Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bitcoin 1 - Mai 2017 til Juni 2021

Noe av grunnen til at jeg bruker bitmynt som offramp er for å ha en slags offentlig signatur på det.

Denne var på twitter nylig:

3 Likes

Jeg overfører til Miraiex, og tar ut pengene derifra. Miraiex har en del spread, men er safe.

2 Likes

Mye bra svar… Får prøve å spreade det litt rundt om…

Sinnsyk spread på kursen til bitmynt om man selger under 5000kr og må bruke localbitcoins siden da…

Ikke så gale om man bruker IRC måten. Hvordan funker den prosessen da ?
Logger inn på den IRC siden, får en bitcoin adresse og sum å betale til , så gir man sitt norske konto nummer ? Står at fra Februar i år må man verifisisere seg, BankID?

Jeg syns også Bitmynt er superenkel å benytte til veksling fra btc til nok.

Har alltid vært skeptisk til Bitcoin, men må innrømme at jeg blir mer og mer nyskjerrig.

Tenkte i første omgang og kjøpe Bitcoin trackereren XBT på Nordnet.

Hvilken ulemper er det og sitte i denne kontra ekte Bitcoin ?

Det er vel først og fremst at du slipper begrensninger for når du vil ut. Du kan selge deg ut midt på natta på en helligdag om du har ekte Btc.

Etter man har holdt på lenge med Bitcoin så oppdager man kanskje at Bitcoin har faktisk ikke den beste teknologien og kan da bruke Bitcoin til å kjøpe en hel rekke forskjellige altcoins :relaxed:

Xbt er kun åpent når børsen er åpen. I utgangspunktet en bakdel, men du kan også slippe å selge i panikk hvis det er stengt :smiley:

Jeg vil si XBT gjør det vanskeligere å få de beste utgangene, men du unngår også de verste.

Xbt handles også i svenske kroner.

3 Likes

Takker for svar Buffet og Morti :blush:

Edit : Hvor handler dere BTC, noen og anbefale hvor en ikke blir svindlet ?

Kursen ligger ikke helt 1:1 heller alltid. Det kan slå ut begge veier.

1 Like

Jeg og snart 160 andre medlemmer bruker MiraiEx :slightly_smiling_face:

5 Likes

Ikke nødvendigvis en ulempe at man ikke kan dumpe i panikk på et kortvarig fall som skjer utenfor børsåpning :wink:

1 Like

Jeg bruker eTorro helt topp gikk in med 11.5k usd og alle er nå komt tilbakers til konto , men sitter igjen med det dobbelte + +
kjøpte aksjer (carnival 6k usd) og 1.1 bitcoin. Har og 1.4 bitcoin cash og 555 Ada / cardano…

Dette er nu blitt reise konto , derfor carnival aksjer. Går de bra vil vi kunne reise igjen :joy:.
Gøy at de har litt andre ting og selv om bitcoin er hekt rått…

1 Like

Kjøpte ekte vare, det er best :blush:

1 Like

Men det er enklere på Nordnet😊
Synes det er stress med koder osv…
Sikkert enklere med Ledger og lignende…
Med 10-20000 nok er det ikke så ille men når beløpet blir litt større så føles Nordnet mer trygt.
Håper det ikke bare er en illusjon…

Men det er rart med det, med en gang man har “skin in the game”, så er det lettere å motivere seg til å sette seg inn i ting. I hvert fall fungerer jeg slik, må ha noe å tape for å orke og sette meg inn i nye temaer.

Så rekkefølgen er ikke; gjør alt klart og så kjøp BTC, men heller kjøp BTC og så finn ut hva som er lurt etterpå mtp. walleter og coin-logistikk.

Bare for å ha mitt på det rene: Jeg anbefaler egentlig ingen å kjøpe krypto, og det er to grunner til det:

  1. Du kan faktisk tape alt
  2. Blir du først hekta, så er det en veldig tidkrevende hobby :nerd_face:
6 Likes

Jeg tror vi befinner oss i en tidlig bullrun og jeg anbefaler alle sammen til å lese seg opp på krypto og investere de midlene de har råd til å tape.

Institusjoner kjøper krypto over dammen og om 2år får vi nyhetsbrev fra DnB at vi også kan handle krypto nå.

2 Likes

Mirai har en av de beste spreadene i Norge da

1 Like

Mens Bitmynt stiller best pris.

Merk, nå har det komt en etf som du kan trade på zerokonto

Her er lytteliste jeg samlet i fjor sommer, like relevant nå

Ja, Mirai er nok den beste i Norge. Sammenligner bare spreadsa på Binance og Mirai, som er selvfølgelig på helt forskjellige nivåer angående omsetning.