Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bitcoin 1 - Mai 2017 til Juni 2021

Det lukter vel litt at den store festen i BTC tar seg en pause kanskje.

Viktigste nivået jeg så på holdt ikke

2 Likes

Litt tidlig å konkludere syns jeg.

1 Like

Formasjonen er enda inntakt på Coinbase… :thinking:

Ja man kan vel i og for seg tegne opp noe som ligner ser jeg.

Jeg føler ikke at det er riktig å tegne den nederste streken helt i bunnen av så lange candlesticks. Jeg mener også at dagens candle er brudd ned av pennanten. Det stemmer også dersom man tegner en strek og bruker linjer i stedet for candlesticks i chartet.

1 Like

Det er riktig når det passer helt perfekt.

1 Like

Normalt skal man se en volumreaksjon på brudd. Jeg ser det ikke her. I tillegg har du en wick til nedsiden som toucher den stigende trendlinjen perfekt. Disse formasjonen pleier normalt ikke være så perfekte pga. wicker både opp og ned, men her treffer de jo perfekt.

Det sagt så sier momentindikatorene at moment til nedsiden tiltar, så jeg blir ikke overrasket om den bryter ned her, jeg mener bare den ikke har gjort det enda.

Og @Buffet - Linjechart? Det er det vel de færreste som ser på? Får mye mer info ut av candles :blush:

Jeg liker å switche om til linjer etter at jeg har tegnet med candles for å se at det matcher. Bruker candles-formasjoner mye til kortsiktig inngang og utgang.

Skal ikke kimse av linjer. Investtech bruker kun det og de har god trackrekord nå. Trendlinjene som blir tegnet stemmer bra, samme med støtte og motstand.

Edit: Er for øvrig enig i at vi mangler en volumspike for å gjøre noen konklusjoner :slight_smile:

1 Like

Jeg synes denne vanvittige oppturen vi har fått nå gjorde ting fryktelig vanskelig. Vi har rykket så vanvittig hardt at man får lyst til å ta gevinst, men det utløser jo skatt når pengene står på wallet.

Sitter og ser litt på weekly chartet og hvor kort tid vi er inne i dette bullmarkedet, jeg mener jo at det skal vare mer eller mindre resten av året.

Vi har fått en skikkelig korreksjon, jeg tenker litt at det trengs en til

1 Like

Enig. i 2019 og 2020 har jeg vært rolig både ved oppturer og nedturer, men nå er jeg i tvil om vi skal oppover eller en kraftig korreksjon er rett rundt hjørnet før videre oppgang. Tror uansett ikke at et bearmarked er rett rundt hjørnet. Bakdelen med så rask oppgang er jo at de få støttenivåene som man ser er veldig tynne.

Volumet begynner å akselerere på Binance nå i hvert fall :thinking:

Det ble brudd ned, men nå er vi der jeg antar at vi snur opp igjen. Går den under 30k så vurderer jeg å selge.

Er vel ikke alverdens med støtte før 19k?
50% korreksjoner er jo ganske vanlig i krypto.

Ja, den kom seg og jeg har også brudd ut av formasjonen. Kanskje en back-test er på gang? :thinking:

30-50% korreksjoner er ikke uvanlig, og heller ikke uhørt at selv i et bullmarked toucher kursen ned i 20 Weekl MA

3 Likes

Den danner høyere bunner for 3. gang dersom den ikke går under 30526

1 Like

Ja, mener ikke at vi skal over i et bearmarket. Men tror det kan bli ganske så rødt før neste byks.

1 Like

Jeg er enig, syns toppformasjonen er vanskelig å tolke, da den kan tolkes på så mange forskjellige måter. Men akkurat nå syns jeg formasjonen minner mest et stort descending triangle.

Holder vi oss over 32400ish, så er vi tilbake inn i trianglet, og dermed er veien videre fortsatt uavklart.

Det er litt bisarr å lese den tekniske diskusjonen deres gitt den ekstremt uforutsigbare naturen til krypto. Antagelig er det et par håndfuller hvaler, deriblant exchanges som har akkumulert mye, som i stor grad styrer showet. Men når det er sagt så gikk det ikke å pumpe Bitcoin høyere enn 42k i denne omgangen. Vært et par forsøk opp i mot 40k siden det, men så har det stort sett snudd nesen nedover. Men enig, går det under 30k ish så ser det rimelig trist ut.

“-Bitcoin is designed to get you Rekt-”

Tror vel mange, meg inkludert, venter på en avklaring rundt Tether. Sitter nok mye penger klar.