Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bitcoin 1 - Mai 2017 til Juni 2021

Det kan se ut som at mange av altcoinsene, IOTA, LTC, XRP osv har brudd bunnen av stigningskanalen. Muligens ETH og. Den siste tiden har vært preget av en konsolidering i Bitcoin mens investorer har gått inn i de andre kryptoene, som da har steget ufattelig. Ser vi en omvendt trend nå? Vil altcoins falle drastisk og Bitcoin øke igjen?

Edit: Jeg er hvertfall klar til å hoppe på Bitcoin-toget igjen hvis den bryter ATH, men per nå er jeg LONG i ETH på Bittrex og ser jeg etter en åpning i XRP.

1 Like

Eller kan den gå lengre ned? den har mer eller mindre steget uavbrutt siden 10000 dollar

Helt enig, uno. Ekko-kamre er oppskriften på dårlige beslutninger, om det er kryptoinvestering eller utenrikspolitikk. Meningsutveksling mellom uenige og saklige debattanter er derimot god stemning.

2 Likes

Ser ut som det er darwins lov som gjelder.

Hva mener du?

@anon67470730 Er akkurat i samme posisjon, long på ETH og ute etter å komme meg inn i XRP da det ryktes de kommer på Coinbase. Hva tenker du om inngang på XRP?

Den “sterkeste overlever” dvs Bitcoin tar større og støøre del av krypto markedet.

1 Like

Gikk inn på 0,41 med tight stoploss for en halvtime siden da det så ut som den traff trendgulvet. Virker til å ha momentum nå.

Edit 21:20. Opp 20% hittil.

Darwin sa aldri at den sterkeste overlever… Det er feiltolkning.

Han mente at den som flinkest til å tilpasse seg overlever.

2 Likes

Dinosaurene var en gang størst og sterkest. Historien er full av ting som har vokst seg store og dødd ut etterhvert, det er ikke størrelsen som gjør at et produkt eller hva har livets rett.

“It is not the strongest of the species that survives,
not the most intelligent that survives.
It is the one that is the most adaptable to change.”

For Blockchain vil jeg påstå at det samme er gjeldende, det er ikke den største og sterkeste i dag, men den som klarer å tilpasse seg behovet til brukerene som vil overleve.

4 Likes

Ja, blir spennende å se hvilke kryptovalutaer som står igjen om 10 år. Hvis Bitcoin får til Lighting Network slik som Litecoin, stiller BTC sterkt.

2 Likes

Har sagt det en stund. Til slutt får man rett. Every dog has its day! Folk på jobben har kjøpt. Folk som ikke har peiling. Folk som vil selge i panikk ved minste antydning til nedgang.

WINTER IS COMING…

1 Like

Jeg er kanskje naiv, men jeg tror seriøst vil vil se BTC i 50000 dollar i løpet av 2018.

2 Likes

Jeg er ikke uenig, jeg klarer heller ikke se at dette skal fortsette på samme måte. Men hvis vi ser litt annerledes på det. Kryptomarkedet er globalt, så det at kollegaer og venner i høyteknologiske og pengesterke Norge har kjøpt Bitcoin betyr ikke nødvendigvis at bobla sprekker hvert øyeblikk. Nå krever det litt økonomisk infrastruktur (bankkonto) å komme seg inn på markedet, men jeg vil tro at det er en særdeles liten del av verdens befolkning som kan kjøpe bitcoin har kjøpt botcoin. Så sånn sett kan dette fortsette oppover til du til slutt for rett. Spår man et boligmarked/børs krakk, vil man en eller annen gang få rett.

1 Like

Hvorfor tror du det, Karbonade?

Winter is HERE :slight_smile:

1 Like

Bare 3x? Vi har jo ca 15x i 2017. Tipper lignende trend++, 250k når vi ringer inn 2019 :slight_smile:

1 Like

“Bitcoin spiller en veldig liten rolle i betalingssystemet.”

• I dag ja. Men hva med om 5-10 år? Man har brukt bitcoin som betalingsmiddel i flere år allerede.

“Det er ikke en stabil kilde for verdi”

• Fordi markedet er så nytt, men dette vil nok stabilisere seg over tid

“Den utgjør ikke et lovlig betalingsmiddel”

• Hva? Dette er beviselig feil all den tid det ikke er ulovlig å ta betalt med Bitcoin.

Fremstår som en økonomisk dinosaur.

2 Likes