Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bitcoin 1 - Mai 2017 til Juni 2021

Kanskje det blir triggeren som får korthuset til å falle sammen?

1 Like

Kryptobobla kan jo faktisk utsette neste finansboble fordi det flyttes penger fra det regulerte markedet som påvirker økonomien vår til et juksemarked som lever helt på siden uten regler, regulering eller påvirkning av den øvrige økonomien.

Ja, man kan jo bare gå sammen en gjeng, pumpe opp en coin, og så dumpe uten konsekvenser.
Skjer jo hele veien i Krypto. Neste coin ut er ADA nå - watch out. Gått 20x på veldig kort tid.

1 Like

Jeg er tungt lastet med ADA. Spørsmålet er nå, should I stay, or should I go???

Jeg skal ikke gi noen råd, du vet best selv hvis du har gått tungt inn men generelt kan jeg si at for min del skal jeg bli flinkere å ta noe gevinst fremover. Ikke alt, det passer ikke meg å hoppe inn og ut 100% av ting jeg har langsiktig tro på, men aldri feil å skrelle 10-20% / evt. innsatsen som du nå har 20-25x på (om du har vært med fra 0.02 cents :slight_smile:

Hoppet inn på 800 shatoshi, så mer 3x. Men mye det for meg, så høres fornuftig ut å skrelle litt.

Aldri dumt å ta gevinst

Sant sant, og i hvert fall ikke når man tenker noe er overpriset.

Spørsmålet er om folk har tatt opp lån i Fiat og plassert i bitcoin. Om bobla sprekker vil det i så fall få konsekvenser inn i realøkonomien.

Det er faktiskt et godt poeng. Men utover enkeltpersoner som kanskje sliter får man sansynligvis ikke en systemkrise

Så hadde du hatt 10-15 millioner nå.
Lite konstruktivt å tenke sånn, har tenkt selv på “what if” om ETH om jeg hadde kjøpt for så og så mye i januar, har vel gått over 70× siden da.
Alle får ta ansvar for egne investeringer :+1:
Jeg tror også Bitcoin er en gigantisk boble, det er jo egentlig ingenting. Tungvint, tar lang tid med transaksjoner og dyrt. Men hvem vet? :smiley:

1 Like
1 Like

Så hadde du hatt 10-15 millioner nå.
Lite konstruktivt å tenke sånn, har tenkt selv på “what if” om ETH om jeg hadde kjøpt for så og så mye i januar, har vel gått over 70× siden da.
Alle får ta ansvar for egne investeringer :+1:
Jeg tror også Bitcoin er en gigantisk boble, det er jo egentlig ingenting. Tungvint, tar lang tid med transaksjoner og dyrt. Men hvem vet?

Ja, man lærer jo etterhvert at man ikke kan stole på andre enn seg selv når det kommer til å investere på børs .alt av bastante råd og tips er null verd igrunn…

Det samme kan vel sies om alle papirvalutaer og:)

1 Like

Market cap i topp 10 kryptoer er vel fremdeles lite i forhold til de virkelig store klassene av verdipapirer?

Men jeg er sikker på at biotek og tilsvarende tulleaksjer vil begynne å merke at en del gamblerinvestorer setter en del av midlene sine over i krypto

3 Likes

Snart $20.000…

image

4 Likes
1 Like

Har du ikke hørt det beste argumentet for at det ikke er en boble? “This time its different”

2 Likes

Takk @amateurleague!

1 Like

hva tenker folk om cme futures som kommer i morgen?