Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bitcoin 1 - Mai 2017 til Juni 2021

Jeg er bull på Bitcoin som konsept, verdistigning er bare en naturlig konsekvens av tilbud og etterspørsel. Det er ikke noe større forskjell på å sende Bitcoin til naboen, enn det er til å sende til andresiden av jorden, og ja jeg har gjort begge deler.

Er helt enig med at Bitcoin må forbedres, jeg tror at Bitcoin har størst mulighet til å forbedre og tilpasse seg, da den har flest utviklere og brukere, og er best dokumentert.

Det vill være en del barnesykdommer i årene som kommer, men dette er helt vanlig, vi er ennå svært tidlig i syklusen.

Like stor tro som jeg har på Bitcoin har jeg også på Etherium, men sistnevnte er ikke først og fremst en valuta.

2 Likes

Må si meg enig og håper selvsagt at bitcoin lykkes. Det jeg ønsker er å belyse nedsiden og svakhetene til bitcoin. Bitcoins eneste fordel er at den er mest kjent, men kildekoden er åpen og kan forkes. Det kan bety at bitcoin forbedres gjennom nye altcoins.

Ja, hun ville kjøpe :dizzy_face::joy:
Jeg driter i hva andre sitter igjen med og hvor tidlig de var inne. Jeg forholder meg til min inngang og utgang, og min fortjeneste. Hvis man skal tenke slik, så klarer men jo aldri å tenke rasjonelt om noen investeringer. Jeg kjøpte huset vårt for 3.6M hos en som kjøpte det for 1M i 1998… Fint for han :blush::+1:

2 Likes

Ja, og hvem som helst kan starte ett McDonalds lignende konsept, men det er ikke mange som har gjort det, og lykkes.

Bare det at cryptocurrency nå for mange utenforstående er blitt synonymt med Bitcoin gjør at mange nok velger det, og bare det forspranget alene skal det svært mye til for å ta igjen.

3 Likes

Ja, jeg glemte å presisere hva jeg mente: jeg mener det er mange andre kryptoer der ute som kan få like stor %-vis stigning som Bitcoin på sikt. Jeg tenker det er bedre å satse på disse enn på den ene som har gått 10000% :smile: (Tenker å ha litt BTC, men vekte meg litt i andre kryptos også).

2 Likes

Dette var forøvrig ironi og motsatt overtalelsespsykologi :wink:

Jeg skal tegne opp noe chart her for de som er glad i TA :slight_smile:

Da vet vi hva sturle bedriver dagene med :wink:

Og hvorfor det tar litt ekstra tid idag.

4 Likes

Ouch…!! :smiley:

May the force be with you Sturle!

Thank god for at ingen “kriminelle penger” noen gang har vært innom Nordea.

1 Like

Det er vel en grunn til at de har valgt å ta en armlengdes avstand fra han for å si det sånn :wink:

Det som er litt synd er at naiviteten hans nok kommer til å koste han en stygg straff på sikt.

1 Like

Om han er en Bitcoin topp, så er jeg en Ebay topp…

4 Likes

Tror at det handler om å statuere et eksempel… Trist :roll_eyes: bitcoinsnorway neste da?

Gudbedre snakk om å ta seg vann over hodet.

Der må Identifisere seg om man skal ha ut penger eller bitcoins. Så jeg mistenker de følger det av lover å regler som finnes.

1 Like

Bitoin er i vinden for tiden - for å si det mildt… Mange hopper på bølgen og tror de skal bli millionærer (og mange blir det hver eneste dag), men andre er skeptiske (med all rett) og velger å ikke involvere seg i sumpen av kryptovalutaer som bobler over av entusiasme og frykt. Her er noen charts til ettertanke og refleksjon + mine egne, ekstremt subjektive analyser av 5 charts:

[Chart 1]
Bitcoin er i stigende trend, og er i ferd med å danne en kile etter avblåsningen av SegWit2x den 14. november 2017, og det er mulig vi svinger ned mot 11350 før veien videre starter. Mange solgte seg ut og benyttet muligheten til å hedge ved å “smelle” alt inn i Bitcoin Cash - med god gevinst naturligvis :slight_smile: - da dette er elsk/hat-coinsa som virkelig står med ryggen mot hverandre. Vil du hedge krypto, så bør du ha Bitcoin og Btcoin Cash, da disse konsekvent stiger og synker i hver sin retning (stort sett).

