Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bitcoin 1 - Mai 2017 til Juni 2021

Man skal også tenke på at dette er verdier som du må sikre tilfaller familien om du kreperer plutselig.

Ja det er nettopp det. Hva er løsningen her? Man overleverer jo ikke bank-id`n til familien sånn uten videre, så gir heller ikke fra meg nok info til å sende avgårde krypto.

Advokat, bankboks etc.

Jo men da er man jo tilbake på det gamle systemet med at man må stole på en tredjepart som ikke stikker av med dine funds.
Man kan riktignok stole på sikkert de fleste advokater og banker i Norge da. Så går nok greit…

Hvis du anser familien din som en tredjepart så må du nok stole på dem. :stuck_out_tongue:

Jeg har gitt beskjed til samboer hvor backup koder er lagret. Men plager meg litt også, for da er jo alt tapt hvis vi begge ryker med i en bilulykke.

Ser slett ikke bort fra at bitcoin etfer vil ta en enorm del av markedet pga disse problemstillingene

Tredjepart-kommentaren var mer svar til advokat, bankboks osv.

Ja familien vet hvor safen er, men ikke hvordan de kommer inn i den eller hvordan de bruker kodene. Om de så finner kodene så vil de neppe finne all kryptoen som er staket rundt forbi. Så må kanskje ta meg bryet en dag og lage en “bruksanvisning”.

Arv osv må jeg innrømme jeg tenker fryktelig lite på. Jeg hadde ikke blitt lykkelig av å arve masse penger. Jobbe hardt og investere smart gjør at man føler at man har gjort noe riktig og da koser man seg litt ekstra når man f.eks kjøper en båt,mc, hytte eller hva det måtte være. Arver man masse penger tar man fort slike ting for gitt.

Greit nok er det noen som sliter økonimisk så er det selvsagt fantastisk at de arver penger og slipper noen bekymringer.

Det går an å dele opp koden og legge deler av koden på forskjellige plasser.

1 Like

5 Likes
1 Like

56000 :grin:

1 Like

60000 neste. Når ser vi 100000?

Tippeleken :smiley: innen 3 mnd

2 Likes

Artig å være Krypto/GME aksjonær om dagen :smiley:

2 Likes

Har du en Tesla snart eller? :oncoming_automobile:

Hehe, nei ikke enda. Er ikke så rik jeg så den må gå litt til! Kunne gjerne tenkt meg oppussing av bad også, så vi får vente litt til og se hvor det går.

Kan jo ikke bruke alle sparepengene på bil!

1 Like

57000 nå

3 Likes

Har vært noen dager med herlig enkel scalping med limit ordrer ca 1500 under kurs og så knipe inn trailing stopp etter 1500 opp. Nyte så lenge det varer

Kunne sikkert tjent mye mer med mer aggressiv trading, men velger å hente inn den fortjenesten med alt jeg bare hodler.

Hvis ikke dette blir avgitt som en dobbeltopp på ATH, så er dagchartet latterlig bullish, man kan fort få et nytt legg der stokastisk bare ligger flatt på høyt nivå.

Edit:
Himla nære

6 Likes

Som Erik Dale bemerket seg så synes podcasterne i Dn at det er meget ubehagelig og unødvendig å bli kaldt for “idioter” når Bitcoin bare stiger.

Da er denne jævla fin når Bitcoin lå helt nede på bunnen og man kunne tjent store summer ved å heller kjøpe her :joy::joy::joy:

Så det er sjeldent lurt å gå ut i media å kalle en jeng investorer for idioter. Det kan fort smelle tilbake :joy::joy::joy:

6 Likes

Det som skiller et geni med en idiot er vel så enkelt som når de går inn i noe. Den første er et geni - den siste er en idiot :sweat_smile: