Bekymret? Nei. Men tingene du peker på er selvsagt verdt å ta i betraktning. Washtrading er selvsagt ikke bra, tether-trykking vet jeg lite om men det høres ikke bra ut slik du skriver:
Men jeg tror det er mer enn bare tether-trykking som gjør at Bitcoin og andre kryptoer øker i verdi. Jeg tenker mest på total markedsverdi når jeg tenker at kryptovaluta totalt sett har mye å gå på.
Det siste føler jeg blir krisemaksimering, men for all del, det kan tenkes du får rett. Jeg synes bare det ble sagt på en veldig bastant måte, og siden du har sagt tilsvarende ting i et par år nå så blir det litt “Ulv Ulv” over det.
Men… vi skal ikke glemme at ulven til slutt kommer og spiser opp alle sauene eller hva nå det var. Men når det gjelder Bitcoin tror jeg det blir lenge til den mister all sin verdi.
Nærmer seg mcap på 200 millarder. Dollar. Herre… Hvis ryktet om at Nakamoto sitter på 1 million coins stemmer, bør vedkommende kanskje vurdere å selge 10% ?
Det ville ført til KOLLAPS for bitcoinprisen… tviler egentlig litt på at han fortsatt eier kontoen. Itilegg til at han neppe ønsker å avsløre seg selv gjennom en slik transaksjon
Hvorfor ville det ført til kollaps at 100.000 coins blir solgt?
Er det ikke sinnsykt mange som omsettes daglig? Og med bitcoins så melder han vel ikke salget, som i aksjer mtp insidere og lignende ?
Du kan identifisere kontoen som holder coinsene pga. den første transaksjonen i blokkjeden. Mao. blir det litt som et innsidersalg hvis denne kontoen plutselig begynner å sikre gevinst.
Men som det påpekes har kanskje vedkommende mistet nøklene til kontoen så disse coinsa har kanskje ingen eiere.
Det som er litt morsomt er at folk innrømmer på diverse fora at Bitcoin er priset “for høyt” nå, men likevel selger de ikke. De sier den skal høyere. Og andre strømmer til og kjøper - høyere. Og Bitfinex, verdens største kryptoexchange, trykker Thether som bare pokker. De trykket 50 mill sist måned. Disse kommer på markedet og prisen på BTC skyter i været. Tilfeldig?
“People who shorted the internet in 1998 were right, but they went broke before they could collect any winnings,” Brown said. “One of the problems with it, if you believe it’s a bubble or a Ponzi scheme or whatever, it can go on for a long time.”
Now don’t get me wrong. I’m most definitely not calling this a top because bubbles always go so much further than anyone thinks possible. And to be honest, I thought Bitcoin was overpriced when it was $100 several years ago. While I don’t know when BTC will top, I do know a top is coming because it always comes. Maybe we peaked today, or maybe we peak at $50,000 or even $100,000. I don’t know and it really doesn’t matter how high it goes. That’s because almost no one will get out at the top and everyone who rode the ride higher, will ride it back down again. The same behavior that turned people into BTC, real estate, and tulip millionaires is the same behavior that will cause them to lose everything in the crash.
The most successful BTC investors are the ones who held through every dip and even had the courage to add more. While that approach works brilliantly on the way up, it is suicide on the way down. Those who were lucky enough to take profits near the top will be seduced into buying the dip so they can make even more money on the next bounce. Between riding prices down and reinvesting in the dips, most of the people who made money on the way up will give it all back on the way down. That’s the way every bubble ends and this one will be no different.
Jeg er enig i mye av det han skriver. Men jeg tror ikke vi har sett toppen enda. Kanskje ila. neste år.
Men at den vil korrigere før jul er jeg helt sikker på. Da kjøper man @cagey2 - må bare huske å ta gevinst før den topper ut - for det vil den.
For Sture sin del så presiseres det senere i artikkelen at Sture selv ikke er under noen form for mistanke om å ha deltatt i eller ha noen som helst rolle i den angivelige hvitvaskingen. Nordea er jo forøvrig også en uttalt kritiker av Bitcoin, så kanskje stengingen av Stures konti i realiteten er en politisk handling heller enn noe annet.
Han har potensielt tilrettelagt for hvitvasking. Men det spørs om de kommer til å forfølge han på det. Kripos virker litt mer avslappet enn det Nordea er.