Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bitcoin 1 - Mai 2017 til Juni 2021

Det er på grund af interesse for iotas har selv skiftet mine få veriums derover… her har vi en sand bitcoin killer som kommer til få folk til at få øjnene op for hvor uskalerbar og ubrugelig bitcoin egentlig er og bliver ved med at være

1 Like

Oppe igjen nå, kjøpte en go chunk med Iotas samtidig :slight_smile:

2 Likes

Må si jeg begynner å bli litt skremt av hele Bitcoin hysteriet som er om dagen. Fant nylig ut at venner som aldri har investert en krone, og som er livredd for å ta noe risk har investert i bitcoin. Og dette på kurser langt over 10 000$. Kan ikke forstå noe annet enn at det har kommet alt for masse silly money inn den siste mnd?

Eller er det nå det virkelig skal eksplodere, plutselig skal alle og en hver på gata handle Bitcoin uansett sum, “for den blir man jo rik på uansett?”

Ser for meg at det kommer ett kraftig krakk snart, og treet skal mest sannsynlig ristes for disse nye investerte “silly moneys”, sitter i såfall klar til å laste en slant som skal stå lenge.

Har forresten stor tro på blockchain, men frykter at mange kommer til å tape stort på denne hypen

1 Like

Mange vil tape. De smarte rir bølgen og sier seg fornøyd med en god gevinst.

2 Likes

Er dette et bestillingsverk fra @cagey2? :joy::joy:

– Kan bli dotcom

Til tross for at han følger kursen og teknologien tett, har Bull Jenssen selv ingen estimater eller spådommer for hvor langt prisen kan gå, men han er overbevist om at dette ikke vokser for evig.

– Det eneste jeg føler meg trygg på er at det kommer til å snu en eller annen gang, og det kommer til å snu veldig fort, sier han.

– Betyr det at du tror det vil krasje?

– Det ville ikke gå i null, men det kan bli som dotcom. Flere skjønner at dette har noe for seg, men etter hvert blir det bare flere og flere som kaster penger inn i det. Det ville vært rart om det skulle gå til topp og flate ut og bli der. Det vil nok korrigere seg og etter hvert stabilisere seg, sier Bull Jenssen.(Vilkår)

2 Likes
2 Likes

Ingen kan si med sikkerhet hvordan kursen vil utvikle seg på kort sikt. Kan bli himmel eller helvete. Må likevel le litt av alt sprøytet fra finansfolk i mediene rundt bitcoin og krypto generelt. De viser jo mest at de ikke aner hva de snakker om og/eller frykter konsekvensene dette vil ha for næringen i fremtiden.

Tror det er store sjanser for at krypto vil ta helt av i løpet av 1-3 år, men er mer usikker på om Bitcoin forblir den ledende. Hvis de får fikset skaleringsproblemene knyttet til fees, strømforbruk og transaksjonshastighet vil de nok leve veldig godt på first mover fordelen og merkevaren. Hvis “alle” da skal ha en liten bit av kaka etterhvert så er ikke 15-20k dollar dyrt.

Tar heller risikoen for å tape noen prosent av porteføljen enn å sitte med den sykeste bitterheten etter bitcoin, ETH og IOTA har gått nye 1000% om et par år. :wink:

2 Likes

Jeg kastet inn siste håndkle nå i kveld, eier bare småtterier nå.
Men det blir nok en stund til jeg gjør 1400% i noe… kan jo håpe på Nano da :clown_face:

4 Likes

Eller Iota…! Det hadde vært sweet :slight_smile:

Blir fort noen hundre % i Nano hvis du er tålmodig, og ting går så bra som alle piler peker mot. :slight_smile: 1400% hadde dog jeg blitt meget happy for! :grin:

1 Like

Har veldig tro på IOTA. Og Coin X som jeg leser meg opp på nå. Stay tuned (må bygge opp litt spenning…)

Come an @VargVemund - få en emoji hvis du er spent!

1 Like

:persevere:

bra nok…? Vi må holde ut!

Er litt lat - mye enklere å sette inn den gode gamle liken!

EDIT: gratulerer med NANO i dag forresten…!

3 Likes

Thanks man. Endelig løsner det litt men som langsiktig Nanoaksjonær må vi være bevisst janteloven og ikke glede oss for mye :wink:

3 Likes

Ja, enig, Iota ser veldig spennende ut, og krasjer BTC pga futures, tror jeg Iota kommer til å ta av.
Kjøper meg opp igjennom helgen, easy come easy go :sweat_smile::yum::sunglasses:

3 Likes

https://blockchain.info/en/unconfirmed-transactions

219511

Unconfirmed Transactions

Hva er NANO? Ikke hørt om dette

Takk, spennende, og viktig arbeid. Lykke til!

1 Like

Jeg tror dette er en del av det som skjer, når FUD tar overhånd og kursen synker, så legges det gjerne ut salgsordrer på 100-vis av BTC lag for lag nedover, og ingen får solg eller kjøpt seg noen veg, hvalene stopper fallet nå, og presser den høyere og høyere, til vi når 1mill. For det er nå målet for alle som eier BTC. Folk kommer til å kjøpe og kjøpe i årene som kommer, selv om de $100 for å få 3 satoshis, så er de fremdeles med i gamet. Psykologi :wink:

Snitte seg inn med stoploss sier nå jeg :slight_smile: Jeg ber ALLE som spør meg gjøre dette. Vet de ikke hva stoploss er, så får de finne det ut. Kjøp skjer på eget ansvar selvfølgelig :smiley: