Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bitcoin 1 - Mai 2017 til Juni 2021

Dette svarer ikke på motargumentene mine?

1 Like

Nå snakker vi igjen moddere som ikke følger sine egne forumregler…

jeg venter enda på at du kommer med noe som ligner argument.

1 Like

Du har helt rett, vi har latt deg trolle for mye i tråden her. Du bidrar ingenting konstruktivt annet enn å dukke opp når segmentet krypto er surt for å spre en ovenfra og ned holdning. Skal bli flinkere å modere slik at de som ønsker en konstruktiv diskusjon rundt krypto skal slippe sånt.

3 Likes

Igjen, troller jeg når jeg sier påstår at Bitcoin ikke har noen use cases og så diskuterer vi det? Eller? Jeg skjønner virkelig ikke hva du mener med at jeg troller så fælt nå…

Eller er det at du ikke liker tonen? Eller det at du ikke helt klarer å svare?

Han har vel stort sett vært tilstede bortsett fra periodene hvor han ble utestengt :joy: :joy:

1 Like

Påstanden din her er så feil som den kan være. Fordi DNB og andre banker ser på blokkjede for å gjøre det du påstår den ikke gjør . At transaksjoner blir raskere og billigere.

Når dette da er motsvaret ditt.

så har du ingen interesse av at det er en god debatt her, du er bare ute etter å trolle og hver gang du tar feil, så er ikke de argumentene gyldig. Hadde du bare prøvd et minimum er jeg sikker på at det hadde blitt en ganske god debatt her inne.

Må også si at det er ganske fornøyelig om Evilfreud reagere på tonen min, da han ofte er rimelig skarpt mot motdebattanter selv.

Igjen, du har ikke argument, så da skal du gå på person.

1 Like

For at BTC skulle komme hit den er i dag, så har krevd enormt med tillit over en lang tid. Der et felleskap har bestemt “reglene” til kjeden i form av “stemming”.

Vi vet at minernes viktigste oppgave er å validere transaksjonene som skjer på nettverket (ikke lage nye blokker som mange tror), men de er bare en del av det. Det er brukerne av Bitcoin som til syvende og sist har mest å si og hva de aksepterer. Minerne vil f.eks. ikke bruke masse tid på lage blokker som ingen vil akseptere/ benytte. Satt på spissen kan ikke minerne plutselig sette 666 for morroskyld inn i en blokk, for da ville mest sannsynlig brukerne ikke akseptere blokken.

Enhver bruker av blokkjeden kan sjekke balansen til den som sender BTC, de kan til og med sjekke hele historikken til BTC helt fram til skapelsen, så da har du en transparent historikk som ikke kan bli forfalsket

Så alle som holder BTC er med på å avgjøre skjebnen til BTC (har en stemme), den BTC vi ser i dag er noe som er skapt av et fellesskap over tid (kalles vel noe som chain power på fagspråket?).

Vet, veldig rotete skrevet, men oppsummert: BTC er en transparent valuta, uten forfalskninger, som er skapt i fellesskap av de som eier den. Og jo lengre tid dette fungerer jo mer verdi vil det gi BTC. Lengden på historikken til BTC er det som skiller den fra resten av kryptovalutaene, og det er ikke noe man bare kan knipse bort.

4 Likes

For å prøve å vri denne tråden i en konstruktiv retning er denne interessant:

fra artikkelen over

Selvfølgelig subjektivt men jeg synes det er mange fordeler ved Bitcoin ved å bare sammenligne disse kriteriene.

Bitcoin har et stort forsprang, og konkurrenter må kanskje være 10X bedre for å overta tronen? Det finnes allerede mange tusen altcoins, hvorfor har ikke disse klart å slå Bitcoin allerede hvis det eneste som trengs er andre attributter ved selve valutaen eller blockchainen?

Mange har hengt seg opp i at transaksjonskostnadene er så store at få vil bruke krypto til å kjøpe kaffe på hjørnet.

Jeg bruker ikke kontooverføring for å betale kaffesjappa heller, men VISA eller Vipps, som er annenlagsløsninger bygget på oppgjørsnettverket mellom bankene.

På samme måte vil annenlagsløsninger som Vipps eller Cashapp dekke sluttkundenes behov, mens større aktører vil gjøre opp mellom seg på blockchainen.

Man kan se denne utviklingen ved å se på hvor mye verdi som sendes over blockchainen hver dag:

mens antall transaksjoner er relativt stabilt på 300k per dag, så verdi per transaksjon er på vei opp.

5 Likes
                 Bitcoin                 Gold             Fiat

Legality: -------------- ------ F --------------------------------- D ------------------------ A+
Governmental acceptance: ----------E----------------------B------------------------A+

Så du sier jeg slipper å betale skatt? :grin:

Helt oppe og tester REKTangelet nå

Korrellerer bra med dette da:

Eller? :face_with_hand_over_mouth:

Svaret er …tja?

Nyttig rapport om kriminell aktivitet på blockchain: https://go.chainalysis.com/rs/503-FAP-074/images/Chainalysis-Crypto-Crime-2021.pdf

Det er vel ingen som kjøper melk med gull heller. Hvorfor skulle jeg byttet bitcoin mot billige kinaprodukter når jeg kan bruke Fiat til det?

Hvis jeg derimot har en million jeg vil spare i 20 år så kan jeg kjøpe gullbarrer eller Bitcoin. Helt ypperlig på mange måter begge deler. Bitcoin stiger mest, så jeg tar den.

2 Likes

Tingen er… Bitcoin kan i praksis ikke brukes til å kjøpe noe. Man kan kun bytte bitcoin inn i Fiat-penger.

Når fiat-systemet kollapser så blir jo da bitcoin også verdiløst.

Gull og sølv derimot er fysiske ting som man kan ta og føle på, og som har og alltid vil ha en bytteverdi.

Dersom folk ikke mot formodning ønsker å få betalt i et nummer på en skjerm da.

2 Likes

Hører du sier dette, men faktum er jo at mesteparten av gull eller sølv som er i omløp er jo bare digitale bits og bytes akkurat som bitcoin. Bare at Bitcoin vet vi pga open source er hardbegrenset til 21 millioner

image

3 Likes

Ja, og det er jo en av grunnene til at hele finanssystemet kommer til å kollapse - eller i det minste sørge for at prisen av gull og sølv kommer til å skyte til himmels på en måte som verden aldri har sett maken til.

Fysisk gull og sølv er det som gjelder.

2 Likes