Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bitcoin 1 - Mai 2017 til Juni 2021

Opp med hånda alle de som ikke skjønte han mente xbt trackeren på nordnet

1 Like

Beklager, at jeg var så dum.

1 Like
3 Likes

Så hele dialogen mellom dem. Var oppløftende. Ligger vel på youtube.

2 Likes

Herre min hatt man… ta deg en pille og slapp av litt! For hvert innlegg du poster blir negativitet og aggressivitet skrudd opp 10 hakk!

2 Likes

Hvem blir den norske utgaven av Michael Saylor? Hvem skal fortelle Spetalen/Siessenner og co. at de og bør ha en portis i krypto…? :slight_smile:

Hvem i Norge/Norden kunne vært en slik ambassadør?

Vi er vel enige om at ikke bare amerikanere som skal handle Bitcoin/krypto. :slight_smile:

Noen kandidater:
T. Bull Jenssen:

Erik Dale:

Jens Emil:

2 Likes

Helt klart. Men det tar nok lang tid før det vil bli endel av selskapenes balanse, i Noreg. Blir nok en større privatperson med endel «sovende» kapital.

1 Like

Usikker om folk med 500views på youtuben blir lytta til av rike mennesker med peiling.

1 Like

Enig, noen mer troverdig må banen men hvem kan det være???
Noen fra NTNU?

Hvis BTC skal i 500.000$ så hadde det vært ok at noen bedrifter her til lands ble med på oppgangen.

Slik det er nå så tror de fleste at bitcoin skal tilbake i 200$ og at det er forbundet med meget høy risiko. (Risiko er det selvklart, så det gjelder å sette seg inn i det)

Poenget er vel at Michael Saylor er CEO for en stort amerikansk selskap som har gått mye på nettopp kjøp av BTC det siste året, og han BTC-fondssjefen kan også skryte av noen billiarder dollar i AUM… Ingen av disse kandidatene er store erfarne admdir som andre admdir eller styrer ser opp til vil jeg tro? For meg ser kandidatene heller ut som typiske youtube-folk som har skjønt litt…!

1 Like

Men er det når BTC virkelig skyter farten og når store tunge institusjoner kjøper seg inn at Finans Norge våkner opp?

Jeg håper noen der ute kan være vår ambassadør. Krølle Andreassen??? :slight_smile: haha

Pengepodden er bra start.

Spør du meg har BTC allerede virkelig skutt fart! Uansett er det nok snakkiser rundt om i en del hjem og korridorer på jobber og over zoom osv vil jeg tro…!

Enig at det er snakkiser her og der men stort sett fra kollegaer, venner og bekjente som sier at de har en bra gevinst i krypto.

Når kommer nyhetene om at f.eks Arne Fredly eller lignende finansstjerner har kjøpt seg opp i BTC? :slight_smile:

Jeg tipper Arne Fredly er av de første. Men hvorfor skal de skryte av det, det er spørsmålet. Det må være at det er noen som rett og slett ser det vi andre ser: at kryptovaluta er kommet for å bli og kommer til å ta over, og ønsker å spre dette budskapet. For det kommer til å skje enten folk vil det eller ei :grin:

1 Like

Altså, det er jo bare et tidsspørsmål før Bitcoin kollapser så håper for Guds skyld ikke at norsk næringsliv eller institusjoner begynner å kjøpe på disse vanvittige nivåene…

Ja det er klart det blir en kollaps en gang. Personlig tror jeg det blir fra 400-500k til 50k neste gang.

Men jeg er åpen for at alt kan skje her, kanskje vi ikke kollapser 90% neste gang, kanskje vi kollapser fra nåværende kurs eller kanskje vi aldri kollapser igjen.

Når du Cagey skriver derimot; så virker det som at du allerede har fasiten. Dette er kun vanvittige nivåer hvis du sammenligner med prisen for et par måneder siden - men kanskje det fremdeles er vanvittig billig i dag forhold til prisen senere i år!?

2 Likes

Jeg tror at vi ikke kan forvente at eldre garden av gode investorer, ala Sissener, Fredriksen, Olav Thon, Spetalen(kanskje) kjøper BTC

Gode kandidater 2: :slight_smile:

• de som gjorde kule på Bank Norwegian generelt og deres tilnærming til Kjos familien
  • Peter Warren? :slight_smile:
  • Nordnet profiler

Jeg tror det er bare tidsspørsmål ja…

Her mener jeg at DnB viser glimt av positivitet tilbake i 2018:

Men nå i 2021, hvor det fundamentale er mye bedre er dem helt stille.
De er enten sent ute eller kjøper BTC og andre valutaer as we speak…

Vender vi blikket til LinkedIn er det ca. 15000 ledige stillinger innenfor “Blockchain” søkeordet. (Worldwide)

3 Likes
3 Likes

Bitcoin over 40.000 igjen. Fordel å ha vært all in biotech før man begynte med krypto

Peter Warren er engasjert i bitcoin og krypto, vet ikke om han eksponerer seg med å kjøpe ekte vare da.

3 Likes

Dette er jo bare krusninger😅

1 Like