Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bitcoin 1 - Mai 2017 til Juni 2021

Hvor var du da den første ekte Bitcoin ETFen ble tilgjengelig på Nordnet? (Notert i Canada)

Purpose Bitcoin ETF (USD ETF non-currency hedged units)(BTCC.U)

https://www.shareville.no/grupper/gamble-med-helsa-til-pengemengden-3031/kommentarer/hvor-var-du-da-den-frste-ekte-bitcoin-etf-ble-tilgjengelig-90706622


@Nocturne

Men hvor extended er den egentlig?

Samme timescale på de to chartene her

Nei, jeg er bare så in zoomet på hourly / 4 hour etc - men daily har mer å gå på ja.
I 2017 kom Daily RSI oppe i 93-94? Den er bare rundt 70+ nå, så det mer å gå på sånn sett.
Tror bare en pullback ville vært bra, men den konsoliderer bare, bygger baser og går videre :slight_smile:

Noen fib. targets (forutsatt at vi er i en wave 5 - (noe jeg tror)).

Stopper foreløpig nøyaktig på 1-1 retracement nivået. Ikke tilfeldig tror jeg da :thinking:

Tror heller ikke det er tilfeldig at den stopper her. Vi er på fib-nivå, langsiktig motstand på trendkanal og target på flagg etter brudd opp 2.februar.

1 Like

Oh yeah!

4 Likes

Ganske villt

1 Like

Selv om det ble litt dårlig stemning en liten periode i tråden. Så må jeg allikevel si at jeg savner Cagey i tråden, samt høre ståa om hans posisjoner.

Man trenger optimister og pessimister i en tråd. Cagey har jo sin måte å skrive på, men etter min erfaring så tålte han også å få tilbake med samme mynt og da er det helt greit for min del :relaxed::relaxed:

6 Likes

Ja, jeg håper ikke han har blitt blokkert? Det har vært en del folk som har gått mot konsensus på en kverrulerende måte her tidligere. Jeg husker godt @Pablo som tok litt av i Covid 19 tråden og til slutt ble kastet ut. Jeg tenkte inni meg at “sånn går det når man slipper Funcom-gjengen i den virkelige verden”. Av og til handler det litt om at når man går mot ekkokammeret i en tråd så må man være sterkt og ekkokammeret kan være irriterende for den som jobber mot det. Derfor blir man litt irriterende tilbake. Selv om det selvfølgelig handler litt om å ha sosiale antenner også.

Et annet eksempel er Bear-tråden som til slutt måtte deles i en Bull og en bear tråd fordi det ikke gikk an å bryte med ekkokammeret.

Ekkokammer kan være deilig, men det trenger ikke være det beste rent økonomisk i lengden.

4 Likes

Helt enig med deg Savepig her og jeg har også benyttet anledningen til å redusere slik at jeg har trukket ut det jeg gikk inn med. Sitter dermed risikofritt og har litt krutt dersom den faller, stiger den videre er en fortsatt med. Bedre med 1 fugl i hånden enn 10 på taket

Kursmålet nå kortsiktig er 61000 :slight_smile: Noen sier 67-68000, men jeg letter meg nok litt på 61000.

Blir vel på mandag det😀

Noe som er rått med bitmynt er at der får man en dedikert adresse man kan sende til når som helst, og så får man overført til bank for den kursen den hadde når transaksjonen ble bekreftet.

image

image

image

image

Nei slett ikke, nesten ingen har blitt moderert i denne tråden enda kan jeg se i loggene.

Det er ekstremt få medlemmer som har blitt permanent blokkert på tekinvestor, og da er det uansett pdx som er inne og har siste ord.

Bitcoin / USD
Opp 1000% fra bunnen
image

Bitcoin / Mais futures
Opp 640% fra bunnen
image

3 Likes

Solgte Btc til Bitmynt i starten av uka. Det gikk vel 1,5 time før pengene var på konto.

Kan sikkert gjøres enda raskere dersom transaksjonen bekreftes tett på overføringstidpunktene bankene har, da jeg ikke har samme bank som Bitmynt bruker.

2 Likes

Shorte Bitcoin :smiley: :see_no_evil:
For en sinnsvak ide
Var vel nok av advarsler. Men «når man vet best», følger ofte de hardeste erfaringene.

Håper det. Trenger bitcoin i 68k for å gå i null, etter å ha brent meg kraftig på XRP pump&Dump-en for et par uker siden :grimacing:

1 Like

Det er bare sitte stille det.
Jeg var vel ned 80-90% med en slant fra forrige topp og til bunns.
Jeg kan godt være med på en nedtur et år eller tre for å være med på 5-10 gangeren😉

Tiden er fasit. En kompis av meg sitter heeelt i ro og han rundet denne uken 1 mill i krypto. Tror han har 90-10 btc eth. Han forholder seg til Ark Invest i sine investeringer og da ligger target på btc et godt stykke nordover fra her

1 Like

Helt rått.

14:40 la jeg inn en withdrawal fra Binance.
14.55 er pengene confirmed inn på Blockfi.

Kan du overføre rett fra Binance til F.eks Sbanken ? uten at det blir noe issues fra Banken ? ala type ta ut penger fra Betsson , da de blir frozen og aldri ankommer kontoen. Sikkert bare overnærvøs , aldri tatt ut noe som helst før.