. Hva er det de rike vet som ikke markedet forøvrig vet?

Ja å kjøpe nå er skummelt @cagey. Det kan være vi ser 23000 eller til og med 18400. Eller vi kan snu på et helt annet sted enn fibonacci nivåer osv. Jeg anbefaler ingen å kjøpe. Dersom den går ned til 23 000 så tror jeg uansett det ikke er mange ukene før vi er her oppe igjen.

3 Likes

For en som ikke har peiling på dette, hvor anbefaler dere å åpne konto for å prøve dette?

Bitmex. Go long 100x giring YOLO Lambo! :crazy_face:

Ehh… Nei…

Why, you hate money!? :upside_down_face:

Sier han som utførlig logget her i tråden at han shortet og ble stoppet ut gjentatte ganger hele veien opp til 20000 i 2017. Sad!

2 Likes

Nei, men liker å være litt mer forsiktig enn å kjøpe noe jeg ikke har peiling på med 100x giring…

1 Like