Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bitcoin 1 - Mai 2017 til Juni 2021

Hehe. Ja du får kjøre livesending og holde oss andre oppdatert. Ikke mange som lykkes når de skal shorte krypto. Ekstremt store summer som blir likvidert hele veien med oppover :grinning:

2 Likes

@cagey2 Er du klar over at når du går short krypto så går du også long fiat som trykkes i vilden sky som konfetti?

1 Like

Når shorten gir meg 80% gevinst og jeg “taper” 2% på inflasjon, så tenker jeg det går helt greit :wink:

Du får håpe på god timing. Hvordan hadde det gått med shorten hvis du hadde startet når du postet din første negative kommentar her i 2015?

Og hvor rik hadde ikke du vært om du hadde satt alle sparepengene dine på Bitcoin i 2015…! Det må være surt?

Jeg hadde ikke mye verdier utenom krypto i 2015, så har gått heilt greit.

3 Likes

Man kan ikke tenke slik. Det er 1000 ting jeg burde satt pengene for 5-6 år siden, men det visste jeg ikke da. Like lite som jeg nå klarer å skjønne hva som er lurt i dag.

Hadde jeg truffet rett kunne jeg pensjonert meg 30 år før tiden, men i stedet har jeg risikokontrollert og tjent stille og rolig - og er på et “avslappet” nivå nå. Shoulda, woulda, coulda. :slight_smile:

1 Like

Selvfølgelig kan man ikke det, helt idiotisk. Slik
som også det forestående innlegget til Jadda.

Jeg tenker at de fleste synes det er mer interessant å lese diskusjon om bitcoin i denne tråden enn medlemmers fiktive investeringer, så la oss komme tilbake til tema :slight_smile:

4 Likes

Var ikke det der en nyhet i sist uke?

Men det er uansett en trist nyhet… den vanvittige sløsingen av ressurser når stadig nye høyder… :frowning:

BOOM! Der tok det av gitt :slight_smile:

3 Likes

https://www.sec.gov/ix?doc=/Archives/edgar/data/1318605/000156459021004599/tsla-10k_20201231.htm

Thereafter, we invested an aggregate $1.50 billion in bitcoin under this policy. Moreover, we expect to begin accepting bitcoin as a form of payment for our products in the near future, subject to applicable laws and initially on a limited basis, which we may or may not liquidate upon receipt. Digital assets are considered indefinite-lived intangible assets under applicable accounting rules

EDIT: Tesla altså

2 Likes

Det kan du trygt si!

2 Likes

Da jeg trader XBT på svenske børsen så solgte jeg nå. De har steget mer enn bitcoinkursen så kursmålet ble innfridd. Nå er det å vente på ny inngang mens jeg sitter og vet at Musk kjøper som faen. Ikke akkurat slik jeg så det for meg. Føler meg uvel uten bitcoin. I etherum ligger jeg under kursmålet fortsatt så sitter på de.

1 Like

Bra ikke alle her hører på cagey2 sine investeringsråd :smile:

Det kommer garantert til å komme flere meldinger om store selskaper som putter en %-del av kontantbeholdningen sin i btc. Det blir veldig fort en dominoeffekt.

10 Likes

Oh dear rekt bears

4 Likes

Kunne vært verre, synes andelen short er ganske lav relativt sett ifht. det man pleier å ha. Kanskje ikke så rart når hele kryptomarkedet er bullish? Men skal ikke kimse av de summene der altså… :slightly_smiling_face:

1 Like

Det at Tesla har kjøpt BTC på balansen vil gjøre det lettere for flere selskaper å følge etter.

5 Likes