Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bitcoin 1 - Mai 2017 til Juni 2021

Nevner ikke bitcoin, men det ligger tungt imellom linjene. Personlig er jeg posisjonert i råvarer.

1 Like

Russell Napier er en legende. Anbefaler denne her fra august.

Russell makes the case for inflation in the United States hitting 4% before the end of the year and explains why recent moves by the U.S. government to circumvent the Federal Reserve have changed the game dramatically and, potentially, bring The End Game much closer.

3 Likes

Et «nybegynner» spm

Har konto hos Coinbase.
Vil sjekke at alt «fungerer» skikkelig før større kjøp.
Kan ikke finne ut av hvordan man overfører tilbake til egen konto. Anyone?

Gå til portefølje, trykk på € og withdraw.

1 Like

Krypto er en enveisbillett Mister!

4 Likes

Er nok en enveisbillett ja :+1:
Ser ikke ut som DnB vil ta imot penger

«This card does not support withdrawals»

@savepig virker som du har drukket deg dritings på the Bitcoin kool-aid og er helt ute av stand til å ta inn andre perspektiver.

Et interessant sammendrag om Tether-situasjonen. Nei, det er ikke slik at de bare “printer” tether og kjøper Bitcoin.

4 Likes

Hmm?

Interessant artikkel - Tether har vært lite aktuelt for egen del, har brukt det et par ganger fordi noen pairs bare er i tether, ellers alltid vært skeptisk. Også til Bitfinex som vel var børsen den var koblet mest til i hvert fall i begynnelsen. Bitfinex er scam i mine øyne.

Flere meninger rundt dette?

Har fulgt med på Tether-greia helt siden den først ble tatt i bruk. Skremmer vettet av meg.

1 Like

Men hvis det nå viser seg at tether ikke holder vann, vil ikke bare andre stablecoins komme inn istedet?

1 Like

Fytti! Hvis det stemmer det han skriver, så kan det jo i ytterste konsekvens påvirke USAs økonomi :flushed:

Tether er altså et fake dollar system utenfor det ekte dollarsystemet, med ekstrem inflasjon. På en måte er det hvitvasking i stor skala, ekte dollar byttes mot luredollars.

1 Like

LoL, he says:

«On January 9th, 2021, I liquidated my crypto position for USD.»

Fyren solgte toppen og sprer tether fud for å presse prisen ned for å kjøpe billig.

Dere som ikke har vært her lenge, tether fud har vært i crypto lenge. Både investigation, kobling mellom bitfinex, backing av tether osv. Dette er ingenting nytt.

Men dette er fud.

Dette kommer fra en medium artikkel fra noen som kaller seg crypto annonymous.

For all del. Kanskje det er noe med tether. Men ikke fall for noe en crypto annonymous fyr skriver på en medium artikkel.

1 Like

Saftig higher low på 33800 nå hvis den holder


Lol

Me: Really? But then how do you get your money onto their exchange at all if they don’t accept USD deposits?

Bob: You send your USD to Coinbase and buy Bitcoin with it. Then you move your Bitcoin onto Bybit and trade with it there.

Me: Hang on. If that’s the case, then why would anybody ever use an unbanked offshore exchange that trades purely in crypto? What does Bybit offer you that Coinbase doesn’t?

Bob: Leverage. I personally only use 2–3X leverage, but they let you leverage your positions up to 100X if you want. You can’t do that on Coinbase.

Me: Gasps audibly


1 Like

Kildene han baserer artikkelen sin på er strengt tatt veldig tynne, så kjøper ingen ting rått.

Men når det er sagt, så greit å få litt negative synsvinkler. Om jeg tror på de eller ei, så får det i hvertfall meg til å lete etter ting som kan gå galt. Skrur av happy-go-lucky og på setter på de kritiske brillene :face_with_monocle:

Han bommer jo også med at Kraken som er en av de største exchangene og registrert i Delaware, jo sjokk de har tether.

https://www.kraken.com/prices?quote=USD

https://sec.report/CIK/0001785695

Det største argumentet jeg finner mot dette Tether greiene er en enkel follow the money.

Ja, for Tether vil det jo være sykt profitabelt om de bare kan printe tether ut av tynn luft og bruke det til å kjøpe Bitcoin.

For kortsiktige, så vil det være profitabelt om Tether er med på å pumpe prisen på Bitcoin og Ethereum så de kan selge på topp.

Men for alle andre mulige selskaper som har brukt årevis på å etablere seg i kryptosfæren, så har jo de alvorlig mye mer å tape om Tether nå skulle være en bombe som sprenger og tyvstarter en bearsyklus i krypto et år før tiden. Så det hadde jo vært i deres interesse å sprenge tether for et år siden når prisene uansett var ganske lave, hvis de mente de hadde bevis på at tether var en tidsbombe.

Er det coins du snakker om? Eller vanlige selskap som driver innen blockchain.

Ein coin som ikke takler lave priser= shitcoin

2 Likes