Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bitcoin 1 - Mai 2017 til Juni 2021

Ikke vet jeg. Men det kan se ut som om Bitcoin korrelerer litt mer med andre aktivaklasser nå enn tidligere.
Ned dager da renten stiger i US osv. Andre som har samme inntrykk?

Tror bitcoin vil bli mer og mer lik gull, men kanskje ennå større på et eller annet tidspunkt (5-20 år). Da kan den bli mer som en valuta. Hvis ikke en annen krypto tar over tronen…

Men det blir evt en litt annerledes valuta pga at den ikke trykkes opp…

3 Likes

Tja du får litt bedre rente på feks å stake/poole 80% USDC og 20% SWTH, om du binder deg for tre måneder får du etter dagens rate over 400% APY. Binder du deg ikke får du litt over 100%.

Vil du stake feks BTC/ETH-pool kan du få opptil 85% rente nå.

Er mange ulike prosjekter, dette er et av dem jeg har trua på (SWTH på app.dem.exchange), men det har lagget litt prismessig i forhold til en del andre andre tokens selv om den er opp 3x siden januar.

«I always sold too early, said the billionaire», sier Spetalen

:slight_smile:

2 Likes

Alt som ikke Spetalen er involvert i er vel tull og tøys ifølge han. Det som han eier er jo helt fantatisk til han dumper alt.

2 Likes

Argumentet var jo strømforbruk, og det gjelder ikke alle valutaen. Han sa at Bitcoin er tull, og det er jo sant at Bitcoin har begrensninger. Ellers, har jo ikke han svar på alt uansett, neste bølge stapper vel han også mye inn i krypto.

Han satser vel på at nordmenn skal panikkselge Arcane, for så å gå tungt inn i en kortsiktige trade.

Joda. Skal være enig i den!

Men syns jeg ser Hegnar, Sissener , DN, Spetalen osv stadig bruker ordet “idioter” om folk som investerer i det ene eller det andre. Men det virker mer som de irriterer seg grønne fordi “idiotene” tjener mye penger…

3 Likes

“Dette vet jeg ingenting om” har han bl. annet sagt,-og kostnadene for energitransaksjonene for å gjennomføre kjøp …er derimot tullete. :wink:

Vi kan muligens kanskje(litt overkill på disclaimeren?) lære noe av en som har bygd seg opp som milliardær på egne bein ,med to tomme hender…og en smule talent bak øret og nase for odds :lying_face:

Og det er et argument? Jeg leser kun tomme ord fra deg i dette innlegget. Jeg liker å diskutere, men synes det er litt billig å slenge ut et argument om at noen er milliardær når man slipper opp for gode argumenter.

Og Must er rikere enn han, selv om det heller ikke er noe argument.

for en nykommer,så ja,så kan jeg nok snakke for døve ører,fordi dere vet ikke hva dere skal se etter.

Å investere er en kunst,kun de som innehar mer erfaring,forstår nettopp dette,-en må lære seg å bli litt mer filosofisk om en skal takle forvaltningen bedre!

Det starter som en drittkjedelig oppgave,men når man endelig forstår og erkjenner de likhetstrekkene for en suksessfull spekulering er på plass,så får man en større visjon på hva man egentlig ser etter som en investor!

Men dette er noe som tar tid før man innser,-det er ikke gitt bare pga av at en hvem som helst som setter seg ned ved en pc,og investerer i aksjer eller Bitcoin,er satt for å fullføre jobben som en kun fordi han har samme inventar som en profesjonell megler,-at noen drar ut komfirmasjonsdressen fra skapet imponerer ingen… :man_office_worker:

Edit:
ok,da var jeg tilbake…

Det jeg prøver å si,er at det gjelder å ha fokuset sånn :“Gjør de rette tingene i livet,og suksessen vil følge deg som en skygge”.

dvs, å kjøpe på Bitcoin,KUN pga at den fyker opp som en rakett,blir feil,-og nei,Bitcoin/kryptovaluta vil IKKE bli brukt som ny transaksjonsmetode som skal erstatte Dollaren,-her er sannsynligheten ufattelig lav,-om så,så hadde ordlyden fra sentralbankene vært LANGT mer positiv mot denne nye trenden vi ser nå.

1 Like

Anbefaler å lese eller høre disse bøkene:

https://www.amazon.com/Bitcoin-Standard-Decentralized-Alternative-Central/dp/1119473861

Og

https://www.amazon.com/Bitcoin-Money-Global-Reserve-Currency/dp/B08VBQK55Z/ref=mp_s_a_1_3?dchild=1&keywords=hard+money+you+can+t+f+ck+with&qid=1616104075&sprefix=hard+money&sr=8-3

De forklarer fordelene med Bitcoin og svarer på mye av kritikken man ofte får høre :slightly_smiling_face:

2 Likes

vel…til dem som faktisk prøver å starte et nytt samfunn ala “Jonestown” som vi opplevde tilbake i 1978,-bare denne gangen å liksom å bruke Bitcoin,så tenker jeg det vil skje en reaksjon fra myndigheter mot en slik orginasjon,-lurer fælt på hvem som kommer til å ta på seg den endelige beslutningen der,da det økonomiske samsvaret er godt knyttet politisk,-spør bare Gaddafi, :man_shrugging:

Historisk,så har det så absolutt vært en rekke valutaer som er blitt til,og som er blitt erstattet,-men når en transaksjon krever såpass mye strøm…

kan gjøre diskusjonen kortfattet slik,-Time will show.

2 Likes

Ikke et eneste argument å se her

…Savepig,det ble for komplekst til å forklare.

Dette er det samme som Kjell Inge Røkke brukte 23 sider på å forklare :sweat_smile:

Hei, hvilke papirer/derivater på nordnet vil være det samme som å kjøpe bitcoin? Blir det det samme rent kurs-/eksponeringsmessig som å opprette en wallet et sted?

Søk ticker: btcc

1 Like

Bruker Binance-kortet rett som det er. Fungerer utmerket. Får betalt tilbake krypto bare for å bruke det. Null gebyrer…

1 Like

VISA er i gang med å ta opp bitcoin nå, sier de ønsker å tillate bitcoin på 70 millioner handelsplasser. For meg ser dette ut til å bringe bitcoin til massene. Jeg er dog noe usikker enda fordi hva er egentlig fordelene med bitcoin fremfor vanlige penger som allerede fungerer ganske bra. Kriminelle kan bruke det, kanskje noen vil investere i det på samme måte som gull, noen bruker det til remittences, og noen synes det er kult og bruker det av den grunn. Er dette nok though?