Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bitcoin 1 - Mai 2017 til Juni 2021

Kriminelle kan også bruke fiat-penger. Blir nesten litt for galt å forby fiat av den grunn.

1 Like

Jeg snakker om hvor stor mengden av personer er som kan nyttegjøre seg av bitcoin. Kriminelle er en av gruppene som kan bidra til å holde trykket på valutaen oppe.

1 Like

Hehe. Det var sånn sett ikke ment som et svar til deg :wink: Men mange bruker det argumentet og har gjort det i årevis.

Men da pleier jeg å si at kriminelle bruker også medisiner, smart-telefoner, fiat-penger osv og vi kan ikke forby alt dette bare fordi kriminelle bruker det.

1 Like

Argumentet her har ingenting med å forby ting å gjøre, det handler om hvorvidt bitoin har noen som helst nytte som kan bære kursen. Du prater i en helt annen kontekst enn det jeg gjør.

2 Likes

Bitcoin har mer store of value enn user value. Vi har haug av andre kryptovaluta som har user value, men eneste er å la tiden fortelle for hva som kan faktisk kan bli brukt enkelt og raskt.

Vi er i kontinuerlig utvikling i det digitale verden, så bare vente å se hva som vil skje.

2 Likes

Tydelig at du ikke vet hvordan btc funker.

Oi, da får du forklare hvorfor du mener det.

1 Like
5 Likes

Helt enig! Dersom eksempelvis Trygve Hegnar kunne sittet i “Bitcoin-styret” og vært med å bestemt og kontrollert hele systemet og hatt hele makten så hadde han vært positiv, men her blir han kun ett nummer i rekken og behandlet likt med alle andre. Derfor liker han ikke dette.

1 Like

Veldig god teori som går i retning av noe jeg selv har spekulert litt i. Verdien av valutaen er ikke der akkurat nå men handler mer om hva det kan bli av det i fremtiden. De bruker en analogi til olje på et historisk tidspunkt før den var veldig nyttig. Olje hadde noen få bruksområder men det ballet på seg etterhvert og verdien vokste. Tror nok det stemmer med kryptovaluta også, de store bruksområdene er ikke her akkurat nå, slik som jeg har antydet i eksemplene fra tidligere, men fremtiden kan by på store ting.

3 Likes

Er det et papir på nordnet for ethereum også?

Du kan kjøpe eth på Kjøp bitcoin | MiraiEx - norsk børs for handel av kryptovaluta

Vet ikke om denne har blitt delt i tråden enda: https://www.dbresearch.com/PROD/RPS_EN-PROD/PROD0000000000517378/The_Future_of_Payments:_Series_2_Part_III__Bitcoin.pdf

1 Like

Du har ethereum XBT på nordnet.

2 Likes

Vanvittig lett å drive å ha limit kjøp stående på 58300- 57500 og salg på 59700

ok,nå begynner konspirasjonsteorien å peke :lying_face: på HVEM som innstallerer disse minibankene…

Hva er poenget med disse minibankene når man kan kjøpe krypto 24 timer i døgnet uansett hvor man befinner seg så lenge man har internet? gebyr til en brøkdel av prisen også.

1 Like

Er vel fiat uttak?


Kanskje for å kunne sette inn penger anonymt, om det er mulig? Om det er det er det jo egentlig ganske digg, ikke at jeg ikke egentlig vil betale skatt men det er sykt mye pes med skatten, å kunne ha noen penger i krypto som er utenfor alt annet, til diverse forbruk, kunne vært behagelig. Sånn det er nå må man jo skatte av hver eneste transaksjon, så kjøper man hamburger for BTC må det skattes.

Ja da gir det jo selvsagt mening! Er sjeldent man bruker cash idag eller jeg da. Da er det som regel noe som er på grensen med regelverket dersom man må benytte cash i handelen…

De som tror de er lure nå i starten og prøver å lure seg unna skatt, lurer bare seg selv for en periode. Man legger igjen mye spor og blockchain transaksjoner ligger der til evig tid.

Ja man må skatte dersom man kjøper en hamburger. Men du fører jo ikke opp hamburgeren i skattemeldingen.
Har du Binance-card og bruker f.eks Bnb når du drar kortet. Så er det summen av realisert Bnb du oppgir som tap eller gevinst. Da slipper du også å forsøke å time markedet, slik man gjør ved å veksle det om til fiat selv.