Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bitcoin 1 - Mai 2017 til Juni 2021

Er ikke sikkert du er helt på jordet, 2 dager siden posten din, er et higher lows pattern under etablering.

5 Likes

Ja endelig kom den. Hopp inn @Paddy80 Jeg tror det snur nå.

Bullish crossover før mandag ja takk

Forsiktig, folkens. Skal nok mer volum til på daily før vi bryter MA200 og motstand på 42k.

1 Like

Sant det, er et rykk på volum opp fra den sonen der som trengs for å snu bildet, kan ta flere måneder før det skjer

Om noen måneder kommer tilfeldigvis Amerikanske etfer

1 Like

Min superenkle zoom-out teknisk analyse. Mye positivt, men trolig for svakt volum til å bryte 42k med det første. Jeg mener det uansett er best case at 30k-42k blir en akkumuleringsrange en god stund fremover for å bygge et solid gulv for både BTC, ETH, ADA, DOT etc.

8 Likes

Prøver med litt is magen :crossed_fingers:

2 Likes

In this session, Prof. Gary Gensler discusses how public policy relates to blockchain technology and crypto finance. The public policy framework guards against illicit activity, provides financial stability, and protects the investing public.

This lecture describes three aspects of finance: financial institutions, regulation, and technology. Also covered is risk management and opportunities in the blockchain field.

1 Like

En av de største risikoene for bitcoin er at det forbys. At USA kun ønsker å regulere kryptomarkedene anser jeg som utelukkende positivt, både for markedet og krypto sin langsiktige vekst.

1 Like

Andre banker får som ørene flagrer for å ikke å etterleve hvitvaskingsloven,mens krypto er i bunn og grunn et anonymt betalingsmiddel…

Dette regulatoriske steget tror jeg er bare starten på et mer omfattende tiltak MOT krypto,slik at det blir lite fordelaktigt å både å eie og bruke.

…tror jeg da :man_shrugging:

Edit:
Har alldrig oppplevd “vekst” i noe innen finans som det blir opprettet regulatorisk motbør fra myndigheter…

2 Likes

Så søtt å prøve seg med litt 2016 vintage fud da.

Reguleringen det snakkes om nå er ikke noe annet en de siste tilpasningene som trengs for at largecap crypto blir helt gangbare assets innenfor alle former for legacy finans

Er krypto en bank? Det hadde jeg ikke fått med meg…
Krypto er i bunn og grunn et anonymt betalingsmiddel? Det finnes tusenvis av kryptovalutaer. Ganske svakt å omtale alle som et anonymt betalingsmiddel. Hvis du setter deg LITT inn i det så ser du at Bitcoin f.eks. ikke er anonymt.

Bitcoin er i utgangspunktet anonymt. Tenker det er du som må sette deg litt bedre inn i ting jeg :slight_smile:

2 Likes

Hvor mange Bitcoin og ETH onramps brukt de siste årene har ikke KYC rutiner?

@cagey2 nekter plent å ta stilling til at en representant for økokrim uttaler at Bitcoin er lite egnet for kriminelle pga sporbarheten, jeg har lagt ved timestamp her:

3:45

2 Likes

Etter KYC så er ikke det tilfellet lenger. Noen kan være anonyme, men det fleste er ikke det. Alt er dessuten sporbart så hvis man virkelig går inn for det skal det mye til for å forbli anonym. Det er jo et definisjonsspørsmål, men å kalle det for anonymt mener jeg er feil. For 98% er det ikke anonymt.

4 Likes

On and off ramps for fiat til crypto er lite anonymt. Man kan også se alle transaksjoner forbunnet med disse. Ganske kunskapsløst å si at det er anonymt. Skatteetaten har ihvertfall god oversikt over mine wallets og dems innhold :grinning:

Bitcoin er pseudo-anonymt, cagey2. Viktig forskjell.

1 Like

Bitcoin er som sagt, i utgangspunktet, anonymt. Sporbart ja, men anonymt. Det er jo nettopp derfor KYC er en så stor greie…!

Og en politimester ser jeg ikke på som noen ressurs hva gjelder crypto akkurat. Det finnes mange måte å kutte sporbarheten til Bitcoin ved å veksle frem og tilbake og overføre i andre coins. Greit nok at den gjennomsnittlige kriminelle ikke har iq nok til det. Med organisert kriminalitet og røverstater fikser dette enkelt!

1 Like

In other news; kriminelle bruker datamaskiner og smart telefoner. Burde forby dette også. Dette er argumenter et barn i barnehagealder kan bruke, ikke voksne mennesker.

2 Likes