Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bitcoin 1 - Mai 2017 til Juni 2021

Bitfinex og Binance er vel de eneste store som har det?

Grattis @Ramsess! “Voksent” gjort å ta gevinst nå. Med en slik oppgang er det lurt å safe seg litt, har vært nervøs siden vi passerte 10k !:sweat_smile:
Men hvem vet hva skjer nå rundt nyttår.
Som noen andre på forumet nevnte kan det dog likevel hende vi får en videre oppgang i julen som følge av alt snakket rundt matbordet. Tror vel ikke at Futures greiene klarer ødelegge alt enda da?
Eller kanskje det blir sell the news? Folk oppdager at Futures markedet ikke magisk kommer til å trylle opp verdien?
Har vanskelig for å tro at mange seriøse tradisjonelle aktører kommer til å slenge seg på bølgen om den allerede er pumpet til f.eks 20 tusen. De er vel for risikosky til sånt tull vel?

@WallStreet
Så du spår egentlig en syk oppgang dersom shortingen blir stor? Så da vil kryptokvalene plutselig skru igjen kranen tenker du? Hvem vet. De kan jo godt hende de klarer å samarbeide slik, men er jo søren meg ikke lett å ikke cashe ut når går opp slik heller. Har de et skjult “opec” lignendes Bitcoin kartell kanskje ? :grin:
Neida, frem til nå har de ikke klart å samarbeide om noe som helst omtrent så det virker usannsynlig med et bredt samarbeid ivertfall.
Men at generelt mennesker med mye Bitcoin/Krypto er anti-establishment er jo helt innafor å si. Så det hadde jo vært kult om de klarte å “ta igjen”. For nå blir det jo faktisk en krig nesten… :confused:

4 Likes

Ja, jeg har tanker om at det kan være et scenario. Og jeg tror de aller største inne BTC er ganske bestemt på å ikke la meglerhus prøve å bryte ned ideen om desentralisering. Dette blir en semi-politisk maktkamp spør du meg :slight_smile:

2 Likes

Ikke for sent! :joy:

Jokes aside, jeg spår 40k desember 2018, 150k 2019, 500k 2020. Noe random tall, poenget er at jeg er veldig bull. Husk dette er en overlegen valuta. Alle argumenter mot bitcoin er enten usaklige eller kortsiktige.

2 Likes

hiver meg på om den knekker ned sånn rundt 10 tusen hehe

Jeg spår 150K jula 2018 :wink:

2 Likes

off, kanskje jeg skal ta uke lønna til jentungen å sette inn på det da hehe

1 Like

Vi må kjøpe litt BIRCOIN da :slight_smile:

1 Like

Jeg tar nok litt hardt… Er bull, men også realist. Det er bare det at, 1000% ila år er ikke uvanlig med BTC :thinking: Hvem vet. Den har jo gått 1500% i 2017, og ETH har gått svmilende 5000%!!

Gjør det, men for jentungen. Samtidig lærer du henne om bitcoin og penger. Win-win!

ja så klart for henne :slight_smile: hun er bare 2.5 år gammel, men allerede dyre ønsker. kom med et bil magasin her om dagen å ville ha en lambo :sweat_smile: likte sikkert fargen :slight_smile:

2 Likes

Det kan også godt være at den bare følger linja rett opp, Koreanere som handler som fulle sjømenn, fomo og mass adoption ligger tilrette for en perfect storm.

Vi er vel strengt tatt tidlig i early majority

3 Likes

Om du tenker på bitcoin (eller kryptovaluta) som en investeringsobjekt, ja, da er vi kanskje i early majority (selv om jeg vil heller påstå vi er i early adopters). Tenker du på bitcoin (eller kryptovaluta) som en teknologi, er vi såvidt inne i early adopters!

1 Like

Ja, det er nok ikke mange av dem som investerer nå, som har brukt Bitcoin (krypto) som betalingsmiddel. Det må de gjøre om dette skal bli noe.

Når mamma snakker om bitcoin da skulle man tro at man er i en boble. Var vel noen som sa at når skopusseren på gata i 1930 ga dem aksjetips, da skjønte de at de var i en svær boble. Dog har jeg ikke tenkt til å gjøre noen spådommer rundt kursen, fordi den kan gå langt oppover før en korreksjon, men med en gang wall street åpner for shorting må man være forsiktig.

At steam slutter å godta bitcoin mener jeg er et ganske alvorlig symptom på blant annet de store transaksjonskostnadene til bitcoin. Jeg har stor tro på bitcoin, men nå virker det nesten som hypen er større enn nytten. Bitcoin trenger enda mye tid på å bli moden teknologi, men hvis man er villig til å holde lenge er det vanskelig å se at kursen ikke er høyere om noen år uansett hva slags nedgang man får i mellomtiden.

Dog skjønner jeg virkelig ikke hvorfor de ikke har implementert 2 MB blocks mens vi venter på høyere segwit adopsjon og utrulling av LN.

2 Likes

Merkelig hvor stor forskjell det er på exchangene nå 1200$ forskjell på bitfinex og coinbase, 3000 bitfinex bithumb

Det kan være på grunn av over 145k ubekreftede transaksjoner i blockchainen nå, bitcoin klarer rett og slett ikke ta unna transaksjonene for øyeblikket og det er mulig dette hindrer utjevning mellom exchangene. Antall ubekreftede transaksjoner går også oppover for øyeblikket.

Transaksjonene foregår vel på exchangene ikke på bitcoin blockchain, det burde ikke ha noe og si

Må vel innom blockchain for å flyttes mellom forskjellige exchanger?

Jo, men da kan man øke transaksjons avgiften, eller veklse til en annen coin og sende det.

Snur vel på mandag eller rett før når futures kommer ut.