BTW cagey2, screenshot please Liker å se på shortene dine HAHA
Du kan lukke posisjonen din og få gevinst/tap realisert mot balansen din når som helst. Lukke posisjon gjør en ved å handle motsatt vei av det du sitter til posisjonen din er i null.
Ikke mulighet til screens akkurat nå dessverre.
Så du kan ikke bare sette en short på f.eks 4195, og close den for å ta ut gevisnt på 4180?
Jo…? Sitter på mobil, kan forklare nærmere senere.
tenker du på limitordre?
Vet da søren hva jeg tenker på prøver bare å vri hodet rundt denne shortingen på BitMEX, men lurer bare helt konsist på om du kan avslutte traden med gevisnt eller tap, akkurat som en aksjehandel på Nordnet. Kjøpe på ett nivå og selge på et annet (i + eller i -), og handelen er dermed avsluttet…?
Jeg må vel bare overføre litt dit og teste selv
Ja nettopp. Vil du shorte selger du, for å avslutte shorten kjøper du den tilbake. Du kan handle limit-ordre eller market. Men om du allerede har en longposisjon må den selges først før du kan shorte.
Eksempel: du har en longposisjon på 100.000 kontrakter fordi du har ståltro på Bitcoin. Så ser du at momentet snur og du ønsker å shorte litt, feks 20.000, men ønsker å holde på longposisjonen. Problemet er at du da bare selger fra longposisjonen så du ender opp med 80.000 kontrakter long, istedenfor 100.000 long og 20.000 short. Det blir det samme som når man handler aksjer på samme konto.
Ok Tusen takk for svar. Jeg lurte nemlig på om det var slik at man måtte holde shorten til en viss limit el.l. Men da skal jeg teste dette ut Takk igjen
Screenshot time!
Og om det skulle være flere spørsmål rundt funksjon av Bitmex er det bare å skyte i vei.
Ja, jeg har et spørsmål til Liq. price: gjelder det bare “satset” beløp? Eller hele kontoen/saldoen din? Opprettet forøvrig konto hos BitMEX idag
Det gjelder hele posisjonen din på den kontrakten, men ikke hele kontoen/saldoen/wallet balance.
Med mindre du går for Cross/X leverage (spread margin). For da vil en posisjon automatisk spise av konto saldoen din for å unngå likvidering.
hvor mye kapital prosentvis satser du per posisjon av? 10%? 25%? 100%?
Tenker da av bitmexsaldoen
Ofte 100%…
Men om en har Bitcoins tilgjengelig går det raskt å overføre mer til Bitmex om en skulle trenge det.
Uttak fra Bitmex prosesseres manuelt en gang om dagen og er dermed litt mer omstendelig.
Dumt spørsmål: kan man tape mer enn man har på konto om bitcoin stiger når man har shorter?
På de plattformene jeg har vært borti shorthing (Bitfinex, Bitmex) likvideres posisjonen før du går i tap utover det du har på konto. Tipper de fleste plattformer gjør det.
Så likvidering fungerer på en måte som en sikkerhet i det du er villig til å satse på EN trade?
A Buying Power Example
Let’s say that you deposit $10,000 in your margin account. Because you put up 50% of the purchase price, this means you have $20,000 worth of buying power. Then, if you buy $5,000 worth of stock, you still have $15,000 in buying power remaining. You have enough cash to cover this transaction and haven’t tapped into your margin. You start borrowing the money only when you buy securities worth more than $10,000.
Read more: Margin Trading: What Is Buying On Margin? http://www.investopedia.com/university/margin
Har skaffet meg bitcoin i walleten nå, skal overføre til BitMEX og teste - BRENNE vekk alt jeg har
EDIT: Wow! Det tok jo bare 2-3 min fra jeg sendte fra wallet til de dukka opp på BitMEX Najs. Da har jeg noe å gjøre etter at børsen stenger
Du kan gjøre som meg (ikke smart) og gire med 100x, da brenner du de vekk på noen min og er ferdig med det
Ikke allverden, men det går nå rett veg…
Måtte ta en test før jeg tør pøse på…