Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bitcoin Teknisk Analyse

Poenget mitt er at man ikke burde bruke binance volum som indikator, som man vet kan manipuleres, for å danne seg et sannferdig bilde av markedet når man kan bruke mer valide indikatorer andre steder.

På kraken var det en del høyere i juni.

Ja. Volumdiskusjonen kan nok dra ut i evigheter som vanlig :wink:
Hvorfor trader folk Btc på Kraken når man kan trade 100% gratis på Binance?

Spørsmålet er vel heller hvorfor folk bruker volumet på Binance som indikator når man kan se på volumene på Coinbase, Kraken etc. :wink:

Men whatevs, prisen er lik og akkurat nå over 28k :partying_face:

Det er vel fordi proffene trader på Binance? Hvorfor kaste bort enorme summer i gebyr om man trader med flere siffret millionbeløp.

1 Like

A post was merged into an existing topic: Bitcoin

image

Blir spennende å se hva som skjer her, virker som den mistet futt ganske fort.

Har gått over to std dev, så kan for all del være et trendskifte igang. Bekreftelsen på det kommer sikkert når rentetoppen blir satt…

Ellers får man vel bare fibbe og tegne til man ser både klovner og rosa elefanter :slight_smile:

Kyndige tenker vel at det er naturlig med en tur ned til 25000 for å se hvordan det oppføres der.

Fordi på Kraken kan den falle 99% i et sekund og man kan gjøre en kule :stuck_out_tongue_winking_eye:

Nå var det vel binance som hadde Bitcoin kurs på over 50k sist uke? Da skjedde ikke noe tilsvarende på Kraken.

Her er jo ting relativt greit:

Tidsmessig er vi nå mellom “tid til første bunn fra siste store topp” og “tid til første mellombull run”.
Den gikk raskere til mellombullrunnet enn før, men bunnen i forkant var ikke så feil timingmessig.

3 Likes

Det er bare en feil og det er at det er en oppgang på 300 % før du kommer til “første opptur”.

Her er en bedre presentasjon av Arcane Research. Ble skrevet 1 desember.

Ahead of the curve report:

https://k33.com/research/archive/articles/ahead-of-the-curve-november-29

Ja, sier da at det egentlig blir mellom-toppen ja.

Spørsmålet blir jo også, er det første eller andre hovedtopp man skal bruke som topp i 2021-2022-runden. Den ble så uvanlig.

Bruk den første. Det var den egentlige toppen. Det er i alle falle alle traderne jeg følger enige om.

Om det er tilfellet er vi allerede forbi mellomtoppen da.

Vi er nå 487 dager fra toppen 10 november 2021.

Bear marked i 2014 varte i 407 dager og bear marked i 2018 varte akkurat i 364 dager fra toppen.

Å sitte og håpe på 9-12 k nå er helt tullete syns jeg. Da er man låst i noen forhåndsdefinerte tanker. Som jeg forøvrig har påpekt manglene ved helt siden dag 1… :wink:

Hadde jeg hatt masse frie midler hadde jeg nok kjøpt. Men boligkjøp og reise til Japan låser opp mesteparten. Vil ikke ta et bet på 3 mnd sikt i Bitcoin nå. Men kunne det stått stille i 2 år ser jeg lite nedsiderisiko ja. Altså, den kan falle 50%-60% herfra neste 3 mnd. Derfor blir det ikke god R/R for min del. Når jeg vet jeg må ut med midlene da.

1 Like

Vi sloss om ny high nå og volumet på kraken er veldig lavt akkurat nå. RSI tok dog en ny high på daily. Det var godt å se. Weekly ser bare fantasisk ut.

Fant en bullish crossover gitt

Rett ned, rett opp?

Eller hva tror TA folket?

28700 check

1 Like