Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bitcoin 1 - Mai 2017 til Juni 2021

Mulig Musk ser for seg et krasj i dollaren nå som demokratene har tatt over… :thinking:

1 Like

Du kommer aldri til å vurdere det at Elon Musk faktisk er positiv til krypto da? Alt er ikke konspirasjoner og lureri.
Som du også skriver over tar han en stor risiko. Men du blir ikke verdens rikeste mann uten nettopp det

2 Likes

Det spennende blir å se hvor mange som følger etter og gjør det samme. Klokka tikker og fomo blant bedrifter kommer snart…

1 Like

Gleder meg til Buffet blir rammet av Fomo :wink:

4 Likes

Hehe, at det ikke har vært nevneverdig inflasjon under Trump med alt som ble gjort for å vanne ut dollaren lurer mange på. Kanskje bakrusen kommer nå. Vi får sjå :slight_smile:

1 Like

Når korona er over og alle skal ut å spise, reise og feriere, hos alle bedriftene som ikke lenger eksisterer, da kommer nok inflasjonen for fult.

3 Likes

Tror dere vi går over i ny trading range nå med nyheten som kom i dag? Eller topper vi ut her slik chartet har sett ut lenge? @Savepig

Andre tanker?

Jeg hører nytt target 55 300! 1,41 fib
Et annet er 61 950 1,68 fib

Følger han her: BREAKING!!!!!! ELON MUSK & TESLA BOUGHT $1‘500‘000‘000 IN BITCOIN!!!!!!!!! [exact target] - YouTube

1 Like

Tesla:

Bitcoin is Store of Value
Bitcoin is Medium of exchange

1 Like

Jeg satser på trading range, solgte XBT på 1800, ca 18% siden torsdag er innafor for meg.
Litt kjipt om den stikker nå, men kjipt å være avstengt fra handel utenom åpningstid, feks i helga.

2 Likes

Duogdu for en Flott trade!

Må si jeg lider av sterk Fomo akkurat nå. Men håper å kunne komme inn på enten 40100 eller 41500 ca.

Men det er en Gamechanger det som skjedde nå. Spinn litt game-teori rundt det som skjedde i dag da folkens!

1 Like

Det er kult å være med på galskapen, men det begynner å bli en slant penger også.
Har du kjøpt og solgt XBT tidligere? Går skattetrekk automatisk eller må en føre opp hver handel, eller summerer en opp inngangssum og sluttsum?
Edit: jeg vil etter hvert ha 50-100k kr i Bitcoin, må være med her.

Nordnet regner bare ut hva jeg skal betale hvert år. De skattepengene må vi ikke betale før oktober 2022. Men du må jo ha de da :wink:

1 Like

Må en betale av hver trade? Ca 31%? Har ellers kun ASK så skatt er ikke tema ellers😀

Når jeg nå får solgt meg ut i Etherum, i morgen tipper jeg, så skal jeg rebalansere og inn med mindre beløp. Det var ikke meningen at jeg skulle ha 50% av kapitalen i krypto :slight_smile:

1 Like

Jeg tror det er bare starten. Denne gangen er det fundamentale på plass og vi må gi folk tid til å innse hvilken revolusjon vi er med på.

Ja, det vil komme bear markets igjen, ja det vil komme korreksjoner på opptil 40-50% men krypto er kommet for å bli.

Jeg tør ikke tenke på tanken å forklare til min sønn at pappa ga opp ETH på 1700 dollar, BTC på 44000$ og Cardano på 0.7$ i 2021.

Edit: Gjennom 2018, 2019 og mye av 2020 har jeg fått servert så mange distre spådommer at ETH skulle i 0.1$ dollar og jeg har bare kjøpt og kjøpt hver måned… nå må jeg nyte det i minst 1-2år

6 Likes

Det er samlet realisert gevinst på kontoen i løpet av et år som beregnes.

1 Like

Får vi apple på laget i tillegg blir det skikkelig hopp.

1 Like

Siden jeg postet den for litt over 3 år siden har forbruket til bitcoinsnettverket steget fra 25 TWh per år til 77,6 TWh. Nå utgjør bitcoinsnettverket det 39. største landet i konsumering av strøm. (vs 65. for 3år siden) Da tar man ikke med dem som miner altcoins for å konvertere til bitcoin.

Inntektene for Mining har gått fra 6bUSD for 2018FY til 1bUSD bare for januar måned 2021.

Bitcoinkursen har steget fra 9000$ til 43000$.

Mining sier noe om etterspørselen etter å skaffe Bitcoin og hvorvidt man får positiv cashflow på investeringen i Hardware.

Oversikt Bitcoin Historic Sustainability Performance - Digiconomist

Average KWh Consumed per TX: 654 vs 253 for 3år siden.

2 Likes