Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bitcoin 1 - Mai 2017 til Juni 2021

Det er jo fantastisk når de kombinerer Tesla (som ikke tjener penger annet en selge CO2 kvoter) med bitcoin. Jeg tror vi ser dette pgr verden er nedstengt og alle som får penger og har penger bruker de i aksje markedet og crypto. Dette er samme oppskrift som (historisk har skjedd ved hyperinflasjon) at først tar aksjemarkeder av så tar high risk av og så kommer krasj… om 0-6 mnd (jeg tror bitcoin har begynt) men det er meg.

USA og alle aksjer er ATH og Crypto er opp 1000+ prosent (eth, ++++) siden Jan 2021
Noe er feil spør du meg. Dette er en god video verd og se:

2 Likes
1 Like

Her kommer jeg til kort. Jeg tør ikke spå noe som helst. Er vel å sikre gevinst jevnlig som gjelder, samt tenke langsiktig (punkter om jeg stadig synder på).

Jeg skal se filmen når jeg får tid😊

2 Likes

Stor forskjell mellom VERDI og KURS!
Det er bare tidsspørsmål når en VERDILØS ting får sin ekte kurs…. Dvs. NULL!
Hele Bitcoin med tullete begrunnelser for eksempel independent valuta er bare en JOKE!
Utviklingen siste mnd. viste hvor lett blir manipulert av en Tweeter-melding!

1 Like

Du har lest for lite om temaet. Er ikke værre. Folk som snakker om Bitcoin som bare currency skjønner ikke helt hva en asset class er eller hvorfor en-prosenten vil fordele pengene sine på forskjellige asset class’er. Og at disse pengene ofte står urørt gjennom generasjoner. Akkurat som et Mona Lisa :wink:

3 Likes

En ting er sikkert: Kan’ke slite med løs mage om man trader krypto😮

2 Likes

@Morti.
Mona Lisa eksisterer, hva med bitcoin ?! :wink:

1 Like

«Kjære barnebarn, Se på dette tallet på skjermen. Det er min arv til deg.»

1 Like

«Kjære barnebarn, se på disse papirlappene med tall på. Det er min arv til dere. Verdt en masse, forutsatt at noen mener at de er verdt noe.» :wink:

3 Likes

Spørs om markedet ble manipulert her og forfatteren av den første tweet’en er med på det eller bare uvitende. Veldig interessant YouTube video posta lenger ned i tråden, som snakker om at de store aktørene har kjørt en Wyckoff på markedet (første gang jeg hører om den, og litt om hvorfor jeg har lyst å lære mer)

2 Likes

Korrekt. Har aldri sagt noe annet.

Forskjellen er at Fiat har staten i ryggen, i motsetning til krypto som er 100 % fantasi.

Det eneste som har EKTE verdi er fysiske aktiva.

2 Likes

Bitcoin har nå endret sin fenomen fra sin original ide som en independent, økonomisk og rask valuta, til en ren spekulasjon, uforutsigbar og kostbar (25 dollar per transaksjon) og svær dyr objekt!
Market lukker ikke øyne på den svimlende strømforbruket og nyttigløsheten av Bitcoin!

3 Likes

Bitcoin er en fantastisk teknologi og en utfordrer til Fiat og derfor ett problem.
Men det jeg ser på som utfordring er at verdien har gått for fort opp og prisen pr transaksjon er for høy.
Fiat har myndighetene som support , mens bitcoin har ingen support(på godt og vont)

Jeg tror ikke bitcoin er en redning på Fiat.
USA/Europa kan nekte bitcoin i morgen om de vil og da har det ingen verdi.

1 Like

:tulip:

1 Like

Hva slags verdi for en diskusjon har slike innlegg egentlig? Bitcoin tråden her er jo ikke en diskusjon lenger. Det er bare masse surmaga oppkast av folk som ikke har troen på krypto (helt fair det), men er det sånn dette forumet skal være?

Skal jeg sitte i Norwegian tråden å hetse alle som har investert i noe som JEG anser å være verdiløst?

Håper admins kjører hardere på fremover. Cagey , Kitron ++ bidrar med nada.

5 Likes

Beklager, tar selvkritikk og skjønner at slike innlegg er tåpelig.

Men min mening er at krypto og bitcoin er bare tull.

Jeg har aldri skjønt det og skjønner det fremdeles ikke. Og jeg anser meg selv som rimelig oppegående. Ingen jeg har snakket med klarer å forklare det på en fornuftig og enkel måte heller.

Jeg blir bare tilsendt videoer på 30 minutter der en fyr snakker non stop og viser masse grafer.

Sorry ass. Dette har jeg ikke troen på.

Nå har jeg sagt mitt hva gjelder bitcoin og krypto. Håper selvfølgelig jeg tar feil og ikke har skjønt noe som helst.

3 Likes

Ser du virkelig ikke verdien i desentralisert finans der transaksjoner og lån mm. kan gjennomføres på sekunder, tillitsløst og uten tredjepart?

Eller at utviklingsland kan få en bottom up desentralisert digital infrastruktur som ikke kan manipuleres eller hackes?

Bare for å nevne to bruksområder av enormt mange flere.

6 Likes

Ja, dette høres bra ut.

Skal man bruke dogecoin eller shiba inu coins?

Eller en av de 5000 andre kryptovalutane som oppstår på daglig basis?

4 Likes

Det er mottatt. Vi har fått med oss det gang på gang. Det er jo ikke no poeng i å lire av seg at du ikke har troen på krypto, at det er pyramidefjas og tulipaner gang på gang.

Hvis jeg skulle ha gjort det i hver eneste aksjetråd for et selskap jeg ikke har troen på så hadde jeg tastet på meg leddgikt…

6 Likes

Det blir jo interessant hvordan man skal få til dette. Per nå er jo DeFi lån sikret med mer enn lånets verdi, og vil f.eks. ikke ha særlig nytte for hvermansen som ønsker å finansiere hus eller andre utgifter.

1 Like