Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bitcoin 1 - Mai 2017 til Juni 2021

Lykke til @Morti ! Personlig åpnet en low-leveraged (3x) short på 55 blank.
Liker ikke helt inngangen, men det gikk fort nedover så fikk ikke lagt inn limit og brukte market… :metal:

Edit: ut på SL (break even). Tror vi kan få en bounce oppover mtp. hvor oversolgt det ser ut på lavere timeframes. Satser på bedre inngang på neste forsøk.

Hva sier krystallkula di @Nocturne, skal vi langt og lenge ned når den snur?
Jeg tar egentlig livet med ro, skal sitte lenge, men det er selvsagt greit å slippe 70-80% nedganger…

Synes det er veldig vanskelig å si. Trader bare enormt kortsiktig. De lange swingene er vanskelig å naile med giring. Du ser at dippene fremdeles blir kjøpt så det skal litt til for å snu trenden på høyere timeframes, tror jeg slik det ser ut nå… :thinking:

Edit: nærmer seg oversolgt på lavere timeframes.

1 Like

Ser ut som jeg ikke burde hatt så thight SL på den shorten på 55k :smile:

1 Like

Prøvde å kjøpe en minipost på dippen, men IG har blokkert kjøp av Bitcoin da de ikke har mer tilgjengelig :roll_eyes: Det hjelper vel ikke på fallet…

Blåmandag gett…

1 Like

Prøver en long her, ser kraftig oversolgt ut - men trenden er snudd da, på daily :thinking:

RIIIIMELIG volatilt nå. Spennende å se hvor den lander mot slutten av dagen.

1 Like

Traff vel foreløpig bra på den :smiley:

Vanskelig å si om trenden er snudd, litt tidlig å avgjøre føler jeg. Den ligger såpass høyt nå at 10000 ikke nødvendigvis er all verden.

Enig, det er satt en lower low, men ingen lower high enda på daily.

Jeg operer bare ut fra sannsynlighet for at det blir en lower high, men sinnsyk bounce her. Tenker take profit rundt 55k… :blush:

2 Likes

Hehe, den diversifiseringen jeg har hatt til ETH fra BTC har nok kostet meg en månedslønn ser jeg i skrivende stund

Har jo selvsagt med timingen å gjøre, tror nok jeg tok ut BTC og satte i ETH på bybit omtrent da det peaket.

Edit:

Det her er en mektig candlestick i dag

Var jo så vanvittig på tide med en pullback og, har vært en stemning av frenzy på twitter hele helgen

1 Like

Utvikleren min vil ikke lenger ha betalt i USD, bare krypto :sweat_smile: Vi nærmer oss et «tipping point».

10 Likes

Tipper i mange land vil man heller ta sjansen på volatilitet i bitcoin enn garantert døende valuta. :slight_smile:

Jeg tar av meg hatten over hvor bra autokjøp hos bitmynt funker. Like clockwork

4 Likes

Men hvorfor? Annet enn å være “trendy”. Jeg ser det ikke…

Gull har alltid vært en hedge mot inflasjon. I dag kjøper man gull i form av papirer, så man har på mange måter abstrahert seg vekk fra selve gullet (tilsvarende med sølv). Man har ikke gull i hånda. Det er en del svakheter med det, og det er vanskelig å vite om man egentlig blir lurt. Finnes egentlig gullet man kjøper?

Bitcoin er mer harcore, man kjøper faktisk Bitcoin, og ingen får lurt deg. Så lenge man har abstrahert seg vekk fra selve gullet kan man like gjerne kjøpe Bitcoin.

Bitcoin er mye lettere tilgjengelig, alle (i hvert fall de fleste) kan kjøpe det over alt, og konvertere det til penger de fleste steder.

Bitcoin er på mange måter det nye gullet, men det er mye mer fleksiblet enn gull, det kan sendes over internet. Og det er faktiske bitcoin, ikke et abstrakt tullepapir.

4 Likes