Eller om vi velger å tenke mer positivt så blir det veldig gøy for hodlere.
Poenget mitt var at man ikke bør forvente brudd på verken swing high eller swing low i den rangen i nær fremtid (innen 2-4 uker). Normalt skal rangen bli thightere, dvs. at den vil lage en lower high under 60k (sannsynlig mtp. dropp / volum) og så en higher low over 30k (mtp. at det var mange som ville kjøpe denne dippen - se på wicken) og dermed får du en trekant.
Kan den gå rett til 100k? Alt er mulig. Er det sannsynlig? Nei.
Slik chartet ditt til venstre viser (1,2,3,4,5), så har han tegnet opp nøyaktig slik jeg sier
(lower high, higher low, så brudd en eller annen vei).
Viktig å hoppe av på topp så man ikke blir med til kisten i andre enden? (Med gull?)
Antar at veldig mange på Tekinvestor vil prøve å trade med en del ihvertfall.
Men også de som kjøpte på ATH i 2017/2018 og bare hodlet fra der har jo solid annualisert avkastning i dag.
Og ekstremt få har vel bedre avkastning enn de som bare har drevet med fast månedssparing i bitcoin uten å trade overhodet.
Absolutt, helt rå avkastning. Jeg bare skjønner ikke hvorfor Bitcoin skal være verd noe utover ren spekulasjon.
Hva tenker du vil skje med Bitcoin neste 10 år?
Det er to helt binære utfall jeg tror kommer til å skje på sikt:
Enten blir den utkonkurrert av andre kryptoer eller verden blir mer autoritær så regjeringer får det får seg at de banner hele skiten på samme måte som USA gjorde med gull for hundre år siden.
Eller så blir faktisk Bitcoin en dominerende digital scarce asset og store of value i verdensøkonomien i mange årtier fremover. Da vil det være fordi den grunnleggende blokkjeden er så konservativ som den er, mens det kommer mange lag som lightning network over den.
Så om man kjøper og hodler Bitcoin over tid nå, så må det være som en longopsjon på at det siste slår til. Men med den volatiliteten som er i den, så det jo også et vanvittig spekulasjonsobjekt for tradere i mellomtiden da.
Hadde vært sykt interessant å se hvor mye traderne tjener opp mot cold storage. Regner med cold storage knuser traderne til de grader.
Lest denne? The Bullish Case for Bitcoin. With the price of a bitcoin surging to… | by Vijay Boyapati | Medium
Definitivt. Det er nok et lite knippe tradere som tjener enormt med penger, både long og short, men da må de ha ekstremt god risikohåndtering.
Selv hadde jeg en veldig god meravkastning på bybit med long 2,5x posisjoner over en lang periode mens bullmarkedet bare gikk og gikk, men jeg hadde heldigvis selvinnsikt til å bare drite i det når markedet begynte å bli veldig choppy.
Litt cherry-picking selv om den inneholder mye bra.
Bitcoin er IKKE for de aller fleste mer portabelt/lettere å overføre. 98% av nordmenn hadde ikke hatt snøring på hvor de skulle begynt og overføring med penger går fort som en plett i 2021, også i helgene ved behov. Å sende penger til utlandet gjør de fleste svært sjelden - og da har det minimalt å si om det tar noen dager.
I forhold til å ha en etablert historie så anser de fleste jeg vet om Bitcoin for å være et pyramidespill og bryr seg katten om hele teknologien.
Jeg er superpositiv til Blockchain og ser mange praktiske behov som kan løses, men jeg tror det vil komme valutaer som utkonkurrerer Bitcoin med bedre funksjon og lettere/mindre tungrodde overføringer. Interessant er det. Akkurat nå er det stort sett vinnere og tapere som taper og tjener FIAT-penger med Bitcoin som en mellom-medium.
Selv dette går veldig fort med SEPA-ordningen. Enkelte banker går det på et par timer, men som oftest neste virkedag. Kostnaden er rundt 20-30 kroner.
Med de exchangene som har kommet i Norge det siste året, så stemmer det vel ikke at krypto er noe vanskelig lenger. Like enkelt som å skaffe seg en nordnetkonto tbh, og nå kommer det jo ekte etfer i bøtter og spann fremover i tillegg
Jeg sier ikke at det er det, men FIAT er så lett at det ikke har noe å bety om Bitcoin er kjapt. Det er få ganger i livet jeg har behov for å overføre penger så voldsomt kjapt.
Jeg vet ikke selv hvordan jeg skulle sendt BTC til deg, men det får vi ta en annen dag.
Fytti! Hvis BTC skulle vise seg og klare å snu, dvs. komme opp til 70000 i løpet av noen måneder (og alt(coins ) det fører med seg), så har jeg hatt mer flaks i livet enn det jeg normalt har. Hvis ikke, så har jeg i hvert fall gjort et redelig forsøk, og et evt. sånt tap kan jeg leve med.
Bitcoin har ingen main stream use cases, ferdig snakka…
Så du benytter aldri Vipps?