Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bitcoin 1 - Mai 2017 til Juni 2021

Etter boka skal hver eneste transaksjon skal gjøres om til NOK ved transaksjonsøyeblikket, men tipper det er grei skuring med en utskrift fra kortet. Så lenge man får utskriften i NOK - som sikkert Binance tilbyr siden de tilbyr handel i NOK.

Kan forresten anbefale TokenTax, koster ca 15000 for VIP, og de gjør veldig mye manuelle beregninger som ble alt for tungvint å gjøre selv.

Det går av seg selv via API som kryptosekken eller lignende gjør for noen hundrelapper.

Hver transaksjon skal tas med i beregningen ja. Men har du tusen milliarder transaksjoner med bnb via kortet så trenger du ikke legge inn alle transaksjonene i skattemeldingen med mindre du har fryktelig lyst da… Det er kun dersom de spør.
Bruker man kortet så “selger” man den summen med krypto. Så det er det beløpet man enten har tap eller gevinst på som er interessant. Spiller liten rolle om det er hamburger eller bensin du har kjøpt.

Hegnar virker nærmest helt desperat etter å få folk til å selge i disse dager :joy::joy:

Kan han ikke prate litt om hurtigruten eller Scandic hotell som mange har tapt mye penger på og sikkert fulgt etter han inn der.

1 Like

Er vi der igjen? Ble ikke sammenligningen med tulipan krakket snakket om nok i 2017?

2 Likes

Jo, men dette er en ny type tulipankrakk. Skjer om igjen ca. hvert 3-4 år. Fryktelige saker.
00082d65bca042bb68062f014193954bb20b5cad_2_690x315

Tenk når Bitcoin kræsjet fra 0,36 usd til 0,21 usd. Må ha vært grusomt. Forstår at de solgte etter dette!

3 Likes

Bitcoin er ikke en koble, det er en nål :wink:

1 Like

Mener du kål :smirk:

Satte opp 3080’en til å jobbe når jeg ikke gamer :ok_hand:100 kr dagen er jo greit for 1 kort? :smiley: Bruker Nicehash


5 Likes

Har du oversikt over strømforbruket?

1 Like

3080’en drar rundt 220 watt @ 96 mh/s. Klokket ned 200 mhz på gpu. 950 mhz overklokk på minne og voltage på lavest mulig. 60% max power i msi afterburner

Under gaming drar kortet fra 300-350w normalt sett

2 Likes

Ser at strømforbruket faktisk er med i oversikten din. Får lyst til å prøve selv…

1 Like

Lett å sette opp. Nicehash.com

Hvilket kort har du?

Har Mac mini, så er usikker på om det er støttet. Men den er veldig kraftig pr stømenhet, laget for å være rask på machine learning. Den har appeals egen M1 chip…

Hehe. M1 har rundt 2 mh/s…

Ser ikke ut som om det er så veldig lett i hvert fall. Kan mine etherium, men da må man kompilere kode selv etc. … Tror ikke jeg gidder det…

1 Like

jeg kjører 2080 TI på 51% og drar ca 127watt med memory clock på 1200 pluss. og 1000 på 2080
Hvis du kjører på T-rex octopus, så burde man kjøre mer powerlimit, for da får man høyere Hashrate

Takk for tips. Har bare såvidt tweaka litt i helga :smiley::ok_hand:Tror ikke 3080 greier mer enn 100 mh/s? Ligger på 97 nå

ja, har tweeket en del, så har funnet sweetspot på kortene mine.
Men jeg bruker HWmonitor for å overvåke kortene, der får man mer info på watt og memory forbruk. samt temp.
Hvis du kjører 3080 så klarer du å overklokke den fint til 1000-1100.

Bruker både gpu-z og hwmonitor selv :smiley: kan sikkert overklokke litt til på minne ja :+1:

Bare synd det er umulig å få tak i flere 3080 kort nå. Hadde glatt kjøpt 10 stk for en rigg :roll_eyes: