Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bitcoin 1 - Mai 2017 til Juni 2021

1 Like

Vil ikke bitcoin-transaksjoner bli dyrere og dyrere over tid etterhvert som man får mindre og mindre bitcoin igjen for å mine?

En ting som er relativt safe er å kjøpe mining-gear og mine når ingen har troen på bitcoin lenger, og selge utstyret igjen ved neste hype. ^^

Noen som har tatt opp mining igjen her?

Gamer pc`n min står å miner 24/7. Gjør ca 1500kr i mnd med dagens priser. Miner ETH med et 1080ti kort. Det har ihvertfall tjent seg inn igjen et par ganger allerede.
Kan til og med spille (World of warcraft) imens mineren går i bakrunnen. Hashraten går fra 32 til rundt 9, men fps i spillet er relativt uendret :smile:

Å investere i utstyr ved neste nedgang er nok ikke det dummeste man kan gjøre. Ville aldri kjøpt noe nå, prisene på skjermkort er helt sinnsyke!

Kult, lurer på om det går i pluss mot strømregningen + slitasje. Da jeg minet sist brukte jeg et dårlig program som ikke begrenset GPUen, så GPUen tok fyr og pcen begynte å ryke :stuck_out_tongue: Bare GPUen ble ødelagt da, og fikk et neste generasjons Nvidia kort i retur etter å ha sendt det inn. :slight_smile: Men det var før mining og sånt var så kjent som nå.

Det jeg skulle gjort da var jo i stedet bare kjøpe et par bitcoin og la det stå, men sånn gikk det :slight_smile:

Ligger på rundt 190w - 4500w i døgnet ca.
Ca 3 kr døgnet i strøm (ved 66øre pr. KW) for 50kr dagen i fortjeneste.

Strøm er med andre ord uvesentlig i denne sammenheng :grin:
Så lenge skjermkortet rekker å tjene seg inn før det ryker så har man tjent på det. Kjøpte mitt brukt for to år siden, mistenker at det var minet med før jeg kjøpte det og jeg har minet med det i over et år uavbrutt.

Som deg så minet jeg også for mange år siden. 2013 mener jeg det var, men gadd ikke da det føltes bortkastet på den tiden. (Lol) Kjøpte også 4 btc, som jeg rotet bort på shitcoins som jeg lagret på en exchange som ble hacket i 2014. Følte at 12 000kr var mye å tape på den tiden - så jeg holdt meg borte fra crypto mellom da til 2017. Det er det dummeste jeg noen gang har gjort :clown_face:

1 Like

Hehe, med infoen vi hadde da var jo Bitcoin som shitcoins i dag :stuck_out_tongue: Finnes alltid tusenvis av ting man kan investere i, men å velge den ene tingen som går 10000x på noen år skal godt gjøres. Vi hadde vært gale om vi hadde investert mye i Bitcoin på den tiden.

Dyrere i hvilken valuta? BTC eller i Fiat?

Størsteparten av betaling til minere er block rewards og ikke transaction fees. Block rewards halveres hvert 4. år, som i praksis betyr at det vil ta veldig lang tid for all Bitcoin å bli minet ut.

Jeg satset ca 100 000 på ETH på 11 dollar tror det tilsvarer rundt 30 millioner i dag

7 Likes

Men solgte? eller har du det i cold storage? :wink:

Gjett tre ganger :sob: Men har blitt mye rikere på lærdom/erfaring.

6 Likes

Hehe, avhengig av hvordan det går kommer vi til å sitte her om 5 år og enten klage over at vi ikke kjøpte nå, eller være veldig glade vi ikke gjorde det. :slight_smile:

1 Like

Kan du stave mainstream?

Megacap crypto ETF blir nok en meget attraktiv porteføljekomponent

3 Likes

Finner ikke disse i mine tradere. Kun US?

:sunglasses:

Dæven du hadde høy Watt på 1080Ti da, jeg kjører 2X2080Ti på 280watt.

14nm vs 12nm og annet minne/frekvens som gjør det kanskje? Har heller ikke undervoltet/underclocket mitt på noen måte

Må underklokke kjernen for å få mindre watt og bedre headrooom for å overklokke minnet

Kommer ikke til å optimalisere for mining uansett, siden jeg bruker den til gaming samtidig :grin:
Har custom vannkjøling, GPU ligger på 38-42C.

1 Like

Har memory clock på 1200MHz, men har kjørt ned power limit til 48% med temp.limit på 69%

Merket forskjell da, hvor av strømforbruk og temperatur går ned, men Hashrate forholdt seg lik

2 Likes