Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bitcoin 1 - Mai 2017 til Juni 2021

Å bare skrive gang på gang at man ikke har trua uten å tilføre noe argument er bare spam

Crypto er som andre asset klasser. Går man for Large caps er utslagene mindre så både risiko og mulig oppside er lavere

Det har blitt børsnotert en drøss med selskaper på euronext growth, det har ingen spesiell negativ innvirkning på OBX-selskapene

2 Likes

Mitt første råd er å lese deg opp på et felt som du bastant avfeier total. Du blir nok overrasket.

Doge og Shiba er rein spekulasjon, så her er jeg enig med deg. Men krypto er så mye mye mer enn folk på Facebook og Tiktok som tror de skal kryptomillionærer over natta.

Mine favoritter er Cardano og Solana, men det er mange andre kvalitetsprosjekter. Cardano har blant annet inngått en avtale med Etiopia om å opprette en nasjonal ID-database for 5 millioner studenter på tvers av 3500 skoler, og dette er bare starten. Her er også et bra innlegg om hvorfor digital ID er viktig.

3 Likes

Det blir jo interessant hvordan man skal få til dette. Per nå er jo DeFi lån sikret med mer enn lånets verdi, og vil f.eks. ikke ha særlig nytte for hvermansen som ønsker å finansiere hus eller andre utgifter.

Helt klart interessant, men ting blir ikke bygd på èn dag. F.eks. for boliglån så kan man tenke seg at pantedokumentet for huset i fremtiden vil være en token på en blokkjede (NFT), og dermed kunne brukes som pant i et desentralisert lån sammen med noe egenkapital.

Dette vil nok ikke være noe som skjer over natten, men setter man seg inn i dette så ser man raskt hvilke muligheter dette vil ha i fremtiden.

Krypto markedene har alltid bært preg av massiv spekulasjon og ingen vet hva dette vil være verdt i fremtiden. Enten så vil det ikke være verdt noe som helst, eller så vil det være verdt ganske så mye. Jeg velger derfor å ha noe av porteføljen min investert i krypto.

2 Likes

Permabjørnene i denne tråden liker jo å gi inntrykk av at alle som sitter long i bitcoin eller annen krypto er byoriginaler som til enhver tid sitter all in med ekstra giring og ikke har noen form for risikohåndtering, og dette stemmer jo mildt sagt ikke.

Empiri fra de siste 8-10 år viser at det er de som har mikset inn krypto i porteføljene sine som har hatt best odds til merkavkastning

Her er en krypto index sammenlignet med US500, hvis man setter startpunktet eksakt på toppen i forrige bullmarked.

Hvis man setter starttidspunktet på det mer nøytrale Juni 2019, så er meravkastningen fra krypto absurd

3 Likes

Det finnes helt klart noen av de også, og kan på en måte skjønne at all hypen kan være håpløst irriterende å være vitne til :sweat_smile:

Virker som antallet bjørner i denne tråden her stiger negativt iforhold i nedgangen til bitcoin prisen :sweat_smile: :bear:

3 Likes

Man ser jo på fundingindikatorene og at sentimentet har skiftet karakter solid

Hva forteller den funding indikatoren?

Den sier noe om hvordan long/short posisjonene på bitmex fundes, er en smule komplisert.
Helt forenklet, så er den over streken når flertallet går margin long og er i risiko for å lilvideres om kursen faller brått, og motsatt.

Lurt å følge med på likvideringer
https://www.bybt.com/LiquidationData

Regner med @cagey2 kan slakte forklaringen min her

2 Likes

Yup enig, bare syntes det var flere nye bjørner i tråden her og nicknames jeg ikke har sett før. Stortsett har det vært @cagey2 som har stått for motpolen til bull trenden, men nå virker det som at det er langt flere :bear: som skal fortelle hvor landet ligger og hvordan ting fungerer :sweat_smile:

Selv ikke investert i BTC, og stiller meg ikke negativt til den som store of value. Bare ikke fornøyd med BTC.d dominansen som blør ut i de andre markedene og håper på en konsolidering snart, så ferden kan forsette videre :v:

Tøff metric å følge med på det der

Hadde ikke drømt om at den skulle falle så dypt så fort, alltid noe å lære

1 Like

Det kan en si om mye. Feks om kunst. Det er kunst som oppnår høye priser, som etter ett tiår eller tre i beste fall har samme verdi eller har stupt i verdi. Eller er en god kopi og verdt nada.
Men tror du det er bedre å sette av feks 100.000 i Equinor i stedet for Bitcoin til dine barn for langsiktig sparing på 20 år så gjør du det.
Så kan du fortelle de hvor smart du var som valgte Equinor i stedet for Bitcoin.
Ikke glem å fortell hele historien da.

2 Likes

5 Likes

Hadde heller kjøpt no kurant eiendom…

Det har sjeldent vært dårlig business.

1 Like

Tja. BTC holder seg foreløpig over 30k fortsat. Tror ikke vi skal avblåse matchen helt enda.

Det kommer. Bare ha litt tålmodighet.

Godt mulig det. Er godt posisjonert for begge.

Psykologien er ganske artig her. Ikke så mange ukene siden vi feiret 30k og 10 gangern siden bunnen. Nå er kursen den samme, men stemningen totalt anderledes :sweat_smile::see_no_evil:

9 Likes

Mer stas med 30k hvis man kjøpte på 10k enn på 60k.

1 Like