Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bitcoin Teknisk Analyse

Nå tenkte jeg mer idag på credit suisse, og det blir garrantert flere lik som detter ut av skapet fremover. Grådige banker som nok ikke har alt på stell.

Store aktører som er vandt til å passe på kodene sine og ta vare på krypto selv. Jeg kan ikke helt se at disse nå skal velge å sette pengene i banken når bankene fremstår som usikre kontra å fortsatt ha det formuen i krypto. Man panikk har jo en tendens til å smitte over.

Det beste er om vi de neste dagene får etablert brudd over 25k som @kristiankvamhansen har poengtert flere ganger :relaxed:

Om den så går oppover så skal den nok uansett ned å teste 24k først.

Jeg tror vi kan ta highs igjen ja, men om det bare distribuerer der og faller tilbake i rangen ser det igjen bearish ut. Håper egentlig på en pump på brae PPI tall i dag. Jeg trader mest ES og er long fra 3880 som er support og håper på en move opp til 4000-4050 før en større dump. Om det slår til tror jeg vi kan pumpe på BTC igjen. Mange vill bli bullish der og bli trapped over 25k om vi få en fakeout igjen

1 Like

Minner litt om en HS på timeschartet. Muligens noe av panikken spres over når US åpner.

2 Likes

Låvte egentlig meg selv å holde meg unna gearing, men når mye krypto står i staking så må man nesten hedge litt :sweat_smile:

3 Likes

Ingen reaksjon på PPI tall og mye FUD i dag. Ser ut som at vi må vente til FOMC den 22. for nye stor katalysator, men intradag i dag ser generelt svakt ut

Er det en sunn og trygg oppgang vi ser med substans eller er det bare høy volatilitet :thinking: jeg heller mot sistnevnte.

1 Like

Da ble det litt mer trading enn jeg så føre meg igår og i natt og enda høyere gearing senere.
Så det blir en stund til neste gang, svært høyt stressnivå.
Men Binance må igjen ha skryt for plattformen sin her også. Her får man ut den gevinsten man skal ha. Ikke som de ilikvide søppelderivatene men kan handle hos Nordnet f.eks :sweat_smile:
Gearing anbefales selvsagt ikke.

5 Likes

Hvilke tickere du handler på Nordnet ? Btc og eth ?

Ja XBT. Bare å la folk kjøpe av deg i stedet for å selge ned på ask.

1 Like

Men tør vi detta da ? En tracker kan jo gå konkurs og vi er ikke beskyttet som man er med bankgaranti fondet.

1 Like

Jeg anbefaler det ikke til folk generelt. Men for meg så funker dette. Det er flere grunner til at det passer godt for meg. Men det er høye kostnader. Børsen er stengt når du vil handle. Det er risiko for konkurs. Fordelen er at skatten blir rapportert for deg. Det er stuerent å eie.

2 Likes

Tok gevinst i Bitcoin nå. Liker ikke at den holder seg under 25k. 6,73 % på noen dager pga valutaeffekt. Pluss 900 dollar opp.

2 Likes

Vi skal over 25k :wink: Men det vil nok bli en del turbulens.

Jada, men tror kanskje det skal bli mulig å få under 25k igjen.

1 Like

Ja. Der er jeg ikke uenig!

1 Like

Sette en høyere bunn kanskje? Ser bare den store motstanden der. Like godt å se an litt akkurat nå.

Jeg er usikker selv. Synes egentlig det ser ganske bra ut, så regnet med test av 24k og så videre oppover. Men så vet vi jo at det har kommet en del Btc inn på børsene i det siste. Det tyder jo selvsagt på kommende salgspress. Så ikke dumt å stå utenfor å se det an litt :slight_smile:

2 Likes

Over 25k :tada::star_struck:

Bitcoin bør helst ikke stoppe her. Bør ta ut volumet og momentet fra forrige topp, om ikke kommer det en dobbel bear div på både moment og OBV.

2 Likes

Her følges det med 1H altså :sweat_smile: