Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bitcoin 1 - Mai 2017 til Juni 2021

Takker, @Savepig kom deg i forkjøpet :wink:
Joiner du på Bybit @cagey2?

Orker ikke Bitmex læggen :sweat_smile:

2 Likes

Har faktisk ikke opplevd at Bybit ikke har latt meg handle under volatilitet enda.

På bitmex var jo helt unntaksvis at man fikk.

Et hav av tradingview scripts er det og:

1 Like

Det høres bra ut. Tapte en god del i 2017-2018 pga. freeze i systemene til Bitmex. Nesten som man blir konspiratorisk :roll_eyes:

Viktig å ha gearingen helt på limit`n :sweat_smile: :see_no_evil:

3 Likes

Ja, greit å ha marginene på sin side av og til. Close call på 5x-LINK i går så jeg :sweat_smile:

1 Like

Stemmer, når 2 milliarder dollar blir likvidert fordi Bitcoin dropper 6% intradag så kan man i hvert fall ikke klage på risikoviljen :joy: :joy: :joy:

2 Likes

absolutt ikke :rofl:

Tror nok jeg fortsatt foretrekker Bitmex. Kun de som har perpetual swap så vidt jeg vet, og den har en fantastisk likviditet. Kapasiteten er blitt mye bedre, men usikker på hvordan det går om det blir voldsomme svingninger og helt galemattias. Uansett er det ikke krise da jeg ikke tenker å sitte å nitrade sekund for sekund med YOLO giring… :wink:

Hva er det som er bra med Bybit da? Og hva tilbyr de?

ByBit har inverse perpetual for BTCUSD, ETHUSD, EOSUSD, XRPUSD, samt USDT perpetual for BTCUSDT, ETHUSDT, BCHUSDT, LINKUSDT, LTCUSDT og XTZUSDT,

Likviditeten på ByBit er det ingenting å si på. Når det gjelder gearing så har du de samme valgene som på BitMex.

ByBit har et mye bedre / cleanere brukergrensesnitt synes jeg, med “drag n drop” linje for stop loss i chartet f.eks.
Jeg har heller ikke hatt noe problemer med nedetid i perioder med høy aktivitet.

3 Likes

Ikke værst, da må jeg vurdere de også. Er godt vant til Bitmex da så liker dem, men lenge siden jeg har tradet noe krypto :slight_smile:

På Binance kan man også gire 125X short og long. Så det er bare å fyre inn forbrukslånet å kose seg.

Blir du ikke stoppet ut rimelig kjapt nedover der?

Det vet jeg ikke. Jeg er mer enn nok fornøyd med størrelsen på hva jeg er inne med i krypto, så det er veldig lenge siden jeg har vært borti giring i krypto. Tviler på jeg kommer til å røre det mer også :slight_smile:

Edit: Altså 125x, det sier seg vel nesten selv at det ikke er mange kneppene man tåler i feil retning på kursen før balansen på kontoen=0

Altså, jeg måtte sjekke:

Med 18x long giring blir du likvidert på 80 dollar ned på long ethusd fra dagens pris. Rimelig lite å gå på.

50x og mer blir jo bare tullete

Bybit appen skriker jo også til deg: “Dette er for mye, fare for at du blir likvidert umiddelbart”

1 Like

Blir jo som å sette pengene på rødt på roulette.

https://twitter.com/bxrekt

Meste jeg har giret med er 50x. Det var bare for å teste… Brukte mest 5-10x. Når jeg blowa hele kontoen var jeg short 10x og det ble en skvis out of nowhere. Kunne ikke gjøre noe annet enn å se på at jeg ble rekt pga. input lægg på Bitmex. Aldri igjen :sob:

Mulig det ser bare slik ut, men det virker som om at folk som egentlig har vært skeptiske til krypto først ønsker å finne ut hvor man får høyest giring før man begynner å investere. Akkurat som man ønsker å ta igjen reisen man ikke ble med på.

Så ikke rart det er mange med dårlige opplevelser i krypto. Heftig giring er sjelden smart i krypto over tid.

Jeg pleier å kjøre sånn 2,7x på bybit, med ganske romslig stoploss, lange fine swings

Tok ut halvparten med fine 450%
Kaster meg inn igjen når den har gått vel forbi ett så fint tall som 50 eller vi får en pullback :crazy_face:

2 Likes

For min del er det mest for gøy. Det jeg kommer til å trade med nå er typ penger jeg ikke visste jeg hadde på en måte. Why not.

Men ja, det er for altfor mange i landskapet som er utålmodige og som vil ha moonlambos i garasjen, helst i dag :sweat_smile:

Jeg satt å tenkte på en ting. Det smarteste ville vært å la de pengene bare være der. For 2 år siden var det peanuts, nå er det over 10k. Hvem vet hva det er verdt om 10 år… :roll_eyes:

1 Like