Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bitcoin 1 - Mai 2017 til Juni 2021

Du har aldri vurdert å stille deg selv det samme spørsmålet?

2 Likes

Joda, men denne konstante negativiten er litt slitsom i lengden.

Jeg synes det er greit så lenge han putter penger bak det han skriver. Enig i at det kan irritere. Argumentasjonen er også rimelig tynn, men han får prøve seg. Foreløpig er han en del i minus.

2 Likes

Den konstante sytingen om negativitet er slitsom. Det dere må forstå er at diskusjonen har et høyere nivå og verdien for leserne er høyere om noen er uenige. Det blir mer spennende på alle måter også. Mer info kommer frem for alles beste. Er du ikke enig? Folk er positive og negative uavhengig om de er short. Man kan være negativ og bare la være å kjøpe.

Lykke til Cagey! Jeg vet du vet hva du driver med når du shorter, selv om du nok kommer til å tape litt denne gangen også.

7 Likes

Hvordan kan en være sikker på det da?
Han skriver med så mye pondus, at korreksjonen ned fra 20k sist må ha gjort han svært rik på bitcoin short, men det virker ikke helt sånn?

Vel Cagey har vært på dette forumet siden starten da vi var en 30 stykker her og vi chattet på Hegnar før det. Så jeg tror i alle fall at når han sier det så har han gjort det også.

3 Likes

Jeg tar ikke investeringsråd fra cagey, men er jo som flere har nevnt greit å få belyst flere sider.

2 Likes

Ok, ikke for å være moralpoliti, men for å hente en litt avsporet administrator tilbake på sporet…
I det vi skal skrive innlegg her på TI får vi følgende oppfordring: “Husk å være saklig, høflig og ærlig”.
…og som @pdx sier når han er ute og modererer; “Tilbake til saken”.

Det er noe med at vi har forumregler, vi ønsker et visst nivå på trådene, og ønsker å ha noe mer enn et ekkokammer her. Da må vi også tåle at andre er fast i troen rundt sine egne vurderinger.
Uten å ta stilling til @cagey2 sine argumenter rundt sin short, og mening om BTC, så virker det for meg veldig, veldig feil, at en moderator er den som står frem med et så lite saklig innlegg. Innlegget er rettet direkte mot person, i sin form, og i sitt innhold, selv om du nok kan anføre at det er personens utsagn du trekker frem langs en tids- og verdiakse.

Jeg oppfatter dette mest som et forsøk på utdriting, og har i grunnen bare hatt dårlige erfaringer med at de som skal håndheve regler, selv bryter dem. Det setter en standard vi ikke er tjent med! Skjer dette her på denne tråden, så får en annen det i fleisen i en annen tråd, og @Evilfreud må svinge pisken der, mens vi alle hører rallingen “…men Savepig sa…”.

Du bør helt klart slette innlegget, selv om Cagey sier noe annet, ellers er det med å skape presedens for neste gang noen er unødig sleivete eller ufin.

Til sist skal det sies at dere som er moderatorer stort sett gjør en veldig god jobb her, deg inkludert. Den jobben dere gjør er viktig for forumet, og en av styrkene i forhold til andre forum. Det er også det som gjør at jeg gidder å bruke tid på dette en fredagskveld.
Denne gangen trakket du over - tilbake til saken!

-Wannatri :policeman:

5 Likes

Jeg tar den på strak arm Wannatri, og er mest enig. Veldig bra feedback.

Tråden blir heretter moderert etter vanlige regler, at ikke enkeltpersoner får ta over tråden med å bruke ren mengde volum av poster.

Vi er absolutt tjent med at folk er både bull og bear i tråden. Spamme ned tråden med det samme ikke-argumentet faller ikke nødvendigvis under det.

7 Likes

Der ble $55000 også brutt!

2 Likes

LOL! Den diversifiseringen min på bybit fra BTC til ETH har ikke hjulpet meg noen vei. Selv om jeg er opp veldig mange prosent på ETH-tradingen min ser jeg at den nominelle verdien i BTC synker for hver dag.

ETHBTC er ned 23% fra siste topp

Det savepig sa.

Blir hyppigere fjerning av støy poster fremover. Målet er å diskutere bitcoin, ikke kjøre repeat på noe som ikke bidrar tråden noen vei.

2 Likes

Enig i det :slightly_smiling_face:

Noen med TA eller andre tanker fremover? Vurderer å sikre gevinst for å kjøpe lenger ned, men har tenkt det siden 38k og den går jo jevnt og trutt

1 Like

Tenk når både shorterne og longerne sitter her på tekinvestor hele dagen og tegner streker i Bitcoin og Etherum :slight_smile: Det blir bra!

1 Like

Kort sagt tror jeg det blir en fin wick på måneds-chartet, men vanskelig å si når det snur…! Håper egentlig det kommer en skikkelig korreksjon snart, om ikke er jeg redd korreksjonen blir mye kraftigere og lengre.

1 Like

Vil skal litt opp og litt ned, men nå er det nesten rett til topps tror jeg. Så blir det en 2 års korreksjon deromkring etterpå. Litt sånn som den pdx har postet et par ganger.

3 Likes

Ja, er litt redd for at det skal fyke oppover og dundre ned igjen. Bedre med jevn stigning og mindre korreksjoner

Tenker 56-57, 60… Tenk et tall?

Altså, den har vært extended hele uken. Den er parabolic. Du må se etter skikkelig rødt volum på en daily candle her for å treffe toppen tror jeg. Men konsolidering kommer. Har selv bare skalpet små pump og dumps på 15 min - 1 hr chartet. Tør ikke longe skikkelig og heller ikke aggressivt la en stor short stå over tid (kudos til @cagey2 som tør det). Føler jeg må babysitte tradene og det gidder jeg ikke i helgen.

Heldigvis er man “Long” BTC når man ikke trader så fått med meg oppgangen underveis. Jeg bruker ikke kvelden på å følge med på dette og anbefaler ikke at du gjør det heller. Livet er for kort til det :partying_face::wink:

1 Like

Hehe nei, du sier jo noe der. Er innom appen noen ganger i løpet av dagen kan man si, men er litt gøy å følge med på endringene, men trader ikke