Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bitcoin 1 - Mai 2017 til Juni 2021

Interessant at Tesla også vil kunne ta betalt i BTC antakeligvis etterhvert. Det er slikt som tar det fra nerde-moro til brukbart.

Spørs om det var så lurt å hoppe av i går, men gevinst er gevinst…

2 Likes
6 Likes

https://bitcointreasuries.org/

Her kan vi følge litt med hvem av de store handler BTC. (Ikke oppdatert med Tesla enda)

Satt å knota ned noen tanker igår om hva som evt skjer videre nå.

3 Likes

Det som faktisk taler for at Apple kan gjøre et sånt grep er Apple Wallet som i dag allerede tar vanlig valuta. Ved å legge til krypto kan Apple ta en stor bit av et veldig lukrativt marked.

Da vil det jo være snakk om at Apple lar kunder kjøpe krypto via deres app, ikke at Apple kjøper krypto for å investere kontanter slik Tesla har gjort.

1 Like

Må være en form at Apple investerer i Bitcoin, samt som å la kundene sine kjøpe bitcoin via deres app direkte fra dem, enn andre parter.

1 Like

Etter å ha fundert litt over gårsdagens forbløffende, aprilsnarr liknende nyheter, har jeg kommet frem til at jeg ELSKER det! Som en som er relativt kritisk til både verdsettelsen og fremtiden til både Tesla og Bitcoin, så liker jeg at dette trendy, men hasardiøse trekket av Musk uomtvistelig øker risikoen i begge disse spekulasjonsobjektene betydelig. Musk har hele tiden beveget seg på grensen av ekstrem risiko, men til nå kommet godt ut av det. Jeg tror han nå har tråkket over.

Risikoen blir knyttet sammen, og dermed øker den. Ytelsen til Bitcoin vil påvirkes av ytelsen til Tesla og motsatt. Og når jeg leser noen av kommentarene fra i går kveld, så er jeg ikke den eneste.

“I think this is awful strategy on many, many levels,” Christopher Schwarz, associate professor of finance and faculty director of the Center for Investment and Wealth Management at the University of California at Irvine in emailed comments."

Spennende tider! S&P har inkludert Tesla, og Tesla knytter seg til Bitcoin. What can possibly go wrong!? :laughing:

giphy

2 Likes

Nei nå får vi bare se om ryktene at apple skal handle 5milliarder USD i bitcoin og tilby BTC handel via walleten sin stemmer også.

1 Like

Det tviler jeg svært sterkt på. Det rimer ikke med noe som helst av filosofien eller business strategien til Apple. Men i dagens gale uforutsigbare verden så skal en vel aldri si aldri.

Om så skulle skje blir analysen en ganske annen, da Apple som alle vet, faktisk tjener ganske “greit” med penger :slight_smile:

Det rimer faktisk veldig mye. Det er det som gjør det så plausibelt.

3 Likes

Dersom det skjer og Btc stiger til 100k, da kommer du vel til å kjøpe? :sweat_smile:

Da får jeg vurdere å la vær å shorte i hvert fall :wink:

1 Like

Litt skeptisk til kilden din der, men ok :slight_smile: Jeg ser uansett ikke det plausible i dette.

Altså er RBS som mener det. Du kan søke opp analysen dems om du leter. Så kilden er legit.

Så hvorfor linker du da ikke direkte til analysen om det er den du vil fronte? I steden for all den ekstra spekulasjonen til Zero Hedge?

Fordi de har endel gode poenger som gjelder her.

1 Like
3 Likes

Har du beholdt din ene bitcoin? :smiley:

Nei, solgte på $2000 etter å ha kjøpt på $1000. Kjøpte igjen på $37000 så har 0.58 BTC nå :slight_smile: Ser ikke ut som et like dumt kjøp nå som for noen uker siden :wink:

4 Likes