[Chart 2]
Her er grafen fra i fjor på denne tiden, og den ser parabolisk ut. Men øyet kan bedra… Man kan “tweake” på et chart til det passer sine egne ønsker, men man kan også se etter rytmer, sammenhenger, mønstre og slikt - men min erfaring er at i det øyeblikket du tror du ser noe kjent, så endrer det seg, av naturlige årsaker; det er folk (meg og deg) som sitter og kjøper og selger, som skaper det chartet du ser.

[Chart 3]
Dette er den stigende trendkanalen vi er å for øyeblikket (fra $5555 for tre uker siden til $11800 ATH), og med mindre det skjer noen drastiske støt, så tror jeg vi vil fortsette slik i mange måneder fremover. Kanskje år. Som jeg har nevnt tidligere, så er BTC slik at selv i negativ trend (synkende MACD, samt andre parametere), så stiger kursen mot all fornuft. Men det er vel bare å godta “at slik er det nå”. Jeg har gjort det, men forholder meg rasjonell og følger kursen nøye, mange hundre ganger hver dag… :sweat_smile: Kjært forent med tanken om at det er så ufattelig mange som vil inn i krypto/BTC nå og fremover, at dette “toget” ikke lar seg stoppe så lett. Det er altfor mange som har store penger her som er villig til å strekke seg veldig langt for å unngå økonomisk katastrofe.

[Chart 4]
Weekly ser dette parabolisk ut, men er jo egentlig ikke det. Men fra mai 2017 til desember 2017 har det vært en bratt kurve, og man kan jo tolke dette chartet til at BTC må stå i $1MRD før året er omme. Det er bare det; at 1% av $2 er latterlig lite, men ting stiger gjerne en prosent eller to hver dag, så når kursen er $10K, så er plutselig det som var 1% for to år siden en vits… 1% idag er over $100 (!!), og BTC stiger gjerne (…óg synker) 5-10% på en dag eller to, så da er det jo bare naturlig at chartet ser vanvittig ut? Men la oss se nærmere etter.

[Chart 5]
En vis mann sa en gang til meg, at ‘lineær’ stigningskurve i aksjehandel er en misvisende indikator hvis man ser på et for langt chart (i tid tilbake, type 2012-2018), hvis kursen har steget eller sunket mye. Det kan vi vel alle være enige m at BTC har, og da må flikke over på ‘logaritmisk’ for å få historien i sin fulle åpenbaring (se ‘Chart 5’ under). Som dere ser er ikke denne noe verre enn det vi ser hver dag i aksjer som vi liker, eier, følger med på eller analyserer. Det er en stigende trend med ups and downs, og for mitt øye ser det ut som denne vil stige (forhåpentligvis til John McAfee’s svulmnde $1M til slutt), og fortsette denne trenden. Noen dipper ned til lavere nivåer kommer, og de kommer til å komme som et sjokk. Kanskje vil vi bli der en stund, kanskje ikke - ingen vet. Men jeg håper at det blir midlertidig. Kanskje kan Fibonacci gi oss svaret, ikke vet jeg. Men en korreksjon ned til $7000 eller $5000 er ikke utenkelig, men forhåpentligvis bare en teoretisk/teknisk idé som om 5 år vil være noe vi ser på som: “Husker du $20K-dippen i BTC?”, “Ja, glad jeg ikke solgte, jeg selger hvis den synker til $200K…” :wink:

Nå skal jeg se på Stranger Things med kona. Natta.
-WallStreet

4 Likes

7 sider repotasje om bitcoin/blockchain i morgendagens FA

Edit. tullet seg til med bilder, men dere ser jo side nr :stuck_out_tongue:

4 Likes

(Banker ønsker tydelig å strupe bitcoinhandel.)

Klart de gjør det, bankene er den tredjeparten som Bitcoin gjør overflødig.

1 Like

Bitcoin med et lite long squeeze crash hos bitmex