Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bitcoin 1 - Mai 2017 til Juni 2021

Nordeas toppsjef: En vits at bitcoin får leve
Sammendrag laget av Mail redaktion Ole Martin Skaug, minE24
Publisert 05 dec 2017, 15.58
KRYPTOVALUTA-EKSPLOSJONEN Sjefen for Nordens største bank, Casper von Koskull, legger ikke noe mellom når han omtaler kryptovalutaen bitcon. I et intervju med Bloomberg, gjengitt av svenske medier, mener han det er absurd at bitcoin i det hele tatt finnes:
– Om du på noe vis tillater den å leve uten kontroller, og gitt de milliardene vi bruker på reguleringer i de finansielle systemene, synes jeg det er en liten vits at noe sånt som bitcoin får leve. Jeg forstår det ikke, det er absurd, sier han.
Von Koskull sammenligner kryptovalutaen, som mange andre, med tulipankrakket i Nederland på 1600-tallet.
Han stiller spørsmålet om sikkerheten rundt kryptovalutaer og drar også sammenligningen om å kjøpe et hus og bruke store summer på et sikkerhetssystem, for så å la kjøkkendøren stå åpen.
– Gitt at det finnes mye bevis for at bitcoin brukes til økonomiske lovbrudd, hva er poenget?, sier han.

Han mangler saklige argumenter, slik de aller fleste i media

1 Like

Blir interessant å se. Jeg er fast i troen at man får kjøpt BTC under 10k - om ikke i desember, så i januar. Men en korreksjon VIL og MÅ komme. Korreksjoner er sunt - friskt blod kommer inn. Jeg er bull på krypto på lang sikt har jeg funnet ut, men markedet ser veldig “stupid-money” ut på kort sikt.

– Gitt at det finnes mye bevis for at bitcoin brukes til økonomiske lovbrudd, hva er poenget?, sier han.

Haha er bare å legge ned krona og dollaren med engang…
Merkelig at det som burde være intelligente mennesker klarer å si så mye tullete om ting de ikke har peiling på.
Trangsynte mennesker altså! Rett og slett flaut å utale seg om noe man ikke har såttet seg inni, de må jo vel selv forstå dem er bare forutinntatt å snakker bastant uten grunnlag?

Ja korreksjon kommer nok etterhvert, tror også at oppgangen som har vært nå er “luftig” mange har nok spekulert i denne futures oppgangen. Så den er priset inn endel allerede.

1 Like

Hva med å bare gjøre det enkelt og kjøpe litt nå og litt senere?

1 Like

Det kan man også gjøre. Problemet er midler. Og når markedet er der det er - slik jeg ser det, så avventer jeg. Jeg liker å gå litt heftig inn når jeg går inn i noe, men det krever også mye research. Etter mye grubling på dette og mange timer med research i helgen har FOMOen begynt å slippe taket og jeg har en Laissez-faire approach til hele greia.

Har gjort noen forberedelser med å opprette konto på Bitfinex, Bitmex og Coinbase. Venter på verifisering og begynner vel å handle i romjulen eller over nyttår… :slight_smile:

Greit å ha det klart når man først bestemmer seg :slight_smile: Gikk glipp av mye på å ikke gjøre dette før det store eth runupen.

2 Likes

http://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2017/12/Distre-IT-arbeider-kastet-bitcons-verdt-738-millioner

Det sies i artikkelen at han mistet 7500 bitcoin, fordi han var opptatt av flytting, familie osv. Jeg må si jeg synes det høres usannsynlig ut: ifølge artikkelen var Bitcoin rundt 130dollar. Det vil si at han glemte nærmere en million dollar i flytteprosessen. Høres ikke det litt overdrevent ut…? Høres ut som han skryter på seg noen nuller. Hadde det vært 7,5 BITC hadde det vært forståelig. Med mindre han er søkkrik fra før. Han kan jo kjøpt dem da de lå på langt under en dollar, og bare glemt at han hadde dem selvsagt.

Kanskje han ikke hadde sjekket prisen siden han kjøpte elns… Hvem vet. Uansett så er det mistet en god del bitcoins. Det betyr bare mindre circulating supply. Kjipt for de som mistet. Bra for btc prisen.

Futures med CME og andre blir jo bare toppen av kransekaka. Er så mye snusk og shady business rundt Bitcoins og prising av både den og altcoins er det er helt utrolig…

Vi kan vel alle være enige om at dette er en MEGA-boble så kan vi diskutere hvor mye mer boblen skal blåses opp og når den vil sprekke!

