Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bitcoin 1 - Mai 2017 til Juni 2021

Føler Mimir og Rødt bommer grovt.

Så måtte skrive en kommentar. Lik gjerne og del sånn at mimir ser den!.

2 Likes

Et annet argument er at i norden bruker datasenter overskuddskraft og tar ikke strømmen fra noen andre. Alternativet hadde vært å sende strømmen ut av landet. Et annet er at Bitcoin har høyere andel ren energi enn andre assets. Et tredje er at de transaksjoner som bitcoin gjør ville ellers måtte brukt fiat, noe som også bruker strøm.

Men greit å holde ting kort og enkelt slik at de faktisk orker å lese det også .)

2 Likes

52 000 :eyes:

2 Likes

Uff, jeg taper sykt med penger om dagen…

1 Like

Hmmm, spennende dette😊

Eh seriøst?

Nå trodde jeg ikke denne diskusjonen gikk på Bitcoin vs fysisk gull? Det finnes andre blokkjeder også :wink:

På luftkjølte enheter, ja.

Noen som har brukt bitmynt.no i det siste? Brukt bitfinex til mindre innskudd, men blir mye gebyrer for 100’ Er det den billigste måten å veksle NOK til BTC ?

kjører miraiex til alt nå, raskere og enklere enn bitmynt, selv om bitmynt til tider kan være billigere.
Men orker ikke et grensesnitt som skriker 80tallet.

1 Like

Har handlet med han før. Aldri prøvd Miraiex før. Er det omsetning nok til å handle 100’ IOTA der i et jafs ? Har de mulighet for gearing i IOAT?

De har pr dags dato ikke iota, men mirai er den største børsen i Norge. Så volumet der er ganske ok for de valutaene de har.

Har ikke brukt bitmynt til å kjøpe bitcoin på lange tider av den grunnen freund skriver, blir enklere å bruke et alternativ som er helt automatisk.

Men har brukt bitmynt for å veksle til norske kroner, funker helt fantastisk med autokjøp

Det er alltid kjedelig med gebyrer. Jeg har brukt Visa-kort for å kjøpe for over 100 000 flere dager på Binance (må gjøres i flere transaksjoner).

Man kan jo tenke at det er idiotisk da man sparer en del i gebyrer på å heller gjøre en banktransaksjon.
Men jeg har stort sett spart på det alikevel da man kan handle i samme sekund når man kjøper med Visa-kortet. Så kursen har som regel passert disse 2 prosentene når jeg hadde hatt anledning til å kjøpe når bank-transaksjonen hadde gått igjennom.

Kan seff slå begge veier, men ikke alltid jeg gidder å bruke så mye energi på å få billigst fees. Greit med hurtig handel også når man ser en coin bryte opp av en formasjon.

1 Like

Sånn sett er jo bitmynt bra, da locker man jo kursen i kjøpsøyeblikket og setter over avtalt beløp via bank.

Gitt at man får tak i sturle på irc hehe. Han sitter vel ikke parat døgnet rundt.

Joda, dersom man bare skal ha Bitcoin så er det bra med avtalt pris og bare vente til det ankommer. Men si du har lest om en altcoin og du ser den bryter opp av en nydelig formasjon. Da kan de timene bli litt lenge å vente før man får handlet :sweat_smile: sier ikke Btc-transaksjonen nødvendigvis tar flere timer, men husker noen år tilbake at han trykket ikke akkurat send i samme sekund som han mottok pengene :sweat_smile: alt i alt går det effektivt der da!

Noen som vet hvor mye forskjellen er når man skal ha det til fiat? Har kun brukt Sturle sin autokjøp-funksjon til nå. Så lurer på om jeg skal teste Binance neste gang. Kanskje samme beløp til de begge og sammenligne :thinking: har kjøpt i bøtter av spann med fiat fra Binance men aldri prøvd motsatt vei der.

43000 er grensen for at den ikke skal sette en lower low og dermed teknisk bytte karakter, da kommer den også veldig fort under 50 dagers som er rett under der

1 Like

Måtte teste et lite beløp. Det var virkelig en enkel prosess. Kostet 0,8 euro i fees :sweat_smile: Så blir spennende å se hvor rask SEPA er, om det kommer før eller etter helgen :slight_smile: