Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bitcoin 1 - Mai 2017 til Juni 2021

Et drøyt år siden. Noen av oss kjøpte da, mens andre spådde at Bitcoin var ferdig

Jeg skulle ønske jeg hadde lært av mine feil og hatt litt i krigskassa på dager som dette.

3 Likes

Meget bra kjøp da. Og kjøpe slike dipper er alltid bra.
Det som holder meg tilbakers er USA børser er all time high og trykking av penger (som kan være bra for bitcoin) men hvis folk får mindre og rutte med pgr ting koster mer vil det bli mindre penger investert både i aksjer og krypte.
Jeg ser for meg fremtiden for dette men… etter jeg fikk stopp loss må jeg finne god strategi. (Følge teknisk og dollar buy avrage på dippene)?
Men først høste litt cash og innom polet :champagne::upside_down_face:

Jeg har 50% cash, men byr på en hytte. Dilemma…

2 Likes

Fantastisk gøy med hytte. Jeg kjøpte hytte mars i fjord beste timingen jeg har hatt på lenge… (megler satt kaffen halsen midt i corona starten :+1:t2:)

1 Like

Får vi “return to normal” snart og et skikkelig altcoin rally?

låner bilde av Savepig

1 Like

Litt skummelt med Bitcoin uansett etter at Elon har tråkket på den. Tror neste run vil Ethereum og evt Cardano outperforme, dvs ta igjen, Bitcoin som har vist svakheter. Kan være en ide å vente til neste run og kjøpe hytte hvis det er alternativet ditt.

Strategi nå er hodle resterende krypto og:

  1. ny inngang hvis negativ trend snur til bullmarked
    eller
  2. dca inn ved bearmarked

Når begynner du? Jeg er 90% cash (har noen gamle 150% + enda men det var lytteposter ) må ha de og holde motet oppe…

Jeg tenkte sette kjøp langt under kurs og prøve og få med peeker.

90% i cash i dag også etter massiv stoploss. Fikk også gjennom en limit ordre i Ethereum som jeg solgte umiddelbart på rebounden. Ser i ettertid jeg var litt overleveraged, så var heldig med rebounden i dag.

Lar resten stå i small cap altcoins jeg allerede har og er bundet til masten til. Ellers venter jeg til solide tekniske indikatorer på at trenden snur. Beskytte nedsiden over tid er viktigere for meg enn å maksimere gains gjennom ukritisk hodling.

2 Likes

4 Likes

Hva skal du med den hytta akkurat nå de neste månedene? Du finner nok en annen om et halvt års tid, så kan du betale det dobbelte!

Eller var dette bare first selloff?

1 Like

image

12 Likes

Brudd og konsolidering over det røde rektangelet er målet for uken
Newbielongs må være mer eller mindre deleveraged nå

“When in doubt, zoom out”

Bunnen av den blå kanalen har tidligere vært gode kjøpsanledninger:

4 Likes

Litt lenge til 100k :slight_smile:

Etter en slik drop og rebound så pleier det å ta lang tid før man finner ny retning. Dette fordi rangen vi snakker om her (30k dollar) er altfor stor. Denne rangen kommer mest sannsynlig å bli thightere de neste par ukene (altså danne en trekant / EQ). Gir gode muligheter for de som trader BTC, men for hodlere tror jeg det blir litt kjedelig fremover… :thinking:

4 Likes