Prisgaloppen drives i stor grad av giring på vekslingssider uten noen som helst form for kontroll. I tillegg er det store mengder Bitcoin konsentrert på svært få anonyme(!) aktører som kan drive prisen opp og ned og dit dem vil (for eksempel wash trading slik at de kan akkumulerer enda mer).

I tillegg så er det noen ganske syke forhold som få fanboys/moonboys vil diskutere. For eksempel at den største vekslingssiden i volum ikke har mulighet for å ta ut i FIAT… tygg litt på det! Og den samme siden opererer med en enhet USDT (teter) som de påstår at de kan backe i virkelige dollar men som alle vet at bare er Bullshit! Disse tetherne trykker de nye som gale for å fortsette å pumpe Bitcoinsen i en EVIG VIRTUELL RUNDDANS!

Er det rart enkelte er rimelig skeptiske. Dette kommer garantert til å krakke sammen i tidenes stjernesmell! Bitcoins kommer til å rase nedover til 1000 dollars så kommer folk til VIRKELIG å få panikk og etter litt om og men kommer de siste til å måtte kaste ut sine Bitcoins for ØRER og CENTS!!!

:slight_smile:

EDIT: Derfor er det bare en ting å gjøre, kast deg rundt og SHORT BITCOINS!

2 Likes

Hvis folk er villig til å bruke denne siden…Hva forteller det deg?

Verste er at en av dere får rett. Her blir det ikke en «mellomting».

Er vel ikke noe å gråte over, han taper jo bare ca 725 millioner norske kr med dagens verdi? :open_mouth::sweat_smile:

1 Like

Jeg husker den saken. Den kommer opp med jevne mellomrom når Bitcoin når nye høyder.

Her er samme sak fra 2013:

(Legg merke til verdien på myntene da :smile: )

Ja, hvordan går det med den shortingen? :smirk:

Vi får se. Jeg gjetter på at vi ser 50.000$ før vi ser 1000$.

For meg høres dessverre ropene dine ut som “Ulv! Ulv!”:slight_smile: Men ja jeg er kjent for å være optimist! Så lenge det er nok optimister her i verden (det er forresten bedre for psyken å være optimist en pessimist) kommer Bitcoin til å kunne gå ti-gangeren og mer enn det.

1 Like

Trenger heldigvis ikke være optimist eller pessimist! Bitcoin vil korrigere, så stige, så korrigere. Men oppsiden er begrenset ifht. f.eks IOTA el. en av de andre kryptoene jeg ser på ? :money_mouth_face:

1 Like

Så du er ikke det minste bekymret for noen av tingene jeg peker på…?

1 Like

Haha!! For en latterlig fyr… :joy: Mange mener også at Beatles var bra musikk, og at 80-tallsrock, 90-tallmessig, techno og nå dagens musikk er bare tull. Litt sånn gæmlis-tendenser fra han der.

Jeg liker jo ikke Skrillex, Kygo eller Pendulum for den saks skyld, men jeg har da vett nok til å forstå att smaken er som baken og at musikk utvikler seg med tiden og folka. Krypto er jo samme sak, bare på et annet plan - og økonomi er det mange som har meninger om, spesielt toppsjefer i en bank. Men bevares, jeg liker banken min, de gir meg penger når jeg trener lån og alt det der, men jeg liker krypto også, det gir meg penger jeg IKKE trenger å betale tilbake…sååååeee. Ja. Vi ser muligens en revolusjon på trappene her, hvor kryptonissene vinner til slutt, og i en salig symbiose blir å koeksistere med vanlig valuta.

Jeg lytter uansett bare til meg selv når det kommer til BTC, og holder meg oppdatert. Noe mer/smartere tror jeg ikke man kan gjør nå - så får vi se i 2020 om dette var helt krise og man kan lure på om vi/verden var gal etter tulipaner.

1 Like

Heyh, gamlis??:joy: den beste rock’n roll ble lagd på 70-tallet, ferdig arbeid! :grin:
Det hindrer ikke meg i å hive inn noe cash på kryptobølgen :heavy_dollar_sign::moneybag::grin:

1 Like

Haha :joy: Ja, mange mener dét… Jeg derimot synes ikke det er noe å lytte på :smirk: