Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bitcoin 1 - Mai 2017 til Juni 2021

Den dagen husker jeg godt. Var overmodig, på besøk i Usa, fikk vertinnen inn på rommet mitt i et skjebnesvangert øyeblikk og tapte 1btc på en enkel trade på BitMex.

Jeg lærte ikke av dette annet enn å ha lavere leverage, før senere. Jeg kjenner det rasler i leverage-foten igjen men tror jeg skal la være.

Uansett er det nettopp denne dagen jeg har sammenlignet med og ventet på en stund, og som ergrer meg litt at jeg ikke har sørget for litt ekstra krutt å fylle kanonene med!

Spørsmålet nå er hva Green Swan vil føre til av ekstra FUD kommende ukene.

Har følelsen av at XRP vil nyte godt av det eventet.

2 Likes

Forskjellen på kontanter og Krypto?

Sannsynligheten for at valutaen du holder dropper 40% over natten ila. 1 år? = 0.0001%. Sannsynligheten for at Bitcoin dropper 40% over natten ila. et år? = 90%.

Store of value it is not :sweat_smile:

5 Likes

Ja jeg solgte og bitcoin en stund tilbakers og gikk inn i ETH og Cardano. Jeg ser liksom ikke verdien av og ha penger i Bitcoin. Jeg antar at Etherium er “like” sikkert/Usikkert og trygt/Utrygt (Alt etter hvem av dere som leser dette) Men pgr dette crashet så gikk jeg ned fra 10% tilbakers til 2% av portofølgen. (Jeg var opp ganske godt men hadde stop loss på 0, og gjett hva der ente jeg jammen gitt)
Har pr nå 1/2 parten cash og 1/2 parten i ETH 30% og 70% ada. Liker ADA pgr stacking på 5% så langsiktig får en liksom litt påfyll hele tiden. Venter på en dip til og kjøpe litt mer av begge.

(Bitcoin er litt som stige spillet, plutselig vokner du og har falt 33 steg tilbakers, 2 dager senere er det opp12 trapper…)

2 Likes

Regner med han teller pivot-punktene noe slik? Gir jo mening ifht. EW regler…

Set man langsiktig på BTC er det nettopp store of value det har vært. Som Michael Saylor sier er kortsintig svingninger fra år til år ikke poenget med Bitcoin, det er en buy-and-hold-strategi som kan gå over generasjoner.

Generational wealth er oftest nettopp assets man har kjøpt og beholdt over generasjoner uten å røre dem, som belånes og skaper mer rikdom.

OG BTC/krypto har vært i sin spede barndom nå de første ti årene, og kan vente å bli mindre volatilt med høyere priser og etthverhvert som levetiden går. Hva skjer de neste ti årene er spørsmålet; om du har mer verdier om feks fem år bestemmer om det er store-of-value eller ikke.

MEN: Ja det er mye mer humpete enn gull og man bør ikke legge hele formuen i BTC :sweat_smile:

7 Likes

Det kan godt være, men gir det deg noen glede her i livet?

Med mindre du er short eller venter på lavere inngang, så vier du noe enormt med bortkastet tid på bitcoin. Fint med konstruktive innlegg, men da må du i det minste komme med noe interessant.

Hadde det ikke vært bedre å bruke tiden din på noe mer fornuftig?

2 Likes

Agnet kastet ut, bare å vente på napp… Eller vent, det kom med engang… :slight_smile:

1 Like

Det kommer an på hvilket nivå som kreves for å ta ut Justin Sun

På an igjen …

2 Likes
4 Likes

Folk som Michael Saylor virker jæklig smarte helt til alt bare kollapser. Så skjønner man at de kanskje ikke var så smarte likevel.

4 Likes

Vi kan vel bare være enige om at PM og krypto blir bra de neste 10 årene. Ikke noe å krangle om… er inne i begge to

1 Like

Ja vi går ta praten om fem eller ti år, så har vi fasiten. Hvis vi skal legge til grunn BTC-kursutvikling. Personlig mener jeg det er åpenbart at mannen er smart, og at en investering ikke gir en grunn til å dømme noen som smart eller ikke…

…regner med du er enig; poenget er at han tenker svært langsiktig mens vi har sett at krypto har ekstreme kortsiktige svingninger.

ignorer clickbait tittelen, så lærer du noe

Edit: det var ment generelt

1 Like

Hvem er dette?

Shitposter på /biz/

3 Likes

Greit og roe nervene litt med et lite tilbakeblikk før krasjen.

Bitcoin & Tesla are going to SKYROCKET:

https://www.youtube.com/watch?v=IDjA6eVkpyE&t=615s

1 